וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויכוח המשפחתי שעשוי להרוס את המרוץ של בוריס ג'ונסון

23.6.2019 / 22:50

המועמד המוביל לרשת את מיי הסתבך לאחר שהמשטרה הוזעקה לביתו על ידי אחד השכנים, אך הוא מסרב להתייחס לתקרית. בסקרים מעמדו יורד, ויריביו במפלגה השמרנית מגבירים את הלחץ: "הוא בסך הכול צריך לתת הסבר"

צילום: רויטרס, עריכה: רן רזניק

הדיווחים על הוויכוח הסוער בין בוריס ג'ונסון לבת זוגו גרמו למועמד הבולט להיות ראש ממשלת בריטניה הבא לרדת בסקרים, והלחץ עליו גובר להתייחס לתקרית. בסקרים שפורסמו היום (ראשון) בדיילי מייל שנערכו לפני הדיווחים על הריב בין ג'ונסון לבת זוגו נראה כי היתרון שלו על שר החוץ ג'רמי האנט התפוגג בקרב כל המצביעים, והצטמצם בקרב השמרנים.

ג'ונסון סירב לענות על שאלות לגבי התקרית באירוע בברמינגהאם אתמול בערב, ואמר כי הקהל רוצה לשמוע במקום זאת על התכניות שלו לבריטניה, שלוש שנים אחרי משאל העם על עזיבת האיחוד האירופי.

שר המסחר הבינלאומי, ליאם פוקס, התומך בהאנט, אמר כי הוא מסכים שהדיווחים לא צריכים להסיט את הדיון מהסוגיות המרכזיות במרוץ להחלפת תרזה מיי. "אני חושב שתמיד קל יותר פשוט לתת הסבר", הוא אמר היום לרשת BBC ומתח ביקורת על שתיקתו של ג'ונסון גם בנוגע ליתר השאלות הבוערות של הפרק. זהות המנצח תוכרע על ידי 160 אלף חברי המפלגה השמרנית בחודש הבא.

לקריאה נוספת:
ראש ממשלת בריטניה הבא: בוריס ג'ונסון או המחליף שלו במשרד החוץ
בוריס ג'ונסון וכל היתר: המרוץ להנהגת בריטניה נפתח רשמית
לפני הביקור: טראמפ הביע תמיכה בבוריס ג'ונסון - והרגיז את קורבין

מועמד לראשות ממשלה בריטניה בוריס ג'ונסון, 22 ביוני 2019. רויטרס
צונח בסקרים. בוריס ג'ונסון/רויטרס

המועמד המוביל, ג'ונסון, ניסה להישאר מחוץ לאור הזרקורים, ויריביו האשימו אותו בניסיון להימנע ממבוכות נוספות, כפי שאירע פעמים רבות בקריירה הפוליטית שלו בעבר.

הסקרים שהופיעו בדיילי מייל הראו כי ביום חמישי ג'ונסון הוביל בקרב כלל המצביעים עם 36% תמיכה לעומת ג'רמי האנט שזכה ל-28% בלבד. אך ג'ונסון איבד את הבכורה בסקרים שנערכו ביום שבת, כאשר 32% מכלל המצביעים הביעו תמיכה בהאנט לעומת 29% בלבד בג'ונסון. בקרב מצביעים שמרניים, התמיכה בג'ונסון צנחה מ-55% ל-45%, בעוד התמיכה בהאנט צמחה מ-28% ל-34%.

המשטרה הוזעקה לכתובת בדרום לונדון, בה מתגורר ג'ונסון עם בת זוגו קרי סימונדס בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי לאחר שהשכנים דיווחו על ויכוח רועש. ג'ונסון, בן 55, נמצא בתהליכי גירושים מאשתו השנייה. המשטרה מסרה כי היא שוחחה על כל הדיירים במתחם וכי כולם בריאים ושלמים.

עוד באותו נושא

בגלל ריב סוער עם חברתו: המשטרה הוזעקה לביתו של בוריס ג'ונסון

לכתבה המלאה
שר החוץ של בריטניה ג'רמי האנט מחוץ לדאונינג 10 בלונדון, 12 ביוני 2019. רויטרס
יפתיע את ג'ונסון? ג'רמי האנט/רויטרס

תומכיו של ג'ונסון אמרו כי הדלפת ההקלטה של התקרית על ידי אחד משכניו של ג'ונסון לעיתון הגארדיאן נעשתה מתוך מניע פוליטי. השכן, טום פן בן ה-29, מסר בהצהרה כי הוא התקשר למשטרה משום שהיה "מפוחד ומודאג בנוגע לרווחתם של המעורבים".

"מרגע שהיה ברור שאיש לא נפגע, יצרתי קשר עם הגארדיאן, משום שחשתי שזה היה אירוע בעל עניין ציבורי", הוא אמר. "אני מאמין שזה הגיוני עבור מישהו שקרוב לוודאי יהפוך לראש הממשלה הבא שלנו להיות אחראי לכל מילותיו, מעשיו והתנהגותו". הוא אמר כי הוא אמנם הצביע בעד הישארות באיחוד האירופי לפני שלוש שנים, אך כי בזה הסתכמה מעורבותו בפוליטיקה.

ג'ונסון, שהיה אחד התומכים הבולטים בעד יציאה מהאיחוד במסגרת משאל העם בשנת 2016, שב ביום שבת על שאיפתו לעזוב את האיחוד באירופי באוקטובר עם או בלי עסקה. האנט, שתמך בהישארות באיחוד במסגרת משאל העם, אמר כי הוא יוביל את בריטניה אל מחוץ לאיחוד האירופי ללא הסכם ב-31 באוקטובר אם האיחוד האירופי לא יראה כי הוא מעוניין לשוב למשא ומתן מחודש על עסקת ברקזיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully