וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בממפיס: 25 שוטרים נפצעו אחרי שצעיר שחור נורה למוות

13.6.2019 / 20:00

שוטרים הגיעו לעצור את ברנדון וובר בשכונת פועלים שבעיר שבמדינת טנסי, ולטענתם הוא יצא מהמכונית שלו כשהוא חמוש בנשק. תושבים זועמים יצאו לרחובות והשליכו אבנים לעבר השוטרים: "כל החיים שאבדו חשובים - זה לא יכול להימשך". הרשויות יפתחו בחקירה

צילום: רויטרס

25 שוטרים חמושים נפצעו במהומות שפרצו בשכונת פועלים בעיר ממפיס שבמדינת טנסי שבארצות הברית. זאת לאחר שצעיר שחור, ששמו ברנדון וובר, נורה בעת ניסיון מילוט. ההמון הזועם זרק אבנים ולבנים על הכוח המשטרתי ופצע קלות את השוטרים.

מייקל רלינגס, מפקד המשטרה המקומית, אמר הבוקר במסיבת עיתונאים כי לקראת השעה 23:00 פוזרה ההפגנה באמצעות גז מדמיע ושלושה מפגינים נעצרו. עם זאת, המשטרה המשיכה לסגור את הרחובות שבסביבת קהילת פרייזר בטנסי והותירה נוכחות כבדה באזור עם שוטרים רכובים על סוסים וניידות מפטרלות.

דוברת לשכת החקירות של טנסי, קלי מקאליסטר, אמרה כי האירוע החל כשכוח המשימה האזורי של חוף המפרץ הגיע לשכונה בכדי לאתר חשוד בעבירות פליליות. השוטרים הבחינו בוובר בן ה-20 נכנס לרכב, פותח בנסיעה לכיוון הניידות, ומתנגש בהן כמה פעמים. לאחר מכן, הוא יצא מהרכב עם כלי נשק, מה שהביא את השוטרים לפתוח באש לכיוונו, והוא נהרג. עם זאת, מקאליסטר לא ציינה כמה שוטרים פתחו בירי וכמה פעמים נורה וובר.

עוד ידיעות מהעולם:
אם שבעלה רצח את חמשת ילדיהם: "אל תגזרו עליו עונש מוות"
ראש עיר באלבמה: "הומואים הם כמו רוצחי ילדים, צריך להרוג אותם"
"לא עשה דבר לעצור את הטבח": מאבטח התיכון בפלורידה נאשם בהזנחה פושעת

הפגנה בממפיס במחאה על ירי באדם שחור 12 ביוני 2019. AP
הפגנות בממפיס במחאה על ירי באדם שחור, אתמול (צילום: אי-פי)/AP

תמי סוייר, נציבת מחוז שלבי שבטנסי ומועמדת לראשות העיר, צייצה בעקבות האירוע כי וובר נורה כמה פעמים בחצר הקדמית של ביתו. "כל החיים שאבדו חשובים - כל אחד. כמה פעמים זה ייחשב לבסדר? זה לא יכול להימשך", כתבה.

קציני משטרת ממפיס הוזעקו לסייע בשליטה בהמון, שיצא אל הרחובות לאחר שאירוע הירי התפרסם ברשתות החברתיות. כשהמצב הסלים בזריקת אבנים ולבנים לעבריהם, הצטיידו השוטרים בציוד לפיזור הפגנות. מפקד המשטרה רלינגס ציין כי מכוניות משטרה ותחנת כיבוי אש סמוכה ניזוקו במהומות. בנוסף, לפחות שני עיתונאים נפצעו באירוע.

עורכי דין ממחוז שלבי וממקומות נוספים קראו ללשכת החקירות של טנסי לחקור את השוטרים שפתחו באש, שמצדה הגישה דוח לתובע המחוזי כדי שיחליט אם להגיש כתבי אישום נגד השוטרים. רלינגס הפציר בתושבים להמתין עד שלשכת החקירות תסיים את חקירתה, זאת בטרם יופץ מידע שגוי על הירי: "אני מבקש מכולם להישאר רגועים. לא נאפשר מעשי אלימות".

עוד באותו נושא

אחרי 50 שנה: משטרת ניו יורק מתנצלת על מהומות סטונוול

לכתבה המלאה
כוח משטרה במהלך ניסיון לבלום הפגנה שפרצה בממפיס בעקבות מחאה על ירי באדם שחור 12 ביוני 2019. AP
השוטרים בעת פיזור ההפגנה בממפיס, אתמול (צילום: אי-פי)/AP

ראש העיר של ממפיס, ג'ים סטריקלנד, חיזק את השוטרים בציוץ בטוויטר, וציין כי שישה מהם מטופלים בבית החולים בשל פציעותיהם. "אני מתרשם מהמקצועיות ומהאיפוק המדהים שלהם בעודם סופגים אבנים ויריקות", כתב.

פאשן אנדרסון, סטודנטית בת 34, הביאה היום את בנה בן ה-13 לזירת האירוע, זאת לאחר שהמהומות שכחו, "אני רק רוצה שיראה את זה, שידע מה קורה". אנדרסון גדלה בממפיס, ועברה בנובמבר האחרון מאוהיו לשכונת פרייזר, "אני פוחדת עליו כל הזמן", אמרה אנדרסון.

המתיחות בין שוטרים לבין פעילים שחורים גברה בשנים האחרונות, זאת בעקבות כמה מקרי ירי של שוטרים לעבר אזרחים אפרו-אמריקניים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully