וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצתי לתוך האוטובוס - ולחצתי על הברקס": העדות מהתאונה הקטלנית

12.4.2019 / 0:30

הנערים שהיו עדים לתאונה בשומריה סיפרו על המאמץ למנוע את הידרדרות האוטובוס שדרס למוות את חברם לגיבוש הצבאי ופצע חמישה נוספים. הנער איילון עוזרי שהתפרץ לרכב הדוהר ולחץ על הבלם סיפר: "ראיתי את האוטובוס במדרון והדלת הייתה פתוחה. לא הבנתי מה קורה בהתחלה"

התאונה בשומריה/צילום: חדשות 12, חדשות צ.ב.מ ויניר יגנה

הידרדרות אוטובוס בנגב - כל הפרטים:

  • אוטובוס הידרדר ופגע בשישה נערים סמוך לשומריה
  • נער אחד נהרג, שניים נפצעו בינוני ושלושה קל
  • הפצועים - נערים בגיבוש לצה"ל של צנחנים
  • מצ"ח חוקרת את האירוע; הנהג עוכב לחקירה
  • אחד הנערים הצליח ללחוץ על הברקס: "רצתי לתוך האוטובוס"
  • הנהג: עזבתי את האוטובוס והוא הידרדר למתחם האוהלים

נער נהרג בתאונת האוטובוס בנגב - כך נמסר הלילה (חמישי) מדובר צה"ל. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים. מדובר צה"ל נמסר עוד כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה ואת משפחות הפצועים".

הנערים שהיו עדים להידרדרות האוטובוס סמוך לבסיס שומריה שבנגב, שבעקבותיה נפצעו גם חמישה נערים נוספים באורח בינוני וקל, סיפרו על רגעי התאונה. איילון עזורי, אחד הנערים בגיבוש, סיפר כיצד רץ לתוך האוטובוס - והצליח ללחוץ על הבלם. "ראיתי את האוטובוס ממשיך במדרון והדלת שלו היתה פתוחה. רצתי לתוך האוטובוס ישבתי במושב של הנהג, לחצתי על הברקס, והאוטובוס נבלם", סיפר.

עזורי סיפר בדמעות על רגעי התאונה. "ישבנו באוהל חברים ודיברנו על הריצה ועל מה שהיה היום. פתאום שמעתי נערים צועקים לעברנו לצאת ולרוץ לברוח מהאוהל. הם צעקו 'תצאו, תברחו'. לא הבנתי בהתחלה מה קורה, חשבתי שצוחקים".

"כולם התחילו לברוח ולצעוק", הוסיף. "שמתי לב שהאוהל הגדול מתחיל לזוז, מיטות נופלות, עד שראיתי את שני הפנסים של האוטובוס נכנסים בנו. כל המיטות הקדמיות התגלגלו ואנשים התחילו להיכנס מתחת למיטות. לקחתי כמה נערים איתי ומשכתי אותם החוצה, כשיצאתי מהאוהל האוטובוס פגע לי בגב וישר יצאתי".

עוד בוואלה! NEWS:
כמעט היסטוריה בחלל: החללית "בראשית" לא הצליחה לנחות על הירח
"הקליע לא הורג, אלא השתיקה": הצעירה שהפכה לסמל ההפגנות בסודאן
שיקום מונע: עלייה במספר עברייני המין שעברו טיפול בקהילה

פצועים בתאונת אוטובוס בשומריה, 11 באפריל 2019. עיבוד תמונה
"זה היה מחזה מפחיד". הנערים בשומריה, הערב/עיבוד תמונה

בשיחה שקיים צה"ל עם משפחתו של עוזרי, נאמר להם כי בנם למעשה "הציל את הנערים". גם אחד מעדי הראייה סיפר עליו כי "אחד מהנערים עלה לאוטובוס, הצליח להשתלט עליו ובלם. זה היה מחזה מפחיד".

עד הראייה הוסיף ש"חלק מהחברים היו בתוך האוהל, הלכו לנוח בתוך שקי שינה, וכמה נשארו בחוץ. לפתע צעקו - 'צאו מהר מהאוהל', אבל האוטובוס היה קרוב כבר לאוהל ומי שישן בשקי השינה הקרובים נפגע".

המשטרה ומצ"ח חוקרים; הנהג עוכב

משטרת ישראל והמשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחו בחקירת האירוע. נהג האוטובוס, שעוכב לחקירה, טען שהוא עזב את האוטובוס בטרם החל להידרדר לעבר מתחם האוהלים של הנערים. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

"היינו בתוך האוהל והיו צעקות", סיפר נבו קטן, נער נוסף שהיה עד לתאונה. "יצאנו החוצה וראינו מלא ילדים רצים לכל מיני כיוונים. ראינו אוהל שלם פשוט מתחת לאוטובוס. ראינו ילדים מתחת לאוטובוס".

קטן תיאר כי "150 ילדים ניסו לדחוף את האוטובוס להציל את הילדים. לקחנו יתדות כדי להרים את האוטובוס ולחלץ אותם. הצלחנו לחלץ כמה בעזרת הצבא. לצערנו לא הצלחנו לחלץ אותו", הוסיף כשהוא מתייחס לנער שנפצע אנושות. "אחד הנערים נכנס לאוטובוס וניסה לבלום אותו. האוטובוס היה ריק והידרדר 150 מטר. הם נכנסו לאוטובוס. צעקו לעזרה. חלק מהילדים הלכו לש"ג לקרוא לעזרת הצבא. ביקשו מאיתנו אחר כך להתרחק. לא הגיעו מספיק כוחות בזמן, אז נרתמנו יחד לעזור".

אתר תאונת אוטובוס בשומריה, 11 באפריל 2019. עיבוד תמונה
מפת התאונה/עיבוד תמונה

נער נוסף, איתי זריהן, סיפר כי הוא וקבוצת נערים נוספים היו באוהל הכי רחוק מהכביש כשהם שמעו צעקות. "חשבנו הקפצה", שחזר. "יצאנו החוצה בריצה והיו המון ילדים. כל מי שהיה בגיבוש צעק: 'האוטובוס עלה על האוהל'. חלק היו בטראומה רק מלראות מה קרה".

"רצנו לכיוון האוטובוס כדי לנסות להציל את מי שהיה תקוע מתחת, והצלחנו להוציא חלק", המשיך זריהן. "תוך כדי היו ילדים שרצו לבא"ח לקרוא לעזרה. מצאנו את עצמנו לבד באירוע עם מפקד אחד. היינו כמעט 200 ילדים שמנסים לדחוף את האוטובוס. פירקנו אוהלים. מה שיכולנו. זה היה מחזה לא נעים לראות. אנשי הצבא ניסו להרגיע אותנו. אף אחד לא היה מוכן לאירוע כזה. לא סיפרו לנו יותר מדי על הפצועים".

"הוא התקשר בבכי"

"הבן שלנו היה באוהל, ליד הנער שנפגע קשה", סיפרה אמו של אחד הפצועים. "הוא ככל הנראה נכנס מתחת לגלגלי האוטובוס. הוא קיבל רק מכה. הוא התקשר בבכי לאבא שלו. היא לא סיפר לנו שהוא נפצע. האוטובוס נכנס במיטה והוא קיבל מכה בגב".

אביו של אחד הנערים סיפר: "בהתחלה הוא אמר אוטובוס נכנס בנו. הוא ראה את הנערים האחרים מתחת לאוטובוס. הוא לא הכיר אותם. הם הגיעו לפה רק. הם היו אמורים לעשות את הגיבוש ולהשתחרר הביתה מחר".

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully