וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה הקיצוץ הרוחבי; נתניהו: "זה מה שנדרש"

בתום ישיבה בת כמה שעות, אושרה תכנית משרד האוצר לקיצוץ רוחבי לטובת מימון פרויקט במשרד הביטחון וסבסוד הצהרונים, שעלותה הכוללת היא יותר ממיליארד שקלים. השרים ארדן וחיים כץ הצביעו נגד

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

הממשלה אישרה היום (שני) את תכנית של משרד האוצר לקיצוץ רוחבי לטובת מימון פרויקט במשרד הביטחון וסבסוד הצהרונים, שעלותה הכוללת היא יותר ממיליארד שקלים. השרים גלעד ארדן וחיים כץ הצביעו נגד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "קיצוצים זה דבר קשה. אף אחד לא רוצה לעשות את זה. אני מבין את השרים, זה קשה מאוד - אבל עם זאת, זה מה שנדרש. מכל שנותיי כאן, והתמודדנו עם גירעונות, תמיד עולה השאלה - מה סדר העדיפויות? קודם כל הנכונות לקחת מכאן ולשים שם ולהתמודד עם הקשיים".

נתניהו הוסיף כי "בישיבה אנחנו מקבלים שורה של החלטות תקציביות. החשובה ביותר היא 800 מיליון שקל להמשך בפרויקט ביטחוני חשוב שאסור לנו לעצור אותו. אנחנו מעבירים 350 מיליון שפרויקט הצהרונים לא ייעצר - משרת הורים רבים בישראל ומאפשר את פתיחת שנת הלימודים. בנוסף לכך, כמה עשרות מיליוני שקלים לטובת אלו שבתיהם עלו באש - זו חובה שלנו. אנחנו יכולים פשוט להקצות את זה ולהגדיר את הגרעון אבל זה חוסר אחריות. אנחנו צריכים לשים סייג להוצאות האלה".

לקריאה נוספת:
צמצום בעובדים ובשכר: תכנית האוצר לקיצוץ תעלה לאישור
שר הרווחה נגד האוצר: "מובילים פגיעה באוכלוסיות המוחלשות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בדרכו לפגישה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון, לשכת רה"מ, ירושלים 23 ביוני 2019. אמיל סלמן, הארץ, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, אמיל סלמן, הארץ

במהלך הדיון אמר השר חיים כץ: "'הקיר' יותר חשוב מילדים במצוקה? או מ-187 אלף אזרחים ותיקים שחיים מתחת לקו העוני? הדרך שההחלטה מתקבלת היא שגויה. לא יכול להיות שפקידים שלא מבינים מה קורה במשרדים מחליטים מאיפה לקצץ ופוגעים האוכלוסיות מוחלשות. מאחר ולא הסכמתי להיות הפודל של פקידי האוצר בעניין עצמאות הביטוח הלאומי הם לקחו את העובדים במשרד כבני ערובה".

שר האוצר, משה כחלון, אמר: "מדינת ישראל היא חלק משוק גלובלי, וישנה האטה בשוק הגלובלי, שהביאה לירידה בהכנסות המדינה ומחייבת אותנו לבצע התאמות. הבאנו צעדים שהחוק מאפשר לנו, היות שאנחנו בתקופת בחירות. בחירות מיותרות שעולות הון עתק לציבור ומגבילות את היכולות שלנו לבצע צעדים".

הקיצוץ בא לידי ביטוי בעיקר בצמצום בכוח אדם ושכר ביחידות הסמך של משרד הממשלה, במקביל להעברת כספים מהביטוח הלאומי וצמצום בתקציב מבקר המדינה והכנסת. מתכנית האוצר עולה בין היתר כי החל משנת 2020, המוסד לביטוח לאומי יפחית סך של 18 מיליון שקל מבסיס התקציב המנהלי של המוסד. נוסף לכך, שר האוצר משה כחלון יפעל מול יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומבקר המדינה הנכנס מתניהו אנגלמן לצמצום הוצאות פעילותם בבסיס התקציב של שנת 2019 ולהפחית את תקציב הכנסת ותקציב משרד מבקר המדינה בשנת הכספים 2019 בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידם.

עוד באותו נושא

צעדי מיסוי וקיצוץ רוחבי: תכנית האוצר להתמודדות עם הגירעון

לכתבה המלאה
קיצוצים בממשלה. עיבוד תמונה
קיצוצים בממשלה/עיבוד תמונה

אמש, כמה שרים בממשלה מתחו ביקורת חריפה על הקיצוץ הרוחבי בתקציב משרדי הממשלה. במכתב שהעביר למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, כתב השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי אישור הקיצוץ בממשלה יוביל להפסקה מיידית של התכנית לחיזוק האכיפה בחברה הערבית ועצירת הקמת תחנות משטרה ביישובים הערבים וכן הפסקת יישום התכנית לחיזוק בטחון ירושלים. ארדן אמר כי יצביע נגד הקיצוץ.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי "הקיצוץ היום נועד עקרונית לממן פרויקט ביטחוני אבל באותה נשימה הקיצוץ הזה שהוא מושת על המשרד לביטחון הפנים באופן הרבה יותר גדול מהפרופורציה של תקציב המשרד לביטחון הפנים עומד לפגוע פגיעה מאוד גדולה גם בביטחון הפנים של אזרחי ישראל, ולכן אתנגד היום להצעת הקיצוץ במתכונתה הנוכחית כי אם היא תאושר, כל הפרויקטים המרכזיים של המשרד ייפסקו.

בהמשך, חבר הכנסת יאיר לפיד תקף את נתניהו בדיון מיוחד בנושא הגירעון שנערך בכנסת: "הגירעון הזה הוא כי ביבי בישל דייסה. נתן לליצמן, נתן לסמוטריץ', נתן לדרעי, נתן לכל חבר כנסת שעשה רעש, נתן לכל מפלגה. נתן ונתן ונתן, למי לא נשאר? לציבור הישראלי", אמר ח"כ לפיד.

"במקום 'איפה הכסף?' - 'איך הצלחתם לבזבז כל כך הרבה כסף?' איך הצלחתם לייצר גירעון כזה? איך הצלחתם לייצר בור של יותר מ-50 מיליארד שקל? הכל היה בעדכם, והצלחתם לפשל".

(עדכון ראשון: 24 ביוני, 11:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully