וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשורה ומייללת בבכי: וטרינר בצפון השליך כלבה גוססת לפח אשפה

14.6.2019 / 15:39

כלבה גוססת נמצאה בפח ביישוב מצפה אביב כשהיא קשורה ברגליה ומייללת בבכי. בבדיקה התברר כי נמסרה לווטרינר להרדמה בשל מחלתה, אך הוא השליך אותה לאשפה בשל מחסור במקום במרפאה. "צריך להכניס אותו לכלא", אמרו ביישוב. הווטרינר שנחקר: "עשיתי טעות"

ללא קרדיט

מקרה קשה של התעללות בכלבה התגלה ביישוב הקהילתי מצפה אביב בצפון. תושבת היישוב מצאה את בעל החיים אתמול (חמישי) בבוקר בשעה שהשליכה זבל. מאחת ממכולות האשפה בישוב עלו קולות בכי של כלב שהתברר ככלבה מסוג לברדור שנמצאה כשרגליה האחוריות קשורות והיא גוססת.

מספר תושבים שהגיעו למקום הזעיקו את אנשי איכות הסביבה של הישוב והמועצה האזורית משגב וכן את וטרינרית המועצה. כעבור שעה הצליח לוכד כלבים לחלץ את הכלבה האזוקה. על פי השבב שבגופה אותרה בעלת הכלבה, תושבת קריית אתא שנדהמה לשמוע על המצאה של כלבתה האהובה, ג'סיקה במצב זה, מכיוון שלפני יומיים מסרה אותה להמתת חסד אצל וטרינר בקריות, ד"ר דוד דדיה.

ד"ר דדיה היה אמור לשלוח את הכלבה לאחר המתה לשריפה במתקן ייעודי ולדברי הבעלים אירנה טרונין, היא אף שילמה לו על כך. ד"ר דוד הינו וטרינר מוכר באזור שעובד בשירות הווטרינרי העירוני המשותף לקרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים ומנהל מרפאה פרטית בעיר ואף עושה ביקורי בית.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר פגיעת הרקטה בבניין בשדרות: צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה
תיעוד של צבא ארה"ב: כוחות איראניים מסירים מוקש ממכלית במפרץ
נתניהו על סערת אוחנה: החלטות בית המשפט מחייבות את כולם

כלבה שהתגלתה חבולה בתוך מכולת אשפה במצפה אביב 13 ביוני 2019. שני גורן, אתר רשמי
אחרי ויכוח שכלל דחיפות והטחת האשמות, הוחלט להרדים את הכלבה. רגעים אחרי שנמצאה בפח האשפה/אתר רשמי, שני גורן

"אין מילים, זה קשה", אומרת טרונין שעלתה עם בעלה מבלארוס ועובדת כיום במפעל מפעל כתר פלסטיק ביקנעם. "אחרי שהתקשרו אלי וסיפרו לי על זה אני בכיתי כל היום. 13 שנה ג'סיקה הייתה איתנו אז היא כמו בת משפחה. איך הוא עושה דבר כזה? היה לה סרטן, שילמנו 800 שקל לכל הטיפול שיעזור לה וירדים אותה כבר, כי היא סבלה מאוד".

בעלת הכלב סיפרה לתושבים את הפרטים אודות הווטרינר ואלה מיהרו להזעיק אותו למקום. שם התפתח שיח קולני בין הצדדים, כולל אלימות שכללה דחיפות והטחת האשמות כשהתושבים דורשים תשובות. כשבמקביל הזמינו משטרה לווטרינר.

שוטרי תחנת טמרה חקרו את ד"ר דדיה בחשד להתעללות בבעל חיים ובתום החקירה שוחרר ובתנאי שלא ייצור קשר עם בעלת הכלבה. הכלבה הועברה בינתיים למשרפה לאחר שהוחלט עם בעלת הכלבה להרדימה.

עוד באותו נושא

אבנים, בעיטות וניפוץ שמשות: קרבות הווטרינרים בבית שמש

לכתבה המלאה

הווטרינר: "זו הטעות שאני מודה בה, שהיא נזרקה לפח האשפה"

ד"ר דדיה, תושב קריית חיים בן 56 המתגורר באופן זמני ביחידת דיור ששכר מאחד מבעלי הבתים במצפה אביב, סיפר לוואלה! NEWS את השתלשלות האירועים בגינם מצאה עצמה הכלבה בפח האשפה של היישוב. "היו לה מלא גידולים, הייתי אצלם בבית והם הסבירו שהם רוצים להמית אותה. לקחתי אותה אלי למרפאה בקרית אתא, עשיתי את הפרוצדורה של טשטוש והרדמה. בדקתי שאין דופק ונשימה ואני לא יודע איך זה קרה. זה משהו נדיר. לצערי הסתבר שהיא לא נרדמה".

בתשובה לשאלה כיצד הגיעה למכולה במצפה אביב ענה כי "היה מאוחר, לא היה לי פינוי באותו יום וזו הטעות שאני מודה בה, שהיא נזרקה לפח האשפה. זו פעם ראשונה שזה קורה לי ב-25 שנה. נכון, גופה צריך לשים במקרר. אבל לא היה לי מקום".

הווטרינר הודה כי עשה טעות. "כואב לי מאד. אני בעצמי מרצה לילדים על התעללות בבעלי חיים. לקחו ממני עדות ואני לא יודע מה יהיה. אני מקווה לטוב. עשיתי טעות ואני לא הייתי מודע לזה שהיא תחזור לחיים. בן אדם טועה. זה לא משהו מכוון. במקצוע שלנו משתמשים בהמתת חסד די הרבה לכלבים זקנים ועשיתי כאלה מאות. התעריף הוא 500 שקלים להמתה ועוד 300 שנכון שגביתי אבל אני אחזיר למשפחה ששילמה. פיניתי אותה בעצמי למשרפה בעין המפרץ".

כלבה שהתגלתה חבולה בתוך מכולת אשפה במצפה אביב 13 ביוני 2019. שני גורן, אתר רשמי
"בנאדם שעושה לכלב דבר כזה צריך להכניס אותו לכלא". הכלבה שנמצאה במכלית האשפה/אתר רשמי, שני גורן

שני גורן, תושבת היישוב, מעצבת פנים, בת 48 ואמא לשלוש בנות, הגיעה למקום עם תושבים נוספים כבר משעות הבוקר המוקדמות כדי לעזור, אך התברר כי משימת הוצאת הכלבה מהפח לא תהיה פשוטה. "זה היה מזעזע. היו כבר המון אנשים שניסו להוציא אותה אבל היא שכבה קשורה ברגליים. היא בכתה ונשמה ואנחנו רצינו בעצמנו לבכות", היא תארה.

"בן-אדם שעושה לכלב דבר כזה צריך להכניס אותו לכלא. עשינו לו תרגיל בטלפון, אחד מאיתנו הזדהה כנכד של בעלת הכלב, והוא סיפר לנו ששרף אותה והביא לסבתא שלו", סיפרה גורן. "לא מאמינה לו בכלל. לזרוק כלב לזבל, זה מה שאתה עושה עם כלב, אין מילים. שלוש שעות לא הפסקנו לבכות. כלבה שקיבלת לגאול מיסורים קשרת לה את הרגליים וזרקת אותה. כל היישוב בהלם מזה. אבסורד שאחד כזה מנהל מחלקות וטרינריות".

ממשטרת ישראל נמסר כי "עם קבלת הדיווח אודות כלבה שנמצאה בתוך פח אשפה, הגיעו כוחות משטרה למקום וזיהו את בעליה של הכלבה באמצעות שבב שעל גופה. מבדיקה שנערכה עלה כי הכלבה שייכת לתושבת חיפה, אשר מסרה את הכלבה לוטרינר על מנת להרדימה מאחר והייתה חולה. בעקבות הדיווח נפתחה חקירה בעקבותיה עוכב חשוד בשנות ה-50 לחייו לצורך חקירה אשר בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. החקירה עודנה מתנהלת ומטבע הדברים לא נמסור פרטים נוספים".

ג'סיקה הכלבה בזמנים יותר טובים. באדיבות המשפחה
הכלבה ג׳סיקה בימים יפים יותר. אלבום משפחת טרונין/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully