וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איום ממשי": שרים בממשלה בביקורת חריפה נגד הקיצוץ בתקציב

פחות מ-12 שעות לפני שיובא לאישור הממשלה, כמה מהשרים תקפו את הכוונה לבצע קיצוץ רוחבי בתקציב משרדיהם. שר הרווחה כץ והשר לביטחון פנים ארדן הודיעו כי יתנגדו: "מישהו מחפש לפגוע במכוון במשרד". ליצמן: "ניאבק בכל יוזמה". שר החינוך פרץ: "ננהל את הקיצוץ בתבונה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

שרים בממשלה מתחו ביקורת חריפה הערב (ראשון) נגד הקיצוץ הרוחבי בתקציב משרדי הממשלה, שיובא מחר לאישורם. כמה מהשרים הודיעו כי יתנגדו לקיצוץ שמוביל האוצר, לטובת מימון פרויקט במשרד הביטחון וסבסוד הצהרונים ב-300 מיליון בשנה הקרובה, ומשנת 2020 ב-600 מיליון שקלים.

בין השרים, השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) שהודיע כי עקב הפגיעה הקשה במשרדו יצביע מחר נגד הצעת ההחלטה לקיצוץ הרוחבי. במכתב שהעביר למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, כתב ארדן אישור הקיצוץ בממשלה יוביל להפסקה מיידית של התכנית לחיזוק האכיפה בחברה הערבית ועצירת הקמת תחנות משטרה ביישובים הערבים וכן הפסקת יישום התכנית לחיזוק בטחון ירושלים.

לקריאה נוספת:
שר הרווחה נגד האוצר: "מובילים פגיעה באוכלוסיות המוחלשות"
צעדי מיסוי וקיצוץ רוחבי: תכנית האוצר להתמודדות עם הגירעון
הגירעון הגיע לשיא של 3.8% - לאן נעלם שר האוצר?

טקס ההתייחדות לזכרם של חללי משטרת ישראל 2019, אמפיתיאטרון אתר ההנצחה של המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש.. ראובן קסטרו
הצהיר שיתנגד להצעת הקיצוץ. ארדן/ראובן קסטרו

השר ארדן, אף פירט שורה של קיצוצים שהמשרד נדרש להם במהלך השנה האחרונה. הוא הסביר כי גופי המשרד מתקשים ליישם גם את הקיצוץ המוצע מבלי לפגוע באופן ממשי בתכניות המרכזיות של המשרד שיש להן השלכה ישירה ומשמעותית על בטחון הפנים. "לצערי נראה שמישהו מחפש לפגוע במכוון במשרד לביטחון פנים ובגופיו", כתב.

ארדן אף הוסיף בנוגע לפגיעה בתכנית למגזר הערבי כי "יידעו כל חברי הממשלה, שכאשר ידובר גבוהה גבוהה על חשיבות האכיפה במגזר הערבי, חיזוק ביטחון ירושלים והאכיפה נגד פלישות למקרקעין בדרום ובצפון הארץ - שהחלטה זו תפגע משמעותית ביכולת המשטרה לתת מענה לאתגרים אלה".

עוד באותו נושא

צמצום בעובדים ובשכר: תכנית האוצר לקיצוץ תעלה לאישור

לכתבה המלאה
ח"כ יעקב ליצמן במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"נתנגד לכל יוזמה". ליצמן/ראובן קסטרו

לצד השר ארדן, גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) הביע התנגדות לקיצוץ הרוחבי בתקציב. "לא נאפשר קיצוץ במערכת הבריאות", הצהיר סגן השר. "מדובר באיום ממשי על ציבור החולים וניאבק בכל יוזמה לקצץ בבריאות". עם זאת, ליצמן לא הצהיר מפורשות כי יתנגד בהצבעה על הקיצוץ הרוחבי.

שר הרווחה חיים כץ, הצהיר בדומה לעמיתו למפלגה כי יצביע נגד התקציב. הוא טען כי הקיצוץ יוביל לפגיעה באוכלוסיות המוחלשות במדינת ישראל ואף האשים את ראש אגף התקציבים שאול מרידור על שהוא "מוביל פגיעה קשה במשרד". לדבריו, "כנראה ששאול מרידור חושב שהוא יכול להרוס את כל האוכלוסיות המוחלשות כי הם לא מסוגלים לצעוק יותר חזק".

קיצוצים בממשלה. עיבוד תמונה
קיצוצים בממשלה/עיבוד תמונה

מנגד שר החינוך הנכנס, רפי פרץ (הבית היהודי) ציין כי הקיצוץ נכפה עליו ועל משרדו אולם לא ציין אם יתנגד להצעה. השר פרץ אמר כי כבר ישב עם מנכ"ל משרד החינוך ובכירים נוספים על מנת להבין את המשמעויות העולות מהקיצוץ. "אנחנו נדע לנהל את הקיצוץ בתבונה עם כמה שפחות פגיע במערכת", אמר. גם שר המשפטים אמיר אוחנה סירב להשיב מה עמדתו לגבי הקיצוץ הרוחבי כשנשאל בנושא במהלך אירוע "משפטנים על הבר בירושלים".

השר חיים כץ, בפתח ישיבת הממשלה 24 בדצמבר 2017. הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
"פגיעה באוכלוסיות המוחלשות". השר חיים כץ/מערכת וואלה! NEWS, הדס פרוש

מהשלכות תכנית האוצר עולה בין היתר כי החל משנת 2020, המוסד לביטוח לאומי יפחית סך של 18 מיליון שקל מבסיס התקציב המנהלי של המוסד. נוסף לכך, שר האוצר משה כחלון יפעל מול יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומבקר המדינה הנכנס מתניהו אנגלמן לצמצום הוצאות פעילותם בבסיס התקציב של שנת 2019 ולהפחית את תקציב הכנסת ותקציב משרד מבקר המדינה בשנת הכספים 2019 בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully