וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היסטוריה בת"א": זוגות מקהילת הלהט"ב נישאו בחתונה הגדולה בישראל

4.6.2019 / 22:27

23 זוגות בירכו, החליפו טבעות ושברו שתי כוסות באירוע המרגש שהתקיים כחלק מחודש הגאווה. עם זאת הם הדגישו כי המצב רחוק מאידאלי. "בישראל 2019 אהבת נשים או גברים עדיין לא ראויה לחותמת המדינה", אמר אחד המשתתפים. "זה לוקח זמן אבל בסוף ננצח"

אתר רשמי

יותר מאלף בני משפחות וחברים התאספו הערב (שלישי) כדי ללוות 23 זוגות מקהילת הלהט"ב אל החתונה הגאה הגדולה בישראל. האירוע התקיים במתחם שרונה ביוזמת המרכז הגאה של עיריית תל אביב-יפו כחלק מאירועי חודש הגאווה, ונפתח בדקת דומיה לזכר רעיית הנשיא נחמה ריבלין, שהלכה היום לעולמה.

מנחת הטקס, לוסי אהריש, אמרה בפתחו: "אני מתרגשת להיות באירוע הזה. נעשית כאן היסטוריה בתל אביב". אהריש המשיכה כי "המסר שיוצא מכאן אדיר לא רק למדינה שלנו, אלא לעולם כולו. בעידן שבו מדברים על מדינת הלכה ובעידן שבו לזוגות האלה אין שוויון זכויות מלא ועדיין נאבקים, האירוע הזה הוא היסטוריה וכל מי שנמצא כאן צריך להיות גאה בעצמו".

עוד בוואלה! NEWS
"קשר השתיקה נפרם": האח נשבר בחקירתו וסיפר על רצח אחותו בלוד
נחמה ריבלין תובא מחר למנוחות: "אישה צנועה, נוחי על משכבך בשלום"
גפני במתקפה על סמוטריץ': "לא נגיד שאנחנו רוצים מדינת הלכה"

חתונה גאה בחסות עיריית תל אביב. עומר ישראלי, אתר רשמי
"מסר שיוצא מכאן אדיר". החתונה הגדולה בישראל, הערב/אתר רשמי, עומר ישראלי

הזוגות עלו על הבמה בזה אחר זה. החתונה כללה ברכות, החלפות טבעות וצמידים שעיצבה במיוחד עבורם המעצבת שלומית אופיר, ולסיום שבירת הכוס - שתיים לכל זוג. בין הזוגות שחותנו באירוע היו גם עדיה ודני אמרי מור, שריגשו את המשתתפים. "כשהתחלנו לבשר לאהובינו על החתונה, רובם תהו אם זו חתונה-חתונה, או בכאילו", סיפרו. "ענינו שזו חתונה-חתונה, אבל גם שהיא בכאילו, כי בישראל 2019 אהבת נשים, גברים או סתם לא יהודים שרוצים להינשא לכן יהודים עדיין לא ראויה לחותמת המדינה ולכן עודנה מחוץ לחוק".

"הציבור הלהטב"י הוא סמל ומופת למאבק מוצלח", הוסיף הזוג. "יש קבוצות מוחלשות מאיתנו שנושאות עיניים להישגים שלנו ומייחלות להם. המאבק שלהן הוא גם המאבק שלנו. דני ואני הולכות יד ביד בנהריה ובחיפה, בדיוק כמו בתל אביב ואנחנו בקושי נתקלות בביטויים הומופוביים. אבל אסור לתת להישגים שכבר הושגו לגרום לנו לנמנם על זרי הדפנה. החתונה הזו נועדה לאותת למדינה שמזמן הגיע הזמן להתקדם".

עוד באותו נושא

מצעד הגאווה 2019 יוצא לדרך: כל האירועים המתוכננים בתל אביב

לכתבה המלאה
חתונה גאה בחסות עיריית תל אביב. עומר ישראלי, אתר רשמי
"מאותתים למדינה שהגיע הזמן להתקדם", הערב/אתר רשמי, עומר ישראלי

מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל-אביב-יפו איתי פנקס-ארד, אמר כי "ההתכנסות שלנו כאן היא הניצחון של החיים עצמם. אפשר למנוע מאיתנו חתונה בחסות המדינה, אבל אי אפשר למנוע מאיתנו את המאבק על הזכויות שלנו. פנקס-ארד הוסיף כי "20 שנה חלפו מאז שנישאתי ליואב, עשר שנים מאז שהגשנו את בג"ץ הפונדקאות ועדיין אין שינוי. זה לוקח זמן אבל בסוף ננצח".

חתונה גאה בחסות עיריית תל אביב. עומר ישראלי, אתר רשמי
"ניצחון על החיים עצמם", הערב/אתר רשמי, עומר ישראלי
חתונה גאה בחסות עיריית תל אביב. עומר ישראלי, אתר רשמי
"בסוף ננצח", הערב/אתר רשמי, עומר ישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully