וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בדרום: רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בישיבת הסדר בשדרות; אין נפגעים

בפעם השנייה תוך יממה שוגרה רקטה לעבר ישראל. מטעם המשטרה נמסר כי נגרם נזק למבנה וכי חבלנים מטפלים בנפל. עד ראייה: "שמענו 'צבע אדום' ואז פיצוץ". מוקדם יותר היום תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתית חמאס בדרום הרצועה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה אמש

צילום: בני וואינר, מנדל ריזל

הסלמה בדרום | כל העדכונים:

  • רקטה ששוגרה מעזה פגעה במבנה בשדרות
  • ראש מועצת אשכול תקף: "נראה שהשיטה לא עובדת"
  • מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה תשתית תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס
  • אמש: שיגור רקטה ראשון מאז הרגיעה; יירוט מוצלח לכיפת ברזל

מטוסי חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר (שישי) בשטח רצועת עזה - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. הדיווח הגיע לאחר שרקטה ששוגרה אמש מרצועת עזה, פגעה בישיבת הסדר בעיר שדרות. זאת בהמשך להתרעת צבע אדום שנשמעה בעיר ובאיבים. לא דווח על נפגעים. מטעם המשטרה נמסר כי נגרם נזק למבנה וכי כוחות משטרה סורקים את המבנה ובמקביל חבלנים מטפלים בנפל.

אשר פיזם, אדם שהיה בסמוך למקום הנפילה, סיפר: "היינו בשיעור שבועי. שמענו 'צבע אדום' ואז פיצוץ אדיר, יצאנו וראינו נזק גדול במקום. זה תמיד מפחיד, זה לא יכול להימשך ככה. חייבים להביא שקט". ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הגיע למקום ואמר: "רק מבצע צבאי רחב בעזה יפתור את הבעיה. אין טעם לתגובה שהיא לא רצינית. לא יכול להמשיך מצב כזה. צריך לחזור למבצע שיביא שקט ויפגע בראשי חמאס".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "להחיות את ההרתעה"; גנץ: "לא לתת לחמאס להכתיב את השקט"
צה"ל הטיל סגר ימי על עזה; תושבי העוטף: "טרור הבלונים משתולל"

נזקי הרקטה במבנה בשדרות 13 ביוני 2019. בני ואינר, אתר רשמי
נזקי פגיעת הרקטה/אתר רשמי, בני ואינר

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כשמתעסקים בדייגים והעברת פרוטקשן מקטאר לא פותרים את המשבר בעוטף עזה ואת התוצאה רואים בשטח. אז מה עושים אחרת? ראשית תוקפים בעוצמה רבה וחסרת תקדים. שמים את הכוונת על בכירי חמאס. אחר כך מנצלים את השקט ליוזמה מדינית עם מנופים כלכליים - פרויקטים של התפלת מים וחשמל ותעסוקה של אלפי פועלים ועובדי הייטק בישראל וברמאללה, שיהיו תלויים בשמירה על השקט.יוזמים הפסקת אש בתיווך בינלאומי ולא נותנים לחמאס להכתיב אותה".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "תושבי הדרום היקרים,
תרשו לי להביע את צערי העמוק על הליכתה ללא עת של תחושת הביטחון שלכם. זו בדיוק הסיבה שהתפטרתי מתפקיד שר הביטחון. חייבים לקבור קבורת חמור את 'תהליך ההסדרה' ולהחיות מחדש את ההרתעה הישראלית. יש להנחית מכה קשה על חמאס, ולהביא להפסקת שיגורי בלוני תבערה ונפץ, רקטות וייצור נשק, התפרעויות על הגדר, וכמובן לעצור את העברת דמי הפרוטקשן. רק כך נוכל להשיב לכם את תחושת הביטחון מחדש ואת יכולת ההרתעה של מדינת ישראל".

נזקי הרקטה במבנה בשדרות 13 ביוני 2019. מנדל ריזל, אתר רשמי
הנזק שנגרם למבנה בשדרות הערב/אתר רשמי, מנדל ריזל
ראש עיריית שדרות אלון דוידי ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי בבניין הישיבה בשדרות שנפגע מרקטה, 14 יוני 2019. דוברות עיריית שדרות, עיבוד תמונה
ראש עיריית שדרות אלון דוידי ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי בבניין שנפגע, אתמול/עיבוד תמונה, דוברות עיריית שדרות

מוקדם יותר היום תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתית תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה. "צה"ל ימשיך לפעול נגד נסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", נכתב בהודעה של דובר צה"ל.

שיגור הרקטה אמש אירע שעות אחדות לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים בצה"ל הודיע כי הוחלט להטיל סגר ימי על רצועת עזה בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שמאות דונמים של חיטה ויער נשרפו בעוטף עזה אתמול. זאת, בעקבות שיגור בלוני התבערה משטח הרצועה, וכן כמה בלוני נפץ שהתפוצצו במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים - לראשונה מאז הרגיעה.

נזקי הרקטה במבנה בשדרות 13 ביוני 2019. בני ואינר, אתר רשמי
נזקי פגיעת הרקטה/אתר רשמי, בני ואינר

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר היום: "אנחנו כבר שנה וחצי בתוך ריטואל הזוי קבוע. הם מפריחים בלוני תבערה שגורמים לשריפות, צה"ל מטיל סנקציות, הם מגיבים בירי ואז אנחנו מוצאים את עצמנו שוב בסבב הסלמה אלים ושוחק של 48 שעות. 11 סבבים כאלה היו עד כה שהסתיימו בלא כלום. והריטואל חוזר חלילה. איננו יכולים להסביר לתושבים את המדיניות סביב הנושא ואת צדקת דרכה, כי אנחנו לא יודעים מה המדיניות. נראה שהשיטה לא עובדת ואנחנו מצפים לשינוי דרמטי של המציאות הזאת".

(עדכון ראשון: 20:52)

כוחות משטרה מחוץ לזירת פיגעת הרקטה בשדרות 13 ביוני 2019. בני ואינר, אתר רשמי
כוחות משטרה בזירת הנפילה בשדרות/אתר רשמי, בני ואינר
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully