וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צנועה ואוהבת אדם": במערכת הפוליטית נפרדים מנחמה ריבלין

4.6.2019 / 11:14

פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית הביעו צער עמוק על מותה של רעיית נשיא המדינה. "נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה", ספד לה ראש הממשלה נתניהו. ח"כ יחימוביץ': "איבדנו גברת ראשונה חכמה, מצחיקה, מלאת חיים, ויוצאת דופן בצניעותה"

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, ארכיון המדינה ולע"מ, עריכה: ניב מעוז

במערכת הפוליטית הביעו צער עמוק הבוקר (שלישי) על מותה של נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה ראובן ריבלין, לאחר ההחמרה במצבה הרפואי. ראש הממשלה בינימין נתניהו ספד לריבלין ואמר כי כל העם התפלל לרפואתה עם אשפוזה בתקופה האחרונה בבית החולים בילינסון לאחר שעברה השתלת ריאה. "היא נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנחנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו", כתב נתניהו.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב בשמו ובשם כל כנסת ישראל, חברי הכנסת והעובדים הוא משתתף בצערם העמוק של נשיא המדינה ומשפחתו "באישיותה המיוחדת ובמאור פניה השפיעה נחמה על כל מי שבאה איתו במגע. היא תחסר לכולנו‬".

נחמה וראובן ריבלין בשלג בירושלים. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"יוצאת דופן בצניעותה". הזוג ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

שרת המשפטים היוצאת איילת שקד תארה כי זכתה להכיר את הזוג ריבלין בשנים האחרונות וכי מדובר באישיות לתפארת. "בני הזוג ריבלין היו דוגמה לזוגיות מופתית ואהבת אמת. זכיתי להכיר את נחמה בשנים האחרונות וגיליתי אישיות לתפארת עם אהבה עצומה למדינה ולאזרחי ישראל". שר האוצר משה כחלון, כתב כי הוא "משתתף בצערו של הנשיא עם לכתה של אשתו היקרה נחמה".

עוד באותו נושא

נחמה ריבלין רעיית הנשיא הלכה לעולמה בגיל 74

לכתבה המלאה
נחמה וראובן ריבלין ביום הסבים והסבתות. צילום: מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"לב רחב ונתינה אינסופית לזולת". נחמה ריבלין ובעלה הנשיא ראובן רבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: מארק ניימן

ח"כ גדעון סער (הליכוד) אמר כי "‏נחמה ריבלין, אוהבת-האדם, בעלת הלב הגדול, נלחמה בעוז עד הרגע האחרון. לבי לנשיא המדינה, חברי ראובן ריבלין - לו היתה נחמה חברה, אהובה, שותפה ומשענת - ולבני המשפחה על האובדן הכבד".

שר העבודה והרווחה חיים כץ ספד גם כן לרעיית הנשיא ואמר "אני כואב את לכתה בטרם עת של אשת הנשיא נחמה ריבלין. אישה יקרה ואצילה, מלאת חמלה ואהבת הזולת, שהייתה רעייה לתפארת ואם מסורה. רובי ידידי, בשמי ובשם רעייתי רותי, אני שולח לך ולבני משפחתך תנחומים מכל הלב. שלא תדעו עוד צער".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ספד לריבלין: "נחמה תיזכר לעד כאשת חיל, צנועה, בעלת לב רחב ונתינה אין סופית לזולת".

"מוצפים בדמעות"

גם באופוזיציה הביעו צער על מותה של רעיית הנשיא. יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי שלח תנחומים למשפחה ואמר כי "הצניעות ואהבת האדם של נחמה ילוו אותנו תמיד".

חברתו לסיעה ח"כ שלי יחימוביץ' נפרדה בצער מריבלין. "עצובה ומוצפת דמעות מאז שקבלתי מהנשיא הדואב את הבשורה המרה על לכתה של נחמה, חברתי האהובה. איבדנו גברת ראשונה חכמה, מצחיקה, מלאת חיים, ויוצאת דופן בצניעותה. נחמה הייתה הרבה יותר מאשתו האהובה של הנשיא. אישיות ססגונית, דעתנית, משכילה, אוהבת. ודעתנית בזכות עצמה. זה כואב".

נחמה ריבלין בפסטיבל אנתרופולוגיה, נובמבר 2017. דוברות בית הנשיא
"מושא להערכה בחברה כולה". נחמה ריבלין/דוברות בית הנשיא

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) אמר "נחמה היתה ראויה לתואר האשה הראשונה בישראל ולא רק בגלל היותה אשת הנשיא. בשל אישיותה המיוחדת וצניעותה, חיבורה לעם כולו והמיזמים הרבים שעשתה בסתר. בחודשים האחרונים כל עם ישראל התפלל והדליק נרות להחלמתה והיום כולם יזילו דמעה וידליקו נרות נשמה"

יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב כי "סיעת כחול לבן מרכינה ראש ומשתתפת באבלו של נשיא המדינה ומשפחתו. נחמה הייתה אשה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה.

נחמה ריבלין. לשכת העיתונות הממשלתית
"אישיות ססגונית, דעתנית, משכילה, אוהבת". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית

ח"כ איימן עודה, יו"ר רשימת חד"ש תע"ל "מצטער על לכתה של נחמה ריבלין, אישה יקרה ואוהבת אדם. תנחומים לנשיא ריבלין ולכל המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully