וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעל בתפקידו ללא חמלה'': עצומה נגד וטרינר שהשליך כלבה לאשפה

15.6.2019 / 9:33

אחרי הפרסום על הכלבה ג'סיקה שנמצאה גוססת במכולת האשפה במצפה אביב לאחר שד"ר דוד דדיה השליך אותה אליה בשל מחסור במקום, פתחו פעילי זכויות בעלי חיים עצומה הקוראת לשלילת רישיונו. "מי יודע כמה פעמים עשה זאת מבלי להיתפס?". הווטרינר לוואלה! NEWS: "אני כואב מאוד"

ללא קרדיט

פעילי זכויות בעלי חיים פתחו אתמול (שישי) עצומה למען שלילת רישיון הווטרינר ד''ר דוד דדיה מהקריות. נכון לשעה זו למעלה מאלף אנשים חתמו על העצומה, כמעט מחצית מ-3,000 החתימות שהוצבו כיעד על ידי יוזמיה. הקריאה לשלילת רשיונו של הווטרינר באה אחרי הפרסום על הכלבה ג'סיקה מקריית אתא, שנמצאה גוססת במכולת אשפה ביישוב מצפה אביב לאחר שווטרינר השליך אותה לשם, במקום להמיתה ולשלחה למתקן שריפה ייעודי.

החותמים קוראים, בין היתר, לשר החקלאות ולמשרד הבריאות "לשלול מידית את רישיונו של הווטרינר, ד"ר דוד דדיה - מנהל השירות הווטרינרי, המשותף לקריית ביאליק, קריית מוצקין וקריית ים". הווטרינר זומן לחקירה בעזרת השבב שבגופה של ג'סיקה שהוביל לבעליה, אירנה טרונין, תושבת קריית אתא שנדהמה לשמוע על המצאה של כלבתה האהובה במצב זה, מכיוון שלפני יומיים מסרה אותה להמתת חסד אצל הווטרינר ד"ר דדיה בקריות.

"ד"ר דדיה הודה והתנצל על המעשה, אף על פי כן - אסור לאדם זה לעסוק יותר במקצוע הווטרינריה", קראו הפעילים באתר העצומה. לדבריהם, ד''ר דדיה "מעל בתפקידו בצורה פושעת וחסרת חמלה. הפעם הוא נתפס, אך מי יודע כמה פעמים עשה זאת מבלי להיתפס. אסור לו לעסוק במקצוע הרפואה עוד יום בחייו".

עוד בוואלה! NEWS:
המתקפה במפרץ: "איראן שיגרה טיל לעבר מל"ט אמריקני לפני פיצוץ המכליות"
איום ושמו סין: תושבי הונג קונג במאבק גורלי על עתידם |
בגלל ציוץ על ה-BDS והפרלמנט: מנהל המוזיאון היהודי בברלין התפטר

כלבה שהתגלתה חבולה בתוך מכולת אשפה במצפה אביב 13 ביוני 2019. שני גורן, אתר רשמי
הכלבה שנמצאה במכלית האשפה/אתר רשמי, שני גורן

הווטרינר המדובר, תושב קריית חיים בן 56 המתגורר זמנית במצפה אביב, סיפר לוואלה!NEWS כי "היו לה מלא גידולים, הייתי אצלם בבית והם הסבירו שהם רוצים להמית אותה. לקחתי אותה אלי למרפאה בקרית אתא, עשיתי את הפרוצדורה של טשטוש והרדמה. בדקתי שאין דופק ונשימה ואני לא יודע איך זה קרה. זה משהו נדיר. לצערי הסתבר שהיא לא נרדמה".

בתשובה לשאלה איך היא הגיעה למכולה במצפה אביב, השיב הווטרינר: "היה מאוחר, לא היה לי פינוי באותו יום וזו הטעות שאני מודה בה, שהיא נזרקה לפח אשפה. זו פעם ראשונה שזה קורה לי ב-25 שנה. נכון, גופה צריך לשים במקרר. אבל לא היה לי מקום".

"אני כואב מאד", הוסיף ד''ר דדיה. "אני בעצמי מרצה לילדים על התעללות בבעלי חיים. לקחו ממני עדות ואני לא יודע מה יהיה. אני מקווה לטוב. עשיתי טעות ואני לא הייתי מודע לזה שהיא תחזור לחיים. בן אדם טועה. זה לא משהו מכוון".

חקירת המשטרה בעניין נמשכת, אולם אם אכן המשטרה אישרה לווטרינר לשרוף את הכלבה שמתה עוד טרם התבצעה בה נתיחה שלאחר המוות, לא ברור איך ניתן יהיה לאמת או לשלול את גרסת הווטרינר שהזריק לה את חומרי הטשטוש וההמתה.

עוד באותו נושא

קשורה ומייללת בבכי: וטרינר בצפון השליך כלבה גוססת לפח אשפה

לכתבה המלאה
ג'סיקה הכלבה בזמנים יותר טובים. באדיבות המשפחה
הכלבה ג'סיקה. אלבום משפחת טרונין/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully