וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הצעתי אחדות כי הליכוד וכחול לבן לא יגיעו ל-60 מנדטים

16.6.2019 / 11:30

יו"ר ישראל ביתנו הגיב לביקורת על כך שקרא לממשלת אחדות ללא החרדים אף שהצהיר לאחרונה כי מהלך כזה יוביל ל"ממשלת שיתוק". לדבריו, "כל אחת בנפרד תעדיף להקים ממשלה צרה עם החרדים, קרי ממשלת הלכה". בליכוד תקפו: הוא משתף פעולה עם גנץ כדי להפיל את הימין

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ראשון) לביקורת שנמתחה נגדו על כך שקרא אתמול לממשלת אחדות עם הליכוד וכחול לבן, אף שלאחרונה כינה מהלך שכזה "ממשלת שיתוק". בנוסף, במפלגה הכחישו אמירות לפיהן התקיימה פגישה בינו לבין ח"כ יאיר לפיד מכחול לבן לשם כך, במהלך נסיעתו של ליברמן לווינה.

לטענת ליברמן קריאתו ל"ממשלת חירום לאומית-ליברלית", ללא המפלגות החרדיות - בניגוד לדבריו נבעה משתי סיבות: "התברר שמדינת ישראל נמצאת בתוך משבר תקציבי עמוק עם גרעון של מעל 50 מיליארד שקל, ואתגרים ביטחוניים שזה לא המקום לפרט עליהם. ברור לי, מעבר לכל ספק, שלליכוד וכחול לבן, לא יהיו ביחד 60 מנדטים בבחירות הקרובות וכל אחת בנפרד תעדיף להקים ממשלה צרה עם החרדים, קרי ממשלת הלכה".

ליברמן הצהיר אתמול במהלך ריאיון כי "בנסיבות שנוצרו - הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים - תפקידנו לכפות על 'הליכוד' ועל 'כחול לבן' להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: 'ישראל ביתנו' - 'הליכוד' - 'כחול לבן'".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ש"ס נגד ליברמן: הוא לא רלוונטי יותר, יישאר מחוץ לממשלה הבאה
לא יהרוג את השליח: נתניהו משתמש באוחנה כדי לשחק ב"שוטר הטוב"
נתניהו מינה יועץ לענייני יוצאי ברית המועצות; ליברמן: "רה"מ בלחץ"

אביגדור ליברמן בישיבת סיעה ראשונה אחרי ההכרזה על בחירות, 3 ביוני כנסת. רוני כנפו
"ברור שלליכוד וכחול לבן, לא יהיו ביחד 60 מנדטים". ליברמן/רוני כנפו

בפוסט מפורט בפייסבוק טען היום יו"ר ישראל ביתנו כי מתקיים מרוץ מביש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ מי מתחנף יותר טוב לחרדים. "נתניהו כבר נכשל בהקמת ממשלה זה עתה. יתרה מכך, עד עכשיו הוא לא מצליח לגשר על הפערים בין בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ לגבי חלוקת תיקים בממשלת מעבר. גם לבני גנץ, לבד, אין שום סיכוי להקים ממשלה, למרות המאמץ לרצות את ש"ס ויהדות התורה".

בליכוד תקפו הבוקר שוב את ליברמן על קריאתו לממשלת אחדות והאשימו כי יו"ר ישראל ביתנו גרר את המדינה לבחירות מיותרות בעלות של שני מיליארד שקל. "אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות לשעבר בזבז אף הוא מיליארדים למדינה ותקע את התחרות במשק. אך טבעי שלאור תרומתם לגירעון הם ישתפו פעולה בדיון על הגירעון. שוב ליברמן משתף פעולה עם לפיד וגנץ כדי להפיל את הימין ולהקים ממשלת שמאל". ליברמן השיב כי "נתניהו מנסה באופן מלאכותי למקד את הוויכוח סביב השאלה מי יהיה ראש הממשלה, וישראל ביתנו סבורה שחשוב יותר להבין איזו ממשלה תקום".

עוד טען כי "בנסיבות שנוצרו יש להקים ממשלת חרום לאומית, ואני מדגיש חרום לאומית - ללא ליצמן, דרעי, סמוטריץ ובן גביר, מרצ, העבודה והרשימה המשותפת". הוא עקץ את נתניהו בנושא עזה והעברת הכסף הקטארי והוסיף כי "כדאי להזכיר שנתניהו, שכביכול משתייך לגוש הימין, מתכוון להעביר היום בערב עוד עשרות מיליוני דולרים דמי פרוטקשן לארגון הטרור חמאס".

עוד באותו נושא

ליברמן: נכפה הקמת ממשלה עם הליכוד וכחול לבן - ללא החרדים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויתה של נחמה ריבלין בהר הרצל, 5 ביוני 2019. פלאש 90, הדס פרוש, פול צלמים
"מנסה באופן מלאכותי למקד את הוויכוח סביב השאלה מי יהיה ראש הממשלה". נתניהו/פול צלמים, פלאש 90, הדס פרוש

מאחר שבכחול לבן פוסלים לעת עתה ישיבה בממשלה עם נתניהו, אך מוכנים לשבת עם הליכוד בראשות מועמד אחר- משמעות דבריו של ליברמן על כפיית ממשלת אחדות לאומית היא שמדובר בממשלה של ישראל ביתנו, כחול לבן, והליכוד - בראשות מועמד שאינו נתניהו.

בכחול לבן ברכו אמש על הצעת ליברמן אולם אמרו כי "אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת היו נמנעות מעם ישראל בחירות מיותרות. אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל בהנהגת כחול לבן".

לפיד מכחיש: לא נפגשתי עם ליברמן בווינה, רה"מ משקר

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הכחיש הבוקר את טענות הליכוד לפיהן הוא ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו אחרי הבחירות בווינה כדי לקדם מהלכים. לפיד צייץ בטוויטר כי "‏בכיר מאוד מאוד בליכוד מפרסם שאני מתואם ב-100 אחוז עם ליברמן ושנפגשנו בווינה. אז מדובר ב100 אחוז שקר שהומצא בלשכת ראש הממשלה. לא הייתה פגישה בווינה ואין תיאום. יש רק ראש ממשלה שמשקר כדי לנסות לתרץ לבוחרי הליכוד למה גרר את ישראל לבחירות מיותרות כדי לסדר לעצמו חסינות".

גם בישראל ביתנו הבהירו כי לא התקיימה פגישה שכזאת. ונמסר כי "אם מישהו יגיד בשמו שהייתה פגישה בין ח"כ ליברמן לח"כ לפיד בווינה הוא יתבע דיבה".

בש"ס תקפו אמש את ליברמן על הצהרתו להקמת ממשלת חירום לאומית-ליברלית ללא החרדים. "אביגדור ליברמן לא רלוונטי יותר. הוא יישאר מחוץ לממשלה הבאה", מסרה ש"ס. "גמר עם הימין, נעול בשמאל ולכן הוא לחוץ, היסטרי, מנסה לקושש קולות אבל הוא ייכשל כמו תמיד. ליברמן, שפעם אומר ככה ופעם אחרת, הוכיח שוב שהוא פולטיקאי ציני ולא אמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully