וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 50 שנה: משטרת ניו יורק מתנצלת על מהומות סטונוול

יובל אחרי המרד שהפך לנקודת מפנה ביחס לזכויות להט"ב בעולם, התנצל מפקד משטרת ניו יורק על פשיטת השוטרים על בר גאה בעיר והאלימות שהפעילו. "הפעולות והחוקים היו מדכאים ואפלים, ועל זה אני מתנצל", הצהיר. בארגוני הזכויות אמרו כי זהו "צעד לשיפור הבעיה המערכתית"

אזרחי ניו יורק מחזיקים את דגל הגאווה במהלך תהלוכה בניו יורק שנה שעברה, 24 ביוני 2018. AP
אזרחי ניו יורק מחזיקים את דגל הגאווה במהלך תהלוכה בניו יורק בשנה שעברה/AP

כמעט 50 שנה אחרי מהומות סטונוול בניו יורק, שהפכו לנקודת מפנה ביחס לזכויות להט"ב, משטרת ניו יורק התנצלה אתמול (חמישי) על אירועים אלה. הצהרתה מגיעה לקראת ציון יום השנה למחאות שפרצו ביוני 1969, כשאזרחים נלחמו נגד השוטרים והסדר הציבורי כולו, ששמר על הקהילה הלהט"בית באותה העת בצללים.

המרד, שידוע גם בתור מהומות סטונוול, התחרש כשהמשטרה פשטה על פונדק בעיר, מחוץ לבר הגאה גרינוויץ' ווילג'. פעולת המשטרה עוררה התקוממה ששימשה כזרז לארגוני זכויות הגאים, לא רק בארצות הברית - אלא בכל העולם.

עוד בוואלה! NEWS:
מצעד הגאווה בירושלים: 49 נעצרו ועוכבו בחשד לשיבוש האירוע
בארגוני הקהילה הגאה בירכו על מינוי אוחנה: "נקודת ציון היסטורית"
"היסטוריה בת"א": זוגות מקהילת הלהט"ב נישאו בחתונה הגדולה בישראל

חזית הבר בסטונוול, מחוץ לבר התרחשו המהומות בעיר ב-1969. 24 במאי 2019. רויטרס
חזית הבר בסטונוול, מחוץ לבר התרחשו המהומות בעיר ב-1969/רויטרס

מפקד משטרת ניו יורק, ג'יימס אוניל, פרסם את ההתנצלות במהלך תדרוך בטיחות ראשון אי פעם לקראת חודש הגאווה. "אני חושב שזה יהיה לא אחראי ללכת לקראת חודש הגאווה העולמי ולא לדבר על האירועים בבר בסטונוול", אמר אוניל. "אני יודע שמה שקרה בסטונוול לא היה צריך לקרות. הפעולות שביצעה משטרת ניו יורק הייתה טעות, פשוט כך. הפעולות והחוקים היו מדכאים ואפלים, ועל זה אני מתנצל".

ההתנצלות של אוניל עוררה מחיאות כפיים רבות מצד הנוכחים באולם. אוניל המשיך ואמר כי "אני נשבע לקהילה הגאה שדבר שכזה לא יקרה בחיים במשטרת ניו יורק ב-2019". אוניל, שאמר כי הם "מחבקים את כל תושבי ניו יורק", הבטיח כי "משטרת ניו יורק תגבש מערכות יחסים חדשות ותתקן ישנות".

עוד באותו נושא

היסטוריה באסיה: הפרלמנט בטייוואן אישר נישואים חד-מיניים

לכתבה המלאה

"רק צעד לשיפור הבעיה הגדולה"

התנצלותו של מפקד משטרת ניו יורק הגיעה שעות אחרי שמועצת האחראים על מורשת הגאווה בעיר, ארגון ללא מטרות רווח שאחראי בין השאר על עצרת ההנצחה של אירועים אלה, התארגן לקראת 28 ביוני, התאריך בו יתחילו אירועי הגאווה של 2019, ודרש רשמית ממשטרת ניו יורק לשחרר התנצלות על מה שקרה ב-1969.

ההנהלה המבצעת של הארגון אמרה אחרי ההתנצלות: "אתמול בלילה, אנחנו הצבענו פה אחד כדי לדרוש שמשטרת ניו יורק תתנצל באופן רשמי בפני הקהילה הגאה על האלימות המשטרתית שהתרחשה במרד סטונוול".

אחרי אותה הודעה ההנהלה המבצעת שיחררה התנצלות גם היא והבהירה למה התכוונה בהודעתה: "תחת המפקד אוניל, משטרת ניו יורק עשתה צעדים מרחיקי לכת כדי לשפר את היחסים עם הקהילה הלהט"בית בניו יורק. אבל הם עוד לא לקחו אחריות על עשורים של אלימות משטרתית כלפי הקהילה בניו יורק סיטי".

דגל הגאווה מתנופף ברחבי סטונוול, ליד המקום בו התרחשו המהומות. 4 ביוני 2019. רויטרס
"המשטרה עוד לא לקחה אחריות על עשורים של אלימות". דגל הגאווה ברחבי סטונוול/רויטרס

"לקחת אחריות ולהתנצל על אירוע אחד זה דבר קטן, צעד משמעותי לשיפור הבעיה המערכתית הגדולה יותר שממשיכה לגרום נזק כבד לאנשי הקהילה הגאה, במיוחד לטרנסג'נדרים", אמרה ההנהלה. "זה מדגים מה אפשרי בעתיד עבור הקהילה ועבור התנועה שלנו".

במהלך חודש הגאווה, ניו יורק סיטי מארחת את עצרת 50 השנים לאירועי סטונוול ואת אירוע WorldPride, אירוע בינלאומי המקדם את זכויות הקהילה הלהט"בית דרך תהלוכות, פסטיבלים ואירועים צבעוניים נוספים, יחד עם המורשת השנתית של מורשת הגאווה. על פי המשטרה, המשרות תימשך וצפויים להיות בין שלושה לארבעה מיליון אנשים בניו יורק סיטי בין ה-22 ביוני עד השישי ביולי שמגיעים לאירועים האלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully