וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהזמני הופך לקבוע: רגב שוב השתתפה בישיבת הקבינט

16.6.2019 / 16:32

שרת התרבות והספורט אינה חברה קבועה בקבינט, אך בישיבות האחרונות היא הוזמנה שלא מן המניין בידי נתניהו. רגב, תא"ל במיל', היא בעלת יותר ניסיון צבאי מרוב החברים בפורום הביטחוני הרגיש, והאישה היחידה שנוכחת בו מאז פיטורי שקד. שר המשפטים החדש השתתף בישיבה לראשונה

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

שרת התרבות והספורט מירי רגב השתתפה היום (ראשון) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. למרות שהיא אינה חברה קבועה או משקיפה בוועדת השרים, רגב הוזמנה להשתתף בישיבות האחרונות על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא מן המניין. נתניהו ניסה בעבר לצרף את רגב כחברה קבועה או משקיפה לקבינט, אך נבלם בידי ראשי הקואליציה. עם זאת, בישיבת האחרונות מסתמן כי היא מוזמנת לפי סמכותו של ראש הממשלה לזמן שרים נוספים כחפצו.

רגב, תא"ל במילואים, שימשה בעבר דוברת צה"ל והצנזורית הראשית, ומלבד השר יואב גלנט, היא בעלת ניסיון צבאי וביטחוני רב יותר מאשר שאר החברים בשולחן בקבינט. בישיבה השתתף גם שר המשפטים אמיר אוחנה, לראשונה מאז מינויו לתפקיד, וזאת מאחר ששר המשפטים הוא חלק מהקבינט המדיני-ביטחוני לפי חוק.

עוד בוואלה! NEWS:
הרשעת שרה נתניהו היא החזרה הגנרלית לקראת מזעור תיקי רה"מ
עשרות מיליונים בעלטה: ארגנטינה ואורוגוואי נותקו מחשמל
ליברמן: הצעתי אחדות כי הליכוד וכחול לבן לא יגיעו ל-60 מנדטים

ישיבת ממשלה 25 בנובמבר 2018. אמיל סלמן /הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מוזמנת לפי הסמכותו של רה"מ להזמין שרים נוספים כחפצו. רגב/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן /הארץ

מאז פיטוריהם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, הקבינט מורכב ברובו משרי הליכוד - ישראל כץ, גלעד ארדן, יובל שטייניץ, יואב גלנט, זאב אלקין ואמיר אוחנה - שרי כולנו, משה כחלון ואלי כהן, והשר אריה דרעי. כמו כן, מאז פיטוריה של שקד אין אף אישה חברה בקבינט, ורגב היא האישה היחידה שנוכחת בפורום הביטחוני הרגיש. השרים ארדן וכץ לא נכחו בישיבה שהתכנסה הבוקר, שכן הם נמצאים שניהם בכנס בניו יורק.

הישיבה התכנסה על רקע המגעים להסדרה בעזה וכניסת השליח הקטארי, מוחמד אל-עמדי, לקראת העברת משלוח נוסף של כסף לרצועה. במסגרת המשא ומתן של נתניהו עם חברי הכנסת רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין על מינויים לשרים במקום בנט ושקד, השניים צפויים להתמנות בהמשך לחברים קבועים בקבינט. בשלב זה המשא ומתן אינו מתקדם, ונותרו עוד מחלוקות על חלוקת התיקים, ורק לאחר שיושבעו כשרים בממשלה יוכלו להיות מצורפים לקבינט המדיני-ביטחוני.

עוד באותו נושא

בלי מתנות לחמאס ובלי להרגיע: צה"ל הפך לשכפ"ץ פוליטי של נתניהו

לכתבה המלאה
שר המשפטים אמיר אוחנה בועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה ILGBT, 11 ביוני 2019. ראובן קסטרו
השתתף בישיבת הקבינט לראשונה. השר אוחנה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully