וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישונו נהלים": צה"ל פרסם את תחקיר התאונה הקטלנית בגיבוש הצנחנים

20.6.2019 / 9:37

מהתחקיר עולה כי אוטובוס אזרחי נסע לתוך מאהל בדרום הארץ בו ישנו מועמדים לשירות קרבי, וגרם למותו של הצעיר רון אליהו עובד. מצה"ל נמסר כי בעקבות המסקנות ישונו נהלים הנוגעים לארגון המרחבים הלוגיסטיים במתחמים ארעיים ותורחב שיטת הבקרה על ספקי רכב אזרחיים

צילום: תאגיד "כאן" 11, עריכה: שניר דבוש

דובר צה"ל פרסם היום (חמישי) את ממצאי תחקיר פגיעת האוטובוס שדרס למוות את רון אליהו עובד במהלך גיבוש צנחנים בדרום הארץ לפני חודשיים. בתחקיר נמצא כי הגורם הישיר לתקרית הוא נסיעת האוטובוס האזרחי לתוך מאהל בו ישנו מועמדים לשירות קרבי.

מצה"ל נמסר כי "בעקבות המסקנות ישונו נהלים הנוגעים לארגון מרחבי הפעילות והמרחבים הלוגיסטיים במתחמים ארעיים בצה"ל, וכן תורחב שיטת הבקרה על ספקי רכב אזרחיים. כמו כן, יבחנו אמצעי הזיהוי האישיים של יחידות שאינן אורגניות, תיבחן אפשרות לקיים הכשרה בתחום החילוץ ומימוש רכש מתאים וירועננו הנהלים בדבר איסור שינה סמוך לכלי רכב באופן גורף".

בתאונה הידרדר אוטובוס הסעות שהיה ריק מנוסעים, פגע באוהל צבאי ודרס קבוצת בני נוער שהשתתפה בגיבוש. אליהו עובד, בן 18 מקיבוץ פלמחים, נהרג. חמישה בני נוער נוספים נפצעו באורח קל, כולם שוחררו לביתם סמוך לאירוע. הצעיר הותיר אחריו זוג הורים ושתי אחיות.

לקריאה נוספת בנושא
הנהג יצא לשירותים, האוטובוס הידרדר ופגע ברון: "ילד עם לב טוב"
אוטובוס פגע בנערים בגיבוש בשומריה שבנגב; נער נפצע אנוש
"רצתי לתוך האוטובוס - ולחצתי על הברקס": העדות מהתאונה הקטלנית

רון עובד, הנער שנהרג באסון האוטובוס בנגב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
נדרס למוות. רון אליהו עובד/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

בימים האחרונים הציג מוביל התחקיר, מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, את ממצאיו לרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי. זאת בתום בדיקה מרחיבה שהתייחסה גם להפעלת חברות היסעים אזרחיות, בקרה ושליטת מפקדים על חיילים בכלל ומועמדים לשירות ביטחוני בפרט, בטיחות במהלך מבחני מיון ואימונים ויכולות חילוץ באירוע רב-נפגעים.

כוכבי הדגיש כי מדובר בתקרית מצערת וקשה. לדבריו, צה"ל כגוף שמקיים גיבושים אחראי לשלומם ולבטיחות המשתתפים. הוא הנחה לוודא כי אחריות זו ממומשת בכל פעילות בה לוקחים חלק מועמדים לשירות ביטחוני.

עוד באותו נושא

הפגישה עם המח"ט, השיחות הקשות: רון נהרג בגיבוש - ואין תשובות

לכתבה המלאה
נהג האוטובוס בתאונה בנגב בהארכת מעצרו. אתר רשמי
נהג האוטובוס בדיון הארכת מעצרו, אפריל/אתר רשמי

במקביל, נמשכת חקירתו של נהג האוטובוס, אברהים אבו כף, החשוד בגרימת מוות ברשלנות. בית משפט השלום באשדוד קבע לפני כחודשיים כי הנהג "חשוד כי נטש את האוטובוס מונע", ובשל כך - "הדרדר ופגע בחיילים וגרם למותו של אחד מהם. בשם מעשים אילו מיוחסות למשיב עבירות של גרימת מוות ברשלנות".

סנגורו של הנהג, עו"ד מוחמד אבו פריח, טען כי מדובר בכשל טכני שגרם להדרדרות האוטובוס והוסיף כי לנהג אין עבר פלילי. "הוא עובד כארבעה חודשים בחברת ההסעות, לפי גרסתו בלם היד היה מופעל ולא הייתה סיבה שהאוטובוס הדרדר", אמר. "לדברי הנהג, הוא עצר במקום שאין אנשים בסביבתו, ירד לשירותים ובזמן זה היה אירוע, האוטובוס היה במרחק של 150 מטרים מהאוהלים, האירוע מצער מאוד, הוא מאוד כואב את האירוע חש צער ועדיין בהלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully