וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פגיעת הרקטה בבניין בשדרות: צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה

גיא אלסטר, יניר יגנה ויפעת רוזנברג

14.6.2019 / 9:30

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו כמה יעדים ומתחמים צבאיים של חמאס ובהם מטרה של הכוח הימי של הארגון ברצועת עזה. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מעזה ופגעה במבנה ישיבת הסדר בשדרות. מוקדם יותר צה"ל תקף תשתית תת-קרקעית של חמאס

צילום: דובר צה"ל

הסלמה בדרום | כל העדכונים:

  • צה"ל: בתגובה לירי על שדרות, חיל האוויר תקף מספר יעדי טרור של חמאס בעזה
  • רקטה ששוגרה מעזה פגעה במבנה בשדרות
  • ראש מועצת אשכול תקף: "נראה שהשיטה לא עובדת"
  • מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה תשתית תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס
  • אמש: שיגור רקטה ראשון מאז הרגיעה; יירוט מוצלח לכיפת ברזל

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (שישי) כמה יעדים ומתחמים צבאיים של חמאס ובהם מטרה של הכוח הימי של הארגון ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה אמש מעזה ופגעה ישירות במבנה ישיבת הסדר בשדרות.

"צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בחמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", נמסר בהודעה. בעקבות הירי, התרעות צבע אדום נשמעו בשדרות ובאיבים ולא דווח על נפגעים. מהמשטרה נמסר כי נגרם נזק למבנה וכי כוחות משטרה סורקים אותו ובמקביל חבלנים מטפלים בנפל.

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי צה"ל תקף ארבע פעמים מוצב של חמאס בשכונת זיתון שבדרום מזרח העיר עזה, ושלוש פעמים נוספות את הנמל החדש בח'אן יונס שבדרום הרצועה וגרם לנזק במקום.

לקריאה נוספת בנושא:
כיפת ברזל יירטה רקטה מהרצועה; צה"ל תקף בתגובה
ליברמן: "להחיות את ההרתעה"; גנץ: "לא לתת לחמאס להכתיב את השקט"

תוצאות הפצצת צה"ל בנמל ח'אן יונס ב-14 ליוני 2019. אתר רשמי
נמל חאן יונס לאחר הפצצת צה"ל, היום/אתר רשמי

הרקטה שנורתה לעבר שדרות הייתה השיגור השני בתוך יממה מרצועת עזה לעבר ישראל. בתגובה לירי שבוצע ברביעי בלילה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתית תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה. "צה"ל ימשיך לפעול נגד נסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", מסר דובר צה"ל בהודעה לאחר התקיפה.

העיתון הלבנוני אל-אחבאר דיווח היום כי שליח האו"ם, השליח הקטארי והשליח המצרי העבירו מסר מרגיע לפלגים הפלסטינים לגבי המשך יישום הבנות הרגיעה, והכנסת הכסף הקטארי ופתיחת מרחב הדייג לפני סוף השבוע הבא. שליח האו"ם ניקולאי מלדנוב הגיע היום לרצועה דרך מעבר ארז, להיפגש עם בכירים פלסטינים.

תקיפת צה"ל את נמל חאן יונס ברצועת עזה 14 יוני 2019. אתר רשמי
נמל חאן יונס לאחר הפצצת צה"ל, היום/אתר רשמי

בתוך כך, הפלסטינים מדווחים הבוקר כי בימים האחרונים התקיימו סבב שיחות ומגעים במהלכם איימו הפלגים הפלסטינים לחדש את פעילויות היחידה הלילית והחיכוך הישיר בגבול. זאת בניגוד לפרסומים הישראלים לפיהם בירושלים הורו לשליח הקטארי שלא להגיע לרצועה אם הפרחת בלוני התבערה תימשך. אולם מקורות בפלגים מאשרים כי המתווכים מסרו שיש הסכמה ישראלית להכניס את הכסף הקטארי לאחר עיכוב של יותר משבועיים. חאזם קאסם בכיר חמאס אמר היום כי תהלוכות השיבה תימשכנה וקרא לפלסטינים להשתתף היום בתהלוכות בסימן "לא לסיפוח הגדה".

שיגור הרקטה ביום רביעי התרחש שעות אחדות לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים בצה"ל הודיע על הטלת סגר ימי על הרצועה בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שמאות דונמים של חיטה ויער נשרפו בעוטף עזה. זאת, בעקבות שיגור בלוני התבערה וכן כמה בלוני נפץ שהתפוצצו במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים - לראשונה מאז הרגיעה.

בעקבות הרקטה לעבר שדרות, יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "כשמתעסקים בדייגים והעברת פרוטקשן מקטאר לא פותרים את המשבר בעוטף עזה ואת התוצאה רואים בשטח. אז מה עושים אחרת? ראשית תוקפים בעוצמה רבה וחסרת תקדים. שמים את הכוונת על בכירי חמאס. אחר כך מנצלים את השקט ליוזמה מדינית עם מנופים כלכליים - פרויקטים של התפלת מים וחשמל ותעסוקה של אלפי פועלים ועובדי הייטק בישראל וברמאללה, שיהיו תלויים בשמירה על השקט.יוזמים הפסקת אש בתיווך בינלאומי ולא נותנים לחמאס להכתיב אותה".

נמל חאן יונס לאחר הפצצת צה"ל ברצועת עזה 14 יוני 2019. אתר רשמי
נמל חאן יונס לאחר הפצצת צה"ל, היום/אתר רשמי
חאן יונס לאחר תקיפת צה"ל ברצועת עזה, 14 יוני 2019. אתר רשמי
נמל חאן יונס לאחר הפצצת צה"ל, היום/אתר רשמי
נזקי הרקטה במבנה בשדרות 13 ביוני 2019. מנדל ריזל, אתר רשמי
בניין הישיבה בשדרות בו פגעה הרקטה, אתמול/אתר רשמי, מנדל ריזל
ראש עיריית שדרות אלון דוידי ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי בבניין הישיבה בשדרות שנפגע מרקטה, 14 יוני 2019. דוברות עיריית שדרות, עיבוד תמונה
ראש עיריית שדרות אלון דוידי ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי בבניין שנפגע, אתמול/עיבוד תמונה, דוברות עיריית שדרות

שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "תושבי הדרום היקרים, תרשו לי להביע את צערי העמוק על הליכתה ללא עת של תחושת הביטחון שלכם. זו בדיוק הסיבה שהתפטרתי מתפקיד שר הביטחון. חייבים לקבור קבורת חמור את 'תהליך ההסדרה' ולהחיות מחדש את ההרתעה הישראלית. יש להנחית מכה קשה על חמאס, ולהביא להפסקת שיגורי בלוני תבערה ונפץ, רקטות וייצור נשק, התפרעויות על הגדר, וכמובן לעצור את העברת דמי הפרוטקשן. רק כך נוכל להשיב לכם את תחושת הביטחון מחדש ואת יכולת ההרתעה של מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 01:05)

נמל חאן יונס רצועת עזה אחרי הפצצת צה"ל 14 יוני 2019. אתר רשמי
נמל חאן יונס לאחר הפצצת צה"ל, היום/אתר רשמי
נמל חאן יונס ברצועת עזה לאחר הפצצת צה"ל. אתר רשמי
נמל חאן יונס לאחר הפצצת צה"ל, היום/אתר רשמי
נזקי הרקטה במבנה בשדרות 13 ביוני 2019. בני ואינר, אתר רשמי
נזקי פגיעת הרקטה, אתמול/אתר רשמי, בני ואינר
פגיעת רקטה במבנה בשדרות, 13 ביוני 2019. רויטרס, אתר רשמי
זירת פגיעת הרקטה בשדרות, אתמול/אתר רשמי, רויטרס
רקטה פגעה במבנה בשדרות, 13 ביוני 2019. אתר רשמי
נזקי פגיעת הרקטה, אתמול/אתר רשמי
נזקי הרקטה במבנה בשדרות 13 ביוני 2019. בני ואינר, אתר רשמי
נזקי פגיעת הרקטה, אתמול/אתר רשמי, בני ואינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully