וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ ל-2020: "ביידן יכריז על התמודדותו לנשיאות בשבוע הבא"

19.4.2019 / 18:57

בסוכנות הידיעות אי-פי דווח מפי שלושה גורמים כי סגן הנשיא לשעבר, שכיהן תחת אובמה ונחשב לאחד מהפוליטיקאים המנוסים והוותיקים בארה"ב, יודיע ביום רביעי על הצטרפותו למרוץ הדמוקרטי. למרות הטענות מצד מתלוננות בחודש שעבר, הוא נחשב לאיום משמעותי על נשיאותו של טראמפ

עריכה: שניר דבוש

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן צפוי להצטרף למרוץ הצפוף של שנת 2020 ולהודיע על התמודדותו לנשיאות ארצות הברית בשבוע הבא - כך דווח היום (שישי) בסוכנות הידיעות אי-פי. החלטתו צפויה להשפיע דרמטית על תחילת עונת הבחירות בארצות הברית, אחרי ש-18 דמוקרטים בכירים כבר הודיעו על כוונתם לרוץ אף הם. ביידן, בן 76, עשוי להיות הפוליטיקאי המבוגר והמנוסה ביותר במרוץ.

על פי הדיווח, שאומת על ידי שלושה גורמים שונים המעורים בתכניותיו של ביידן, וביקשו לשמור על אנונימיות, ביום רביעי הקרוב יכריז ביידן על ההחלטה, שתשים סוף לחודשים של השערות לגבי עתידו הפוליטי. עדיין לא ברור היכן תתקיים ההכרזה, אך סביר להניח שהוא יקיים ביקור בפתע באחת מהמדינות הראשונות להצביע.

אחד מהגורמים טען שיועציו של ביידן שוקלים לערוך את האירוע בשרלוטסוויל, וירג'יניה, שבה התקיימו ההפגנות הקטלניות של תומכי עליונות הגזע הלבן ב-2017. לאחרונה דיבר ביידן נגד התעוררות העליונות הלבנה תחת ממשל הנשיא דונלד טראמפ, שאמר אחרי אירועי שרלוטסוויל כי מדובר ב"אנשים טובים מאוד בשני הצדדים".

עוד בוואלה! NEWS:
"משהו שמישהו עשה": סערת 11 בספטמבר של חברת הקונגרס המוסלמית
חברי קונגרס דמוקרטים פרו-ישראלים בהצהרה: לא לסיפוח הגדה
"הכוכב" הדמוקרטי: "נתניהו - גזען שרוצה להכשיל כל סיכוי לשלום"

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן ב-26 במרץ 2019. AP
אחד המועמדים הבולטים והפופולריים ביותר נגד טראמפ. ביידן/AP

כאחד מהשמות המוכרים ביותר בפוליטיקה האמריקנית, ביידן כיהן פעמיים תחת הנשיא לשעבר ברק אובמה, אחרי יותר מארבעה עשורים כסנאטור מדלאוור. הוא צפוי להיחשב לאחד מהמועמדים הבכירים במרוץ, אך להתמודד עם שאלות לגבי גילו המבוגר, כמו גם לגבי גישתו המתונה אל מול הגל הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית שמושך אותה שמאלה.

בנוסף לכך, בחודש שעבר הוא נאלץ להתמודד עם טענות על מגע בלתי הולם בפוליטיקאית לוסי פלורס מנבאדה בשנת 2014, שאליה הצטרפו כמה נשים נוספות עם טענות דומות. בשבועות האחרונים, הוא התבקש שוב ושוב להסביר את החלטתו משנת 1991, אז היה יו"ר ועדת המשפט האמריקנית, לאפשר לעורכת הדין אניטה היל להישאל לגבי תלונותיה נגד שופט העליון האמריקני קלרנס תומס, שהיה אז מועמד לתפקיד. מאז, הוא התנצל על חלקו בשימוע, אך הפרשה עשוי לצוף מחדש בעידן ה-#MeToo.

ביידן רץ כבר פעמיים לנשיאות ארצות הברית, אחת מהן בשנת 1988. למרות הביקורת נגדו, ביידן צפוי להיות אחד האיומים המשמעותיים ביותר על מועמדותו של טראמפ לכהונה שנייה, בהתחשב באהדה שלה הוא זוכה בקרב מעמד הפועלים הלבן והמערב התיכון של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully