וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: לא נזמין גורמים ישראליים לוועידה בבחריין

17.6.2019 / 22:35

גורם בבית הלבן הסביר כי האמריקנים מעוניינים להימנע מפוליטיזציה, ולשמור על אופיו העסקי של הכינוס שייערך בהמשך החודש במדינת המפרץ הפרסי. לדברי גורם ישראלי, בשבועות האחרונים כשהתגלעו קשיים בארגון הוועידה והקשיים בהזמנת מדינות ערב הלך והתברר כי דרג הייצוג ירד

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בכיר אמריקני אמר הערב (שני) כי ארצות הברית לא מתכננת להזמין גורמים ישראליים לוועידה בבחריין וזאת כדי למנוע פוליטיזציה של האירוע.לדברי הבכיר, נציגי עסקים פלסטיניים אמורים להגיע לכינוס בסוף החודש, אך פקידי ממשלה פלסטינים, שמחרימים את עסקת המאה שמקדם ג'ארד קושנר, לא יגיעו.

כשהוכרז על הוועידה הכוונה היתה להזמין גורם ישראלי רשמי בכיר כמו שר האוצר משה כחלון לייצג את ישראל בוועידה. לדברי גורם ישראלי, בשבועות האחרונים כשהתגלעו קשיים בארגון הוועידה והקשיים בהזמנת מדינות ערב הלך והתברר כי דרג הייצוג ירד. ככל הנראה ישתתפו בוועידה אנשי עסקים ישראליים פרטיים אך לא גורמים רשמיים.

עם זאת, גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי ההחלטה על אי הזמנתה של ישראל לוועידת בחריין התקבלה בתיאום בין ישראל לארה"ב.

עוד בוואלה! NEWS:
סערה עקב דברי שליחו של טראמפ על עסקת המאה: "תם נשף המסכות"
שליח טראמפ על פרסום עסקת המאה: "ההיגיון הוא להמתין לנובמבר"
עסקת המאה של טראמפ מחיה מחדש את פחדיה של ירדן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 10 ביוני 2019. AP
עסקת המאה תיחשף? נשיא ארה"ב טראמפ/AP

בשבוע שעבר, דובר הממשלה הפלסטינית, אברהים מלחם, הביע צער על הדיווח כי מצרים וירדן ישתתפו בפסגה הכלכלית, לקראת פרסום תכנית השלום של הממשל האמריקני. מלחם קרא לשתי המדינות לחזור בהן מכוונתן לקחת חלק בוועידה, "משום שארצות הברית מנסה ליצור פתרונות מחוץ לרחם הלגיטימציה הבינלאומית, ולפגוע בזכות של עמנו להקים את מדינתו בגבולות 1967 ובירתה מזרח ירושלים".

חבר הוועד הפועל של אש"ף והוועד המרכזי של פתח, עזאם אל-אחמד, אמר כי לא הופתע מהחלטת מצרים וירדן להגיע לכנס בבחריין, שמארגנת ארצות הברית כחלק מיוזמת השלום של הנשיא דונלד טראמפ. לדבריו, "יש להן קשרים מיוחדים עם ארצות הברית ולא נוכל לשלוט על התנאים שהביאו אותן להשתתף".

עוד באותו נושא

בכיר בבית הלבן: מצרים, ירדן ומרוקו ישתתפו בפסגה בבחריין

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש ממשלתו אשתיה בישיבה ברמאללה, 29 באפריל 2019. רויטרס
מחרימים את הוועידה. אבו מאזן וראש הממשלה אשתיה/רויטרס

דובר הממשלה הפלסטינית אמר לעיתון "אל-קודס" כי השתתפות מדינות ערביות מעבירה מסרים שגויים לארצות הברית על אחות העמדה הערבית, המתנגדת לעסקת המאה. לדבריו, כי יש בכך הכחשה ברורה להחלטות לגיטימיות בינלאומיות וליוזמת השלום הערבית. ברקע אמירתו של שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן בשבוע שעבר, כי ישראל זכאית לספח לשטחה חלק מהגדה המערבית, תקף עזאם כי סיסמת הפסגה "שגשוג תמורת שלום" היא תחליף ל"אדמה תמורת שלום".

במקביל, ברשת "אל-מיאדין" דווח כי מקור במשרד החוץ של לבנון הודיע כי המדינה לא תשלח נציגים לכנס בבחריין. לפי הדיווח, שר החוץ, ג'ובראן באסיל, אישר את הפרטים בנימוק כי יחרימו את הוועידה בשל אי-השתתפות הפלסטינים. דובר הממשלה הפלסטינית הביעה הערכה להחלטת לבנון.

ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות אישרו בחודש שעבר את השתתפותן בוועידה. ערב הסעודית הבטיחה לבעלות בריתה הערביות כי היא לא תתמוך בשום תכנית אמריקנית שלא תכלול את הדרישה הפלסטינית להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה פלסטינית, את זכות השיבה ואת הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

(עדכון ראשון: 20:30)

  • עוד באותו נושא:
  • עסקת המאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully