וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמת הגולן אינה שטח ישראלי": בעולם מגנים את הצהרת טראמפ

22.3.2019 / 14:22

באיחוד האירופי הביעו את התנגדותם לקריאתו של נשיא ארצות הברית להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן. "אנחנו לא מכירים בריבונות ישראל בשטחים שנכבשו ביוני 1967", מסרו. גם בגרמניה ביקרו את ההחלטה: "אם יש צורך בשינוי גבולות - יש לעשות זאת בדרכי שלום"

עשית היסטוריה בהודעת על הרצון להכיר בריבונות בגולן/צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

האיחוד האירופי הצהיר היום (שישי) כי הוא איננו מכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן, לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא אתמול להכרה בשטח זה שבשליטת ישראל. "עמדת האיחוד האירופי לא השתנתה בנושא זה", אמרה דוברת מטעם האיחוד האירופי. "אנחנו לא מכירים בריבונות ישראל בשטחים שנכבשו ביוני 1967 ואיננו מחשיבים אותם כשטח ישראלי".

דוברת ממשלת גרמניה גינתה היום את הצהרתו של טראמפ וטענה גם כן כי רמת הגולן היא שטח שנכבש על ידי ישראל. "אם יש צורך בשינוי גבולות, יש לעשות זאת בדרכי שלום בהשתתפות כלל המעורבים. הממשל דוחה צעדים חד-צדדיים".

צרפת הודיעה גם כן כי היא לא מכירה בסיפוח הישראלי של רמת הגולן, המנוגד לטענתה לחוק הבינלאומי. "הגולן הוא שטח כבוש מאז 1967. צרפת לא מכירה בסיפוח הישראלי משנת 1981", נכתב בהודעה מטעם משרד החוץ. "ההכרה בריבונות הישראלית על הגולן תהיה מנוגדת לחוק הבינלאומי, במיוחד לאור חובתן של מדינות שלא להכיר במצב בלתי חוקי".

לקריאה נוספת בנושא
"הגיע הזמן להכרה אמריקנית": בישראל מברכים על הצהרת טראמפ
דיווח: ארה"ב עשויה להכריז על הכרה בגולן במהלך ביקור נתניהו
נתניהו לפומפאו: "על הקהילה הבינלאומית להכיר בגולן כשטח ישראל"

קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה!
גינויים להצהרת טראמפ. רמת הגולן/מערכת וואלה!, ניר יהב

בסוריה תקפו הבוקר את הצהרתו של טראמפ לפיה וכינו אותה "חסרת אחריות". לדבריהם, עמדת האמריקנים בנושא רמת הגולן משקפת הפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם והיא תישאר ערבית וסורית למרות הודעתו של טראמפ. "האומה הסורית נחושה לשחרר את השטח הסורי היקר בכל האמצעים האפשריים", מסר גורם רשמי בסוריה.

"ההחלטה של טראמפ דוחפת את האזור למשבר חדש", הגיב נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. "אנחנו לא יכולים לאפשר לגיטימציה לפלישה לרמת הגולן". שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושאולו אמר אמש כי "כוונתו של טראמפ להכיר בריבונות הישראלית בשטח זה תוביל להגברת האלימות באזור". שר החוץ הטורקי הוסיף כי ארצו תומכת בשלמות הטריטוריאלית של סוריה.

גם ברוסיה אמרו היום כי ההכרה של טראמפ היא הפרה ישירה של החלטות האו"ם. איגור מורוזוב, חבר בבית העליון של הפרלמנט של רוסיה, ביקר אתמול את הצהרותיו של טראמפ על רמת הגולן. לדבריו, זהו ניסיון לפלג את העולם הערבי ולפגוע ביחסים בין רוסיה לסוריה. איראן ביקרה אף היא את ההחלטה להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן, וטענה כי היא "לא חוקית ובלתי מקובלת".

(עדכון ראשון: 13:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully