וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני במתקפה על סמוטריץ': "לא נגיד שאנחנו רוצים מדינת הלכה"

4.6.2019 / 20:10

חבר הכנסת הבכיר ביהדות התורה התייחס ל"משפט התורה" של יו"ר האיחוד הלאומי שעורר סערה פוליטית. גפני טען כי "יש מי שרוצה בכל מחיר להעלות את מאבקי הדת והמדינה לכותרות, אבל אין מאבקים כאלה". לדבריו, מפלגתו רוצה לשמור על הסטטוס קוו

הקלטה: מתוך ראיון של ח"כ משה גפני לתכניתם אודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל סטילס : ראובן קסטרו

ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, תקף היום (שלישי) את דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אנחנו לא נגיד כמו סמוטריץ' שאנחנו רוצים מדינת הלכה". בכנס לשכת רואי החשבון באילת התייחס גפני לסערה שעוררה אמירתו של יו"ר האיחוד הלאומי על "השבת משפט התורה למכונו", כשיקבל את תיק המשפטים. "אני בכנסת 31 שנה ומעולם לא אמרתי את זה, זה גם מעולם לא נכתב בהסכמים הקואליציוניים שלנו אפילו ברמז", אמר גפני. "נכון שיש מי שרוצה בכל מחיר להעלות את מאבקי הדת והמדינה לכותרות אבל אין מאבקים כאלה. מה שיש, זה רצון שלנו לשמור על הסטטוס קוו".

עוד הוסיף בכיר יהדות התורה כי "אנחנו לא מביאים את בית המקדש או המשיח באמירה או בחוק במדינת ישראל ולכן האמירות האלה אינן נכונות. אנחנו משתלבים באופן אמיתי".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו בעקבות סערת סמוטריץ': מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה
סערת "משפט התורה": מתקפה נגד סמוטריץ', שהבהיר - לא נחזור לימי התנ"ך

הרב משה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
"אנחנו משתלבים באופן אמיתי". גפני/שלומי גבאי

בעקבות התבטאותו של סמוטריץ', ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר אתמול כי "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה". זאת לאחר שמפלגות רבות הביעו חשש משאיפותיו ואף הזהירו כי בכוונתו לכונן מדינה על פי דין תורה.

עם זאת, סמוטריץ' הדף את הביקורת וצייץ בטוויטר כי "האנשים שעובדים כבר שנים להקים מדינה אסלאמית שתנהג על פי חוקי השריעה עשר דקות מתל אביב נבהלים משאיפה למשפט עברי במדינת היהודים. הגיוני סך הכל".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) מתחה ביקורת חריפה על דברי של סמוטריץ'. "דבריו המזעזעים הם תמרור אזהרה מפני גל השמרנות השוטף אותנו מצד חלקים מן הימין", אמרה. גם בכחול לבן יצאו נגד אמירתו. ח"כ רם שפע טען כי "הבעיה היא לא סמוטריץ', אלא נתניהו שאם ייבחר עלול להפקיד בידיו את תיק המשפטים".

בצלאל סמוטריץ', במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
בלב הסערה. סמוטריץ'/אתר רשמי, ליאב פלד
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully