וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמה ריבלין תובא למנוחות: "אישה צנועה, נוחי על משכבך בשלום"

ארונה של רעייתו של הנשיא יוצב בשעה 14:00 בתיאטרון י-ם שם יוכל הציבור הרחב לעבור על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון. משם יצא מסע הלוויה אל הר הרצל והחל מהשעה 18:00 ינשאו דברי הספד. אמו של יאיר חלבלי, שאחת מראותיו הושתלה בריבלין, ספדה לה: "עוד חלק מהלב שלי הלך"

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, ארכיון המדינה ולע"מ, עריכה: ניב מעוז

נחמה ריבלין, רעייתו של הנשיא ראובן ריבלין, תובא היום (רביעי) למנוחות בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים. קודם לכן, בשעה 14:00, יוצב ארונה בתיאטרון ירושלים שם יוכל הציבור הרחב לעבור על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון. משם יצא מסע הלוויה אל הר הרצל שם ינשאו דברי הספד החל מהשעה 18:00.

לבקשת המשפחה, ובהוקרה עמוקה על הליווי והאהבה שהעניקו אזרחי ישראל לנחמה בימי מחלתה, תתאפשר כניסה חופשית לציבור אל שני הטקסים. הנשיא ובני משפחתו יקבלו ביקורי תנחומים בבית הנשיא במועדים הבאים: ביום חמישי בין השעות 10:00-13:00, 16:00-19:00 וביום שישי, בין השעות 10:00-14:00.

לקריאה נוספת בנושא
נשיאות ללא התנשאות: נחמה ריבלין היתה מהאהובות שבכול הגברות הראשונות
"ידעה לראות כל אחד": נחמה ריבלין לא נתנה לבית הנשיא לשנות את חייה
"צנועה ואוהבת אדם": במערכת הפוליטית נפרדים מנחמה ריבלין

נחמה ריבלין. לשכת העיתונות הממשלתית
תובא למנוחת עולמים. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית

בין מספידיה הרבים של ריבלין, הייתה גם שרי חלבלי, אמו של יאיר שאחת מריאותיו הושתלה ברעיית הנשיא. "נחמה הלכה לעולמה, אישה צנועה כמו יאיר. תנוחי על משכבך בשלום ביחד עם הילד הקסום שלי, עוד חלק הלך ממך ומהלב שלי", אמרה.

חלבלי, צעיר בן 19 מרמת גן, טבע למוות בחוף אלמוג שבאילת בחודש מרץ האחרון. הוא הובהל לבית החולים יוספטל בעיר כשמצבו אנוש, ומשם הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע - שם נקבע מותו. איברים נוספים מגופו הושתלו בחולים נוספים שהמתינו להצלת חייהם.

עוד באותו נושא

נחמה ריבלין רעיית הנשיא הלכה לעולמה בגיל 74

לכתבה המלאה
יאיר יחזקאל טבע באילת , מרץ 2019. באדיבות המשפחה
טבע למוות ואיבריו הצילו חיי חולים. חלבלי/באדיבות המשפחה

ריבלין נולדה במושב חרות שבשרון בשנת 1945 למנדי ולדרורה קיילה שולמן, ממקימי המושב שעלה על הקרקע בשנת 1930. כשהייתה בת שש אביה הלך לעולמו ואמה נותרה מפרנסת יחידה ועבדה לבד במשק החקלאי שהיו בו פרדס, פרות ועופות. היא למדה בבית הספר התיכון ברופין ולאחר מכן למדה באוניברסיטה העברית תואר ראשון בבוטניקה וגנטיקה ובמקביל השלימה בשנת 1969 גם את לימודיה לתעודת הוראה במדעי הטבע. במשך שנים ארוכות עבדה באוניברסיטה העברית כמזכירה מדעית במכון למדעי החיים עד פרישתה ב-2007.

לקראת סוף שנות ה-60 הכירה את ראובן ריבלין, עורך דין צעיר ויושב ראש קבוצת בית"ר ירושלים בכדורגל והזוג נישא בשנת 1970. לזוג נולדו שלושה ילדים: רן, ענת וריבי.

נחמה וראובן ריבלין בספרד 6.11.17.. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
זוגיות בת חמישה עשורים. ראובן ונחה ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

לאורך שנות פעילותו הפוליטית של בעלה, במועצת העיר ירושלים, בכנסת ובממשלה, נחמה ריבלין שמרה מרחק מחשיפה תקשורתית ולא זכורה התערבות פומבית שלה בעיסוקו כאיש ציבור. לאחר שבני הזוג ריבלין נכנסו למשכן הנשיאות נאותה נחמה להיחשף ולעמוד לעיתים גם בקדמת הבמה. כאשת הנשיא קידמה פעילויות ציבוריות והתמקדה בעיקר בבעלי מוגבלויות, אמנות וחיבור בין האדם ואדמתו, זכר למורשת הוריה.

בשנים האחרונות סבלה ממחלת פיברוזיס ריאתי, מחלת ריאות המקשה על ספיגת החמצן בדם. היא טופלה בבית החולים שערי צדק והמתינה תקופה ארוכה להשתלת ריאה. בגלל מחלה זו נאלצה להסתובב עם מחולל חמצן. לאחר מכן, עברה השתלת ריאה בבית החולים בילינסון, אולם מאז חלה החמרה במצבה ושלושה חודשים לאחר ההשתלה נקבע מותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נר זיכרון לזכרה של ריבלין הוצב בבית הנשיא, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

במערכת הפוליטית הביעו צער עמוק על מותה של נחמה ריבלין. ראש הממשלה בינימין נתניהו ספד לריבלין ואמר כי כל העם התפלל לרפואתה עם אשפוזה בתקופה האחרונה בבית החולים בילינסון. "היא נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנחנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו", כתב נתניהו.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב בשמו ובשם כל כנסת ישראל, חברי הכנסת והעובדים כי הוא משתתף בצערם העמוק של נשיא המדינה ומשפחתו. לדבריו, "באישיותה המיוחדת ובמאור פניה השפיעה נחמה על כל מי שבאה איתו במגע. היא תחסר לכולנו‬".

גם באופוזיציה הביעו צער על מותה של רעיית הנשיא. יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי שלח תנחומים למשפחה ואמר כי "הצניעות ואהבת האדם של נחמה ילוו אותנו תמיד". יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב כי "סיעת כחול לבן מרכינה ראש ומשתתפת באבלו של נשיא המדינה ומשפחתו. נחמה הייתה אישה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה".

(עדכון ראשון: 20:44, 4/6)

אינפו - נחמה ריבלין. אתר רשמי
אינפו - נחמה ריבלין/אתר רשמי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully