וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגידול הוסר בהצלחה: רופאי סורוקה ביצעו ניתוח מוח במטופל ער

18.6.2019 / 12:15

לאחר שהחל לסבול מאפליפסיה התגלה גידול בראשו של ארז כרמל מבאר שבע. הרופאים המליצו לו לעבור ניתוח לכריתתו, אך לאור מיקומו סמוך למרכזי השפה הוחלט לבצע אותו תוך ערות מוחלטת. הודות לבדיקות מקדימות, צוות מקצועי ושיתוף פעולה ההליך הרפואי המורכב עבר בהצלחה

בסרטון: ניתוח להסרת גידול במוח בעירות מלאה, בסורוקה/צילום: בית החולים סורוקה, עריכה: תומר לוי

בבית החולים סורוקה בבאר שבע התקיים בשבוע שעבר ניתוח להוצאת גידול מראשו של מאושפז. זאת כשבמהלך כל שעות הניתוח, המנותח נותר ער ושוחח עם הרופאים.

הגידול המוחי אובחן בראשו של ארז כרמל, מהנדס בן 29 תושב באר שבע, לאחר שהחל לסבול מפרכוסים (אפילפסיה). בעקבות הצמיחה ההדרגתית של הגידול, המליץ הצוות הרפואי לכרמל לעבור ניתוח לכריתתו. מאחר שהגידול היה ממוקם בצדו השמאלי של המוח, בסמוך למרכזי השפה העיקריים, הוחלט לבצע את הניתוח תוך ערות מלאה של המנותח.

במסגרת ההכנות לניתוח המורכב קיבץ בית החולים כמה צוותים של רופאים ומנתחים. ההליך הרפואי נערך בראשות ד"ר עמית עזריאל, נוירוכירורג מומחה שצבר ידע וניסיון בניתוחים מסוג זה במהלך השתלמות באוסטרליה. לניתוח היו שותפים צוות הרדמה ייעודי בראשותו של מנהל חטיבת ההרדמה בסורוקה ומומחה להרדמה בניתוחים נוירוכירורגיים, פרופ' אלכס זלוטניק, הפסיכיאטר הבכיר ד"ר הדר שלו, וכן צוותי סיעוד ואלקטרופיזיולוגיה.

עוד בוואלה! NEWS:
"בוא רגע חמוד": שבר לאדם את השיניים בגלל שעגלתו הוזזה בסופרמרקט
"חציית קו אדום": זעם בעקבות יחס המשטרה לתלונת תושב פוריידיס

ניתוח להסרת גידול מראשו של מטופל בערות מלאה בבית החולים סורוקה. צילום מסך
צוות רופאים ייעודי לניתוח המורכב/צילום מסך

לפני הניתוח עבר כרמל הערכה מקיפה באמצעות בדיקות דימות ונוירופסיכולוגיה, שתוצאותיהן סייעו רבות בתכנון ובהיערכות להליך הרפואי המורכב. כמו כן, נוכחותו של צוות רב-מקצועי במהלך הניתוח אפשרה מעקב צמוד אחר תפקודי המוח החשובים של המטופל, שקיבל חומרי הרדמה מקומית למניעת תחושות כאב או אי-נוחות.

הודות לשיתוף הפעולה המלא של כרמל, עבר הניתוח בהצלחה ונמנעה פגיעה מוחית תפקודית.
כעבור כמה ימים שוחרר המנותח לביתו.

עוד באותו נושא

"אני גרה בבית החולים": מירי בת השלוש חולמת לחזור הביתה

לכתבה המלאה
מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
הניתוח בוצע לראשונה בבית החולים. סורוקה/ראובן קסטרו

ד"ר עזריאל סיפר כי "במהלך הניתוח בערות, ביצענו מבחני שפה למנותח כדי לוודא שאין פגיעה ביכולת השיחה ולבחון אספקטים של השפה הכוללים: דיבור, הבנה ושיום (היכולת לתת שם). לשם כך ביקשנו ממנו לבצע מטלות, כמו לספור, למנות את חודשי השנה ואת ימי השבוע ולזהות מה מוצג בתמונות שהראינו לו".

מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה בחטיבה לרפואת המוח בסורוקה, ד"ר ישראל מלמד, הסביר כי "ניתוח מוח בערות הוא ניתוח מורכב שבמהלכו, תוך כדי הסרת גידול מהמוח, המנותח נשאר ערני כדי להישמר מפגיעה באזורי המוח ההכרחיים לתפקוד שפתי, מוטורי וקוגניטיבי". לדבריו, "ניתוחים בערות מלאה לכריתת גידולים במוח מבוצעים כדי להישמר ולמנוע בעת הסרת הגידולים מפגיעה באזורי המוח ההכרחיים לתפקוד שכלי ומוטורי ובמטרה לשמור על כל התפקודים הקריטיים של המוח. תוך כדי הוצאת הגידול, מבוצעות בדיקות מקיפות לבדיקת התפקודים המוחיים, כמו ראיה, שפה ותפקודים מוטוריים ופסיכולוגיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully