וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת ברזל יירטה רקטה מהרצועה; צה"ל תקף בתגובה

מטוסי קרב של חיל האוויר פגעו בתשתית תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס לאחר שרקטה שוגרה הלילה לשטח ישראל ויורטה על ידי כיפת ברזל. קודם לכן, צה"ל הטיל סגר ימי על הרצועה בעקבות שיגור בלוני תבערה. גנץ: "נתניהו חזק רק בדיבורים"

צילום: משה ברוכי, יערן קק״ל, עריכה: ליר שפיגלר

מתיחות בדרום - כל העדכונים

  • צה"ל תקף תשתית תת-קרקעיות של חמאס בדרום הרצועה
  • התרעת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול
  • כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מרצועת עזה
  • לא זוהתה נפילה בתוך יישוב, לא ידוע על נזק

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (חמישי) תשתית תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי תקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה, שהפעילה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. זוהי הפעם הראשונה בה משוגרת רקטה לאזור מאז שהחלה הרגיעה בחודש שעבר.

"צה"ל ימשיך לפעול נגד נסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", נכתב בהודעה של דובר צה"ל. ממועצת אשכול נמסר כי אין נפילה בתוך יישוב, ולא ידוע על נזק. כוחות מבצעים סריקות באזור, אך עד כה לא אותרו ממצאים.

בעקבות שיגור הרקטה, יו"ר כחול לבן בני גנץ צייץ בטוויטר כי "נתניהו חזק רק בדיבורים" וטען כי המשך הירי של חמאס מעיד על אובדן ההרתעה. "רק גביית מחיר צבאי מיידי כבד מהחמאס תבהיר שמדינת ישראל לא רק מדברת אלא גם מפעילה כוח", כתב גנץ.

לקריאה נוספת
ברקע צמצום מרחב הדיג: בלוני נפץ התפוצצו בעוטף עזה
דיווח בסוריה: ישראל תקפה יעד בדרום המדינה

שיגור רקטות מרצועת עזה, 8 באוגוסט 2018. רויטרס
שיגור רקטה מעזה לישראל, בחודש אוגוסט/רויטרס

שיגור הרקטה אירע שעות אחדות לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים בצה"ל הודיע כי הוחלט להטיל סגר ימי על רצועת עזה בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שמאות דונמים של חיטה ויער נשרפו בעוטף עזה רק היום. זאת, בעקבות שיגור בלוני התבערה משטח הרצועה, וכן כמה בלוני נפץ שהתפוצצו במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים - לראשונה מאז הרגיעה.

התושבים בעוטף עזה זעמו בעקבות המשך שיגורי הבלונים והתריעו כי "טרור הבלונים משתולל". אייל חג'בי, קב"ט (קצין ביטחון) המועצה האזורית אשכול, אף הזהיר כי "חמאס ממשיך לשגר בלונים וזה הולך ומחריף. על פניו נראה שהמבצע הצבאי הולך וקרב".

לדברי חג'בי, "חמאס עולה דרגה בשיגור הבלונים לעבר ישראל. היום שוגרו בלוני נפץ לעבר אחד היישובים בעוטף עזה. מצב זה יכול להוביל להידרדרות ולמבצע, וכל זאת תחת מעטפת הניסיון להסדרה".

שריפה בעוטף עזה 22 במאי 2019. אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום, אתר רשמי
שריפה בעוטף עזה, בחודש שעבר/אתר רשמי, אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום

בתקופה האחרונה נרשמות כארבע שריפות כמעט בכל יום והתושבים דורשים להפעיל יד קשה יד מול מפריחי הבלונים. "חוסר ההתייחסות וחוסר התגובה של ממשלת ישראל מקוממת. זה לא ראוי ולא מובן", אמרה מעיין שניאור, יו"ר ועד מושב נתיב העשרה. "הפרנסה שלנו נשרפת מדי יום. הילדים שלנו חווים שריפות ועשן. אפשר לומר זה רק הולך ומתדרדר. לא מובן למה נותנים לזה יד? זה טרור לכל דבר".

במועצה האזורית אשכול דיווחו מוקדם יותר תושבים על שמיעת קולות נפץ כתוצאה משיגורי הבלונים. בטרם התקבלה ההחלטה על הסגר הימי, הודיע שלשום צה"ל על צימצום מרחב הדיג ברצועה לטווח של עד שישה מיילים. ביום שישי האחרון, הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ובשדרות, בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ואמר להם כי "אסור שטרור הבלונים יימשך".

(עדכון: 00:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully