וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוץ לשעבר שכמעט הפך למכינה צבאית: היישוב שייקרא ע"ש טראמפ

16.6.2019 / 9:17

היישוב ברוכים שהוכרז לפני 35 שנה ועתיד להפוך ל"רמת טראמפ", עבר גלגולים רבים במהלכם כמעט והפך למכינה קדם-צבאית. שרי הממשלה ייפגשו במקום כדי לאשר בהחלטה ראשונית את הצעת הקמתו. המטרה: מגורים משותפים לדתיים וחילונים

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "איתרנו נקודה בגולן שבה יוקם יישוב חדש על שם טראמפ"/עריכה: שניר דבוש

בשטח בו ניסו להקים בעבר את היישוב "ברוכים" בגולן, ושאמור להפוך ליישוב בשם "רמת טראמפ"' תתקיים היום (ראשון) אחר הצהריים ישיבת ממשלה, במהלכה ייערך טקס הסרת הלוט וחשיפת שם היישוב. בשבוע שעבר היה אמור להיערך במקום אירוע בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, אולם האירוע בוטל.

חבר הכנסת, צבי האוזר (כחול לבן), הגדיר את ישיבת הממשלה כ"תרגיל יח"צ מוצלח". לפני היבחרו לכנסת היה האוזר פעיל מרכזי בעמותת "הקואליציה למען הגולן". בפוסט שפרסם לפני כמה ימים כתב: "‏ביום ראשון הממשלה תתכנס לישיבה חגיגית בגולן ותכריז על הקמת יישוב חדש בשם 'רמת טראמפ'. מי שיקרא את האותיות הקטנות ב'החלטה ההיסטורית' הזו יבין שזו לא יותר מהחלטת דמה בלתי מחייבת".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו: "אקרא ליישוב או לקריה ברמת הגולן בשמו של טראמפ"
לאחר ההכרה בריבונות בגולן: ממשל טראמפ פרסם מפה חדשה של ישראל
"רמת הגולן אינה שטח ישראלי": בעולם מגנים את הצהרת טראמפ
ההיאחזות הנזנחת שקרסה בעבר: כאן יוקם היישוב על שם טראמפ

השלט בכניסה ליישוב המחודש שייקרא על שם דונלד טראמפ. מועצה האזורית גולן, אתר רשמי
השלט שהוצב בכניסה ליישוב, הבוקר/אתר רשמי, מועצה האזורית גולן

"אין תקצוב, אין תכנון, אין מיקום ליישוב ואין באמת החלטה מחייבת להוציא לפועל את הפרויקט. אבל, העיקר שהתעקשו להחליט על שם ליישוב הדמה", כתב חבר הכנסת האוזר. "נקווה שהנשיא טראמפ לא יודע שעושים שימוש בשמו לצורך תרגיל ביחסי ציבור. ראש הממשלה חייב להחליט האם הוא באמת רוצה להקים יישוב חדש ולהעמיק את שורשינו ברמת הגולן, או שמא הוא מסתפק ביצירת מציאות מדומה לצרכי 'הזדמנות צילום'. ההתיישבות בגולן מוקפאת. אחרי 52 שנים באזור יש רק 25 אלף ישראלים בגולן וקצב גידול האוכלוסייה אפסי. לא כך פועלת ממשלה שרוצה ליישב את הגולן".

היישוב על שם טראמפ כבר הוכרז כיישוב לפני 35 שנה. יוזמה זו נכשלה כמה פעמים וכעת מקווים בגולן שהוא יצליח להתבסס. בספטמבר 1984, הוכרז על הקמתו במקום של קיבוץ בשם "קלע אלון" שהשתייכותו הייתה לתנועה הקיבוצית המאוחדת ושמו היה מחווה ליגאל אלון שמת ארבע שנים וחצי קודם לכן. הניסיון כשל, הקיבוץ פורק וב-1988 שב לתפקד כיישוב של גרעין נח"ל.

עוד באותו נושא

הלוט יוסר: השרים יאשרו את ההצעה להקמת היישוב על שם טראמפ

לכתבה המלאה
עבודות במקום בו אמור לקום היישוב רמת טראמפ, 16 ביוני 2019. מועצה אזורית גולן, אתר רשמי
"לא יותר מהחלטת דמה בלתי מחייבת". עבודות במקום בו עתידה לקום רמת טראמפ/אתר רשמי, מועצה אזורית גולן

בשנת 1991 הוקם במקום יישוב קהילתי, אולם גם הוא מעולם לא הצליח להמריא ולצמוח. ב-2003 הוחלט להקים בסמוך יישוב חדש, אולם כדי לא לעורר סערה מדינית ולהקים את כעס המעצמות על הקמת יישוב חדש בגולן, הוגדר היישוב החדש כהרחבה או כשכונה חדשה והוא הוקם מעברו השני, המערבי של ציר הנפט.

שם נוסף, לא רשמי, של היישוב החדש או של הרחבת ברוכים-קלע אלון הוא "מצוק עורבים" על שם נוף שמורת הטבע הנשקפת ממנו. בעוד היישוב החדש התבסס והתרחב וכבר מונה היום כמאה משפחות, הרי שהיישוב המקורי הלך וגווע ונותרו בו משפחות בודדות.

לפני כמה שנים ניסתה המועצה האזורית גולן להפיח רוח חדשה ביישוב ולהקים בו מכינה קדם-צבאית. במקום כבר החלו עבודות לשיקום המבנים הנטושים אולם לבסוף גם המיזם הזה לא התרומם. כעת אמור המקום להפוך ליישוב בשם "רמת טראמפ" והכוונה שיתגוררו בו תושבים דתיים וחילונים במשותף.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
"אין החלטה מחייבת להוציא לפועל את הפרויקט". טראמפ חותם על ההכרה בריבונות ישראל בגולן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully