וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס: "אני 100% פרו-ישראלי, אבל ממשלת נתניהו גזענית"

הסנאטור הדמוקרטי, אחד הבולטים בפריימריז הדמוקרטיים, אמר כי ראש הממשלה נוהג במדיניות של דיכוי נגד הפלסטינים. הוא הבטיח כי אם ייבחר, ממשלו יהיה קשוב יותר לסוגיה הפלסטינית. "לישראל יש זכות להתקיים בשלום ובביטחון"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הסנאטור ברני סנדרס, אחד המועמדים המובילים בפריימריז הדמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, אמר הלילה (שלישי) כי ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו היא "גזענית". בכינוס שאירחה רשת CNN עם מצביעים דמוקרטים, קרא סנדרס הסוציאליסטי לשינוי במדיניות של ארצות הברית כלפי ישראל, מבלי לפרט. הוא אמר כי היחס של נתניהו לפלסטינים הוא "דיכוי" ואמר כי אם ייבחר לנשיא, ממשלו יהיה סימפטי יותר לסוגיה הפלסטינית.

"אני 100% פרו-ישראלי", אמר הסנאטור מוורמונט, שהתמודד גם בפריימריז ב-2016 והפסיד להילרי קלינטון. "לישראל יש זכות להתקיים, ולהתקיים בשלום ובביטחון ולא להיות נתונה למתקפות טרור. ואולם, ארצות הברית צריכה להיות בקשר לא רק עם ישראל, אלא גם עם הפלסטינים". לדבריו, "מה שאני מאמין בו אינו רדיקלי. אני רק מאמין בזה שארצות הברית צריכה לשחק באופן שווה במזרח התיכון. במילים אחרות, המטרה אמורה להיות לאחד בין העמים ולא לתמוך רק במדינה אחת, שעשיו נשלטת על ידי ממשלת ימין, ממשלה גזענית".

לקריאה נוספת:
פייק ניוז? להיפך: הדוח של מולר פירק את התיאוריה של טראמפ
מועמדת דמוקרטית אחרי פרסום הדוח: "לפתוח בהליכים להדחת טראמפ"
המרוץ ל-2020: "ביידן יכריז על התמודדותו לנשיאות בשבוע הבא"

הסנאטור ברני סנדרס בדיון שערכה רשת פוקס בפנסליבניה, 15 באפריל 2019. AP
"ארה"ב לא יכולה לתמוך רק במדינה אחת". סנדרס, בשבוע שעבר/AP

סנדרס, בן 77, הוא מבקר בולט של נתניהו, ובין היתר הוא תקף במהלך הבחירות האחרונות בישראל את החלטתו לתמוך ב"עוצמה יהודית" ובהבטחתו לספח חלקים מהגדה המערבית.

רבים מכ-20 המועמדים בפריימריז הדמוקרטיים ביקרו את ממשלתו של נתניהו, שלו יש יחסים קרובים עם הנשיא דונלד טראמפ. לקראת הבחירות על כהונתו השנייה, טראמפ הרפובליקני מרבה לכנות את הדמוקרטים "אנטי-ישראלים" בניסיון למשוך אליו מצביעים פרו-ישראלים. בין היתר, הוא גם הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר אליה את השגרירות, פרש מהסכם הגרעין עם איראן והכיר בריבונות ברמת הגולן.

"ביליתי כמה חודשים בישראל, התנדבתי בקיבוץ למשך תקופה. יש לי משפחה בישראל, אני לא אנטי-ישראלי", הבהיר סנדרס באירוע שנמשך חמש שעות, יחד עם עוד חמישה מועמדים, בהם הסנאטורית אליזבת וורן. "עם זאת, העובדה היא שנתניהו הוא פוליטיקאי ימני, שלדעתי מתנהג לפלסטינים בצורה לא הוגנת", הוסיף הסנאטור, לקול מחיאות הכפיים של הקהל בקולג' סיינט אנסלם שבמנצ'סטר, ניו המפשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully