וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוט יוסר: השרים יאשרו את ההצעה להקמת היישוב על שם טראמפ

15.6.2019 / 21:56

אחרי שנשיא ארה"ב הכיר בריבונות ישראל בגולן, שרי ממשלת המעבר יאשרו את ההצעה להקים את היישוב החדש על שמו. אלא שמדובר בהחלטה ראשונית בלבד, ללא עבודת מטה במשרדי השיכון והאוצר, והחלטה נוספת תידרש כדי להקים אותו רשמית. ח"כ האוזר: "תרגיל יחסי ציבור וישראבלוף"

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "איתרנו נקודה בגולן שבה יוקם יישוב חדש על שם טראמפ"/עריכה: שניר דבוש

שרי ממשלת המעבר יצפינו מחר (ראשון) לרמת הגולן ויקיימו ישיבה חגיגית לכבוד ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל בשטח. במהלך הישיבה צפויים השרים לאשר הצעת החלטה להקמת יישוב חדש על שמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - הנשיא האמריקני הראשון שהכיר בריבונות ישראל בגולן במרץ האחרון, וייחשף שמו הסופי של היישוב - רמת טראמפ או רמת הנשיא טראמפ. היישוב הקהילתי החדש, שיוקם באזור היישוב הקיים קלע במועצה האזורית גולן, ייצא לדרך מחר באופן רשמי עם הסרת הלוט מעל אבן הפינה ביישוב - אך מדובר בהצעת החלטה ראשונית בלבד ונדרשת עוד עבודת מטה רבה במשרדי השיכון והאוצר עד שיחלו הליכי התכנון והבנייה באופן רשמי.

ממשל טראמפ הכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן בשלהי מערכת הבחירות הקודמת, במהלך ביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון במרץ, וכמה שבועות לאחר מכן נתניהו הודיע על הקמת היישוב החדש כאות הוקרה על המהלך. "מתוך הערכה לפועלו של נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, למען מדינת ישראל במגוון רחב של תחומים ומתוך הבעת תודה על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל וההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן אותה הוביל, אנו מחליטים ליזום הקמתו של יישוב קהילתי חדש ברמת הגולן בשם 'רמת טראמפ', אשר יפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית גולן", נכתב בהצעת ההחלטה שתובא מחר לאישור בישיבה, ובה ישתתף גם השגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן.

עוד בנושא:
"מתכחשים לסוציאליזם!": כשהוחלט לקרוא ליישוב ע"ש נשיא ארה"ב
לאחר ההכרה בריבונות בגולן: ממשל טראמפ פרסם מפה חדשה של ישראל
הליגה הערבית התכנסה בתוניסיה: "שוללים את ההכרה בריבונות ישראל בגולן"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
"רמת טראמפ" או "רמת הנשיא טראמפ". נשיא ארה"ב מכיר בריבונות בגולן, במרץ/רויטרס

עם זאת, מדובר בהצעת החלטה שהיא יוזמה ראשונית בלבד - ללא מקור תקציבי ומבלי שנערכו בדיקות מקצועיות - והממשלה תידרש לאשר הצעת החלטה נוספת בהמשך כדי להוציא לפועל את הקמת היישוב. לפי ההחלטה, משרד הבינוי והשיכון יחל כעת בעבודת מטה שתוגש למועצה הארצית לתכנון ולבנייה תוך 90 יום, ובמקביל משרד האוצר יבנה תכנית תקציבית למימון הקמת היישוב. מחוות דעת משפטית של משרד ראש הממשלה שצורפה להצעה נכתב כי "לשם קבלת ההחלטה הסופית והקונקרטית בנושא נדרשת עוד עבודת מטה מקיפה ובכלל זה בחינה עת ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ועל ידי משרד האוצר. כמו כן, מודגש כי "אין בהחלטה כדי לכבול את שיקול דעתה של הממשלה הבאה".

ח"כ צבי האוזר (כחול לבן), תקף בחריפות את ההחלטה ואמר שמדובר בתרגיל יח"צ בלבד ו"ישראבלוף". "מי שיקרא את האותיות הקטנות ב'החלט ההיסטורית' הזו יבין שזו לא יותר מהחלטת דמה בלתי מחייבת", אמר. "אין תקצוב, אין תכנון, אין מיקום ליישוב ואין באמת החלטה מחייבת להוציא לפועל את הפרויקט. אבל, העיקר שהתעקשו להחליט על שם ליישוב הדמה. נקווה שהנשיא טראמפ לא יודע שעושים שימוש בשמו לצורך תרגיל ביחסי ציבור". האוזר, שעמד לפני בחירתו לכנסת בראש ארגון "היחדה למען רמת הגולן", אמר כי "ההתיישבות בגולן מוקפאת. אחרי 52 שנים באזור יש רק 25 אלף ישראלים בגולן וקצב גידול האוכלוסייה אפסי. לא כך פועלת ממשלה שרוצה ליישב את הגולן".

עוד באותו נושא

ההיאחזות הנזנחת שקרסה בעבר: כאן יוקם היישוב על שם טראמפ

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully