וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג יצא לשירותים, האוטובוס הידרדר ופגע ברון: "ילד עם לב טוב"

רון אליהו עובד מקיבוץ פלמחים הוא ההרוג בתאונה בשומריה. התאונה התרחשה כשאוטובוס הדרדר לעבר האוהל שבו ישבו בני נוער בעיצומו של גיבוש צנחנים. מעצרו של הנהג, תושב הפזורה הבדואית, הוארך בשלושה ימים. לטענתו, כשל טכני באוטובוס גרם לתאונה

התאונה בשומריה/צילום: חדשות 12, חדשות צ.ב.מ ויניר יגנה
  • שם הנער שנהרג בתאונת האוטובוס בשומריה: רון אליהו עובד
  • משפחת ההרוג הסכימה לתרום את קרניות עיניו
  • נהג האוטובוס: כשל טכני גרם לדרדרות האוטובוס
  • מעצר הנהג הוארך בשלושה ימים
  • בית המשפט: מיוחסות לנהג עבירות של גרימת מוות ברשלנות

רון אליהו עובד בן 18 מקיבוץ פלמחים הוא הנער שנדרס למוות בתאונת האוטובוס הקשה אתמול בשומריה. בני משפחתו של ההרוג הסכימו לתרום היום (שישי) את קרניות עיניו. הלווייתו תערך היום בקיבוצו שבדרום.

בית משפט השלום באשדוד האריך היום בשלושה ימים את מעצרו של איברהים אבו כף, נהג האוטובוס מהפזורה הבדווית, החשוד בגרימת מוות ברשלנות. במסגרת הדיון, נציג המשטרה ביקש הארכת מעצר של חמישה ימים. לדבריו, "מדובר במקרה מאוד חמור. קשה להבין מה הציפייה של אדם שמוכשר לנהיגה ברכב כבד, להשאיר רכב מונע בעלייה, אי אפשר היה לצפות שלא תהיה פגיעה, יכול להיות שהעבירות שמיוחסות לו ישודרגו, קיימות פעולות חקירה שניתנות לשיבוש", אמר.

לקריאה נוספת:
אוטובוס פגע בנערים בגיבוש בשומריה שבנגב; נער נפצע אנוש
"רצתי לתוך האוטובוס - ולחצתי על הברקס": העדות מהתאונה הקטלנית

רון עובד, הנער שנהרג באסון האוטובוס בנגב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
הנער שנהרג, רון עובד/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

סנגרו של הנהג, שטען כי מדובר בכשל טכני שגרם להדרדרות האוטובוס, טען בדיון כי אין לו עבר פלילי. "הוא עובד כארבעה חודשים בחברת ההסעות, לפי גרסתו בלם היד היה מופעל ולא הייתה סיבה שהאוטובוס הדרדר. לדברי הנהג, הוא עצר במקום שאין אנשים בסביבתו, ירד לשירותים ובזמן זה היה אירוע, האוטובוס היה במרחק של 150 מטרים מהאוהלים, האירוע מצער מאוד, הוא מאוד כואב את האירוע חש צער ועדיין בהלם".

בית המשפט קבע בהחלטתו כי הנהג "חשוד כי נטש את האוטובוס מונע", ובשל כך - "הדרדר ופגע בחיילים וגרם למותו של אחד מהם. בשם מעשים אילו מיוחסות למשיב עבירות של גרימת מוות ברשלנות", קבע בית המשפט. "טענות הנהג בחקירה מדגישות את האפשרות לשיבוש חקירה בחלק מהפעולות. לאחר שבחנתי את הבקשה, החלטתי שקיים חשד סביר לצורך הארכת מעצרו, הנהג ככל שישוחרר ממעצר יכול להביא לסיכון ולשיבוש חקירה. עם זאת לא מצאתי לנכון להיעתר לכל התקופה המבוקשת".

סניגורו של הנהג, מוחמד אבו פריח, אמר כי "הנהג המום ומצטער על כל מה שקרה לדבריו מדובר בכשל טכני באוטובוס. כרגע האוטובוס נמצא בבדיקת המטרה בקרב נדע אם אכן מדובר בכשל טכני".

"הילד עם הלב הכי גדול שהכרתי"

מדובר צה"ל נמסר כי "רון אליהו עובד נהרג כתוצאה מהדרדרות אוטובוס אזרחי לעבר קבוצת מועמדים לשירות ביטחון שהיו במהלך מבחני מיון ליחידה קרבית בסמוך לבסיס צה"ל בדרום הארץ". עוד נמסר כי "באירוע נפצעו חמישה מועמדים לשירות ביטחון נוספים. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוות אותה ואת משפחות הפצועים". המשטרה הצבאית ומשטרת ישראל פתחו בחקירה משותפת של נסיבות האירוע.

אחותו של עובד, שי, סיפרה כי המשפחה הבינה שמשהו לא בסדר, כשרון לא התקשר לעדכן שהכול בסדר. "קיבלנו תשובות מאוד מעורפלות, ולא הבנו. הוא שינה את דעתו על הגיוס כל שבוע - פעם רצה גולני, פעם תותחנים, פעם שריון. צחקנו עליו שהוא יהיה שקמיסט - ואז הוא החליט שהוא יהיה בצנחנים". שי סיפרה כי אחיה אהב אמנויות לחימה, והתאמן לקרבי: "הילד עם הלב הכי גדול שהכרתי".

חברו של עובד, גיא אילוז, סיפר כי ביקש מרון לדחות את הגיבוש, ולצאת אליו יחד. "הוא היה מדרבן אותי. בן אדם מדהים, רק לתרום ורק לתת ולעזור". בהודעה האחרונה ששלח לאביו, שעה קלה לפני התאונה, כתב לו "עברתי את בחינת הבראור בגיבוש, מתרגש, מחכה לתוצאות", סיפרו בני משפחתו. עובד התגורר עם משפחתו בקיבוץ פלמ"חים, בשכונה של מפוני גוש קטיף.

נהג האוטובוס בתאונה בנגב בהארכת מעצרו. אתר רשמי
הנהג איברהים אבו כף, בהארכת מעצרו/אתר רשמי

הנערים שהיו עדים להידרדרות האוטובוס סמוך לבסיס שומריה שבנגב, שבעקבותיה נפצעו חמישה נערים נוספים באורח בינוני וקל, סיפרו על רגעי התאונה. איילון עזורי, אחד הנערים בגיבוש, סיפר כיצד רץ לתוך האוטובוס - והצליח ללחוץ על הבלם. "ראיתי את האוטובוס ממשיך במדרון והדלת שלו היתה פתוחה. רצתי לתוך האוטובוס ישבתי במושב של הנהג, לחצתי על הברקס, והאוטובוס נבלם", סיפר.

עזורי סיפר בדמעות על רגעי התאונה. "ישבנו באוהל חברים ודיברנו על הריצה ועל מה שהיה היום. פתאום שמעתי נערים צועקים לעברנו לצאת ולרוץ לברוח מהאוהל. הם צעקו 'תצאו, תברחו'. לא הבנתי בהתחלה מה קורה, חשבתי שצוחקים".

"כולם התחילו לברוח ולצעוק", הוסיף. "שמתי לב שהאוהל הגדול מתחיל לזוז, מיטות נופלות, עד שראיתי את שני הפנסים של האוטובוס נכנסים בנו. כל המיטות הקדמיות התגלגלו ואנשים התחילו להיכנס מתחת למיטות. לקחתי כמה נערים איתי ומשכתי אותם החוצה, כשיצאתי מהאוהל האוטובוס פגע לי בגב וישר יצאתי".

(עדכון ראשון 09:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully