וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מיליונים בעלטה: ארגנטינה ואורוגוואי נותקו מחשמל

תקלה חמורה ברשת החשמל הותירה חלקים נרחבים מדרום אמריקה בחשיכה, והרשויות אמרו כי יידרשו כמה שעות עד לתיקונה. גם בברזיל ובפרגוואי דווח על הפסקות חשמל. הסיבה לתקלה עדיין לא ידועה. "מה קורה?"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הפסקת חשמל נרחבת הותירה את כל ארגנטינה ואורוגוואי ללא חשמל - כך מסרה ספקית חשמל מרכזית בארגנטינה. האוכלוסייה בשתי המדינות השכנות מונה כ-48 מיליון בני אדם. שר האנרגיה של ארגנטינה גוטסבו לופטגי אמר כי הסיבה לתקלה החמורה עדיין לא ידועה. לפי דיווחים שונים, גם חלקים מברזיל, מצ'ילה ומפרגוואי נותרו בעלטה.

לפי כלי התקשורת בארגנטינה, הפסקת החשמל התרחשה זמן קצר אחרי השעה 7:00 וגרמה לעצירת תנועת הרכבות והרמזורים. זאת בזמן שבחלקים מהמדינה נערכו לקיום בחירות מקומיות. "תקלה מאסיבית במערכת החשמל המשותפת הותירה את כל ארגנטינה ואורוגוואי ללא חשמל", מסרה ספקית החשמל "אדסור".

עוד ידיעות מהעולם
מחכים ליום פקודה: "ארה"ב חדרה לרשת החשמל של רוסיה כמסר לפוטין"
תפילות עם קסדות: מיסה ראשונה בנוטרדאם מאז השריפה

הלעטה הארגנטינה בעקבות הפסקת חשמל שפקדה את המדינה 16 ביוני 2019. אתר רשמי
עלטה בארגנטינה, היום/אתר רשמי

שר האנרגיה של ארגנטינה אמר במהלך היום כי החשמל חזר לכמה חלקים במדינה, אבל הוא הוסיף כי יידרשו כמה שעות עד לתיקון התקלה כולה. חברת האנרגיה של אורוגוואי, UTE, הודיעה בחשבון הטוויטר כי החשמל שב לאזורי החוף.

ברשתות החברתיות בארגנטינה תיארו הפסקות חשמל נרחבות בבירה בואנוס איירס שבצפון המדינה, במנדוזה שבמערבה ובקומודורו ריבדביה שבדרום, ובערים נוספות אחרות. התושבים פרסמו תמונות של מקומות מגוריהם החשוכים עם ההאשטג #SinLuz (בלי חשמל).

עוד באותו נושא

אלפים ללא חשמל: הרוג ועשרות פצועים בסופות טורנדו באוהיו

לכתבה המלאה

"הפסקת חשמל ענקית בארגנטינה: העיר, פרובינציית בואנוס איירס וסנטה פה נותרו בחשיכה", כתבה סוכנות הידיעות Todo Noticias בחשבון הטוויטר שלה. משתמש אחר כתב: "מה קורה עם הפסקת החשמל הזאת?".

(עדכון ראשון: 14:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully