וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חציית קו אדום": זעם בעקבות יחס המשטרה לתלונת תושב פוריידיס

18.6.2019 / 10:07

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS על התבטאות רכז מודיעין כלפי תושב היישוב כי הוא "יכול לעבור לאיראן", פנה יו"ר חד"ש-תע"ל למ"מ המפכ"ל ודרש ממנו לתחקר באופן מידי את התקרית ולמצות את הדין עם השוטר. "על המשטרה מוטלת חובת ההוכחה כי אין מדובר באמירה המשקפת את הלך רוחה"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: ניב מעוז

יו"ר רשימת חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, מחה אמש (שני) בפני ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, על אודות אירועי הירי הנמשכים זה שנים בכפר פוריידיס והתבטאותו של רכז מודיעין במשטרה כלפי מוחמד מראענה, תושב הכפר, כי הוא "יכול לעבור לאיראן", זאת בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS. לדברי עודה, ההתבטאות מהווה "חציית קו אדום ביחס שאזרח המדינה מקבל ממשטרת ישראל המופקדת על ביטחונו האישי מצד אחד, ומהטיפול שאמורה המשטרה להעניק לאזרח מצד שני, במיוחד לאור האלימות והפשיעה הגואה והמשתוללת ברחובות ביישובים הערביים".

חבר הכנסת הזכיר כי מראענה פנה כמה פעמים בשנתיים האחרונות לדווח על אירועי ירי בכפר ובקרבת ביתו, ואף התנכלות לו, לבני משפחתו ולרכושו, ללא הועיל. לדברי עודה, מראענה מרגיש חסר אונים והיעדר ביטחון אישי וחמור מכך, את אוזלת ידה של המשטרה מלשמור על ביטחונו האישי. בסרטון נשמע השוטר מתחנת זכרון יעקב אומר למראענה: "אם אתה רוצה להמשיך לצעוק על המשטרה שהיא לא טובה, אתה יכול לעבור לאיראן".

אימן עודה בכנס של מכללת גורדון, 26 במרץ 2019. צילום:מיקי אופק,
"לפני שנספור את הקורבן הבא". עודה/צילום:מיקי אופק

"ברקע דברים אלו, על משטרת ישראל מוטלת חובת ההוכחה כי אין מדובר באמירה המשקפת את הלך הרוח של המשטרה", ציין עודה בפני מ"מ המפכ"ל. "אחרת, אמרה אומללה זו מעידה כאלף עדים על זילות של משטרת ישראל באזרחי המדינה הערבים, על יחס שלא רואה באזרחי המדינה הערבים כאזרחים שווים, וחמור מכך מהווה כתב אישום של המשטרה כנגד עצמה".

עודה דרש כי האירוע המתואר ייחקר באופן מעמיק והדין עם השוטר ימוצה. לדבריו, חשובה מכך היא "הפקת לקחים לפעילות המשטרה בטיפול בדיווחי האזרחים בדבר אירועי ירי ואלימות ברחובות. לפני שנספור את הקורבן הבא". חבר הכנסת שב וביקש מניצב כהן לתאם פגישה בנושא המאבק באלימות ובפשיעה ביישובים הערביים.

עוד באותו נושא

המשטרה לתושב פוריידיס שהתלונן על ירי: "אתה יכול לעבור לאיראן"

לכתבה המלאה
רכבו של תושב פרדיס אשר ניזוק על - ידי אלמונים. יואב איתיאל
רכב של תושב פוריידיס שנורה בידי אלמונים/יואב איתיאל

מטעם עמותת "יוזמות אברהם", הפועלת לקידום שירותי משטרה הוגנים ומועילים עבור החברה הערבית, נמסר: "מקרה חמור זה מבטא זלזול עמוק בחמישית מאזרחי ישראל, וגורם להעמקת הניכור בין החברה הערבית למשטרה. שוב אנחנו רואים כיצד במקום להעמיק שירות לתושבי היישובים הערבים, מתייחסים אליהם כאויבים. יחס פוגעני מסוג זה מגביר את חוסר האמון של הציבור הערבי במשטרה, ומקשה על ההתמודדות עם משבר האלימות והפשיעה בחברה הערבית. על המשטרה למצות את הדין עם השוטר המעורב במקרה ולפתח מערכי הכשרה על מנת שמקרים כגון זה לא ישנו".

עם פרסום הכתבה תחנת זכרון יעקב איתרה את מראענה ונקבעה לו פגישה עם אחד החוקרים בתחנה, שאמורה להתקיים היום.

"ירידה בדיווח על ירי מפוריידיס"

מטעם משטרת ישראל נמסר כי "מאז תחילת השנה חלה ירידה של עשרות אחוזים בדיווחים על שמיעת קולות ירי מאזור פוריידיס, וכל דיווח כאמור מטופל על ידי המשטרה בהתאם. המשטרה תמשיך ותשקיע מאמצים למלחמה בשימוש באמצעי הלחימה ובירי ביישובי החברה הערבית ובכלל, הכול במטרה לשמור על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל, בכל זמן ובכל מקום".

"לצערנו אירועי ירי מתרחשים לעיתים קרובות מדי ביישובי החברה הערבית בישראל, רובם על רקע סכסוכים פנימיים הגולשים לאלימות", הוסיפו. "משטרת ישראל פועלת בנחישות לאורך כל ימות השנה נגד אחזקה, סחר ושימוש באמצעי לחימה. לצד חקירות יסודיות ומקצועיות של כל מקרה ירי וחתירה למעצרו והעמדתו של כל פורע חוק לדין, פעילות זו הביאה לתפיסת כמויות נשק חסרות תקדים, בפרט ביישובי המגזר הערבי. בשנה החולפת תפסה המשטרה אלפי אמצעי לחימה, נעצרו בכל רחבי הארץ 3,303 חשודים והוגשו 1,259 כתבי אישום נגד חשודים בגין עבירות אמל"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully