וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז ההפיכה: רודן סודאן המודח בהופעה פומבית ראשונה

הנשיא לשעבר עומר אל-בשיר נראה בציבור לראשונה מאז הדחתו אחרי 30 שנה בשלטון, כשעשה את דרכו להקראת האישומים נגדו בגין שחיתות. בביתו נמצא כסף זר מוחבא במזוודות ובשקי תבואה, והוא מבוקש גם בגין פשעים נגד האנושות, בצל הטענות נגד הדיכוי האלים של ההפגנות במדינה

עריכה: ניר חן

נשיא סודאן לשעבר, עומר אל-בשיר, הופיע היום (ראשון) בציבור לראשונה מאז הודח בהפיכה שהתרחשה בחודש אפריל האחרון. בשיר נסע מבית כלא בבירה חרטום ללשכת התובע לצורך הקראת האישומים בשחיתות נגדו.

הדחתו של בשיר, ששלט במדינה במשך 30 שנה, הגיעה לאחר חודשים של הפגנות. התובעים טענו כי לאחר הדחתו, נמצאה בביתו כמות גדולה של מטבע זר המוחבאת במזוודות ובשקי תבואה. הוא מבוקש גם על ידי בית המשפט הבינלאומי בגן פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במחוז דארפור, האשמות שאותן הוא מכחיש.

עוד בנושא סודאן בוואלה! NEWS:
עדויות מהטבח בסודאן: "מפגינים נרצחו במצ'טות והושלכו לנילוס"
אחרי הטבח במפגינים: צבא סודאן הכריז על בחירות בתוך 9 חודשים
המשטר ניסה לאנוס את המפגינות כדי לעצור את המהפכה. זה לא עבד

רודן סודאן לשעבר עומר אל-בשיר מועבר מבית הכלא בחרטום לחקירה, 16 ביוני 2019. רויטרס
שלט במשך 30 שנה. בשיר בהופעה פומבית ראשונה/רויטרס

כשהוא מוקף במאבטחים, הרודן לשעבר בן ה-75 נראה כשהוא לבוש בגלימה לבנה מסורתית ובטורבן. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, הוא צעד בנמרצות מרכבו ללשכת התובע, כשהוא מחייך ומשוחח עם השומרים, אך יצא משם דקות לאחר מכן כשהוא נראה נסער.

עוד באותו נושא

הרודנים נפלו, אך הצבא בסודאן ואלג'יריה חוטף מהעם את המהפכות

לכתבה המלאה

ההפגנות דוכאו באלימות

משפטו של בשיר מתקיים על רקע טענות פעילי האופוזיציה, שלפיהן יותר ממאה בני אדם נהרגו ב-3 ביוני, כשכוחות הביטחון הסודאניים פיזרו מחאה שקטה מחוץ למפקדת הצבא בחרטום בדרישה לבטל את השלטון הצבאי. מוחמד חמדן "חמטי" דגולו, סגן הנשיא של החונטה הצבאית, הבטיח להעמיד לדין את מי שעומד מאחורי דיכוי אלים של ההפגנות האחרונות.

חמטי עומד בראש כוחות ה"ג'נג'אוויד", שהואשמו בהרג שנמשך על פני חודשים וששמם נקשר גם בזוועות שאירעו בסכסוך בחבל דארפור. "אנחנו עובדים קשה כדי להביא את מי שעשו את זה לגרדום", טען חמטי בריאיון לטלוויזיה, כפי שהוא צוטט בסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, "כל מי שביצע כל עבירה" יישא באחריות.

מחאה בבירת סדואן, חרטום כנגד הממשל ודרישה למעבר לשלטון אזרחי 4 ביוני 2019. רויטרס
טענות לדיכוי אלים של ההפגנות. המחאה בחרטום/רויטרס

הצבא בסודאן עומד אל מול ביקורת בינלאומית נרחבת שבעקבותיה אף הושעתה מהאיחוד האפריקני. ביום שישי, אחרי ביקור בחרטום, עוזרו של שר החוץ האמריקני לענייני אפריקה, טיבור נאגי, קרא לחקירה עצמאית ואמינה של מקרי ההרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully