וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא עשה דבר לעצור את הטבח": מאבטח התיכון בפלורידה נאשם בהזנחה פושעת

5.6.2019 / 11:43

סקוט פיטרסון המתין מחוץ למבנה בפארקלנד, בזמן ש-17 איש נטבחו בו והוא עומד בפני עונש חמור אם יורשע בעבירות המיוחסות לו. ברשויות האשימו את חוסר המעש שלו באובדן החיים, אך באיגוד השוטרים מזהירים: "תקדים מסוכן". המאבטח טוען כי חשב שהיריות מגיעות מבחוץ

עריכה: שניר דבוש

שוטר חמוש שלא התערב בעת הטבח בתיכון בפלורידה בשנה שעברה נעצר אתמול (שלישי) ונאשם בשורה של עבירות, כולל בהזנחת ילדים, בהזנחה פושעת ובשבועת שקר. המאבטח, סקוט פיטרסון, לא נכנס לתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס שבפארקלנד כשהחלו היריות במקום, ולטענתו אמר שהוא לא ידע מהיכן מגיע הירי של ניקולס קרוז, תלמיד לשעבר בן 19 שרצח 17 אנשים.

לאחר שקרוז, שהודה בירי, נעצר על ידי המשטרה, פורסם תיעוד מהטבח שבו נראה פטרסון ממתין מחוץ לתיכון. אחרי חקירת הרשויות בפלורידה, הוא נעצר אתמול. ראש מחלקת אכיפת החוק בפלורידה, ריק סוורינגן, אמר כי החקירה העלתה כי פטרסון "לא עשה דבר" כדי למנוע את הירי. "אין שום תירוץ לחוסר המעש שלו ואין שאלה שהוא גרם לאובדן חיים", אמר. העונש המקסימלי של כל העבירות גם יחד הוא 97 שנים.

מנגד, ג'ף בל, נשיא איגוד השוטרים במחוז ברוורד, אמר כי בזמן שההתנהלות של פיטרסון לא הייתה תקינה ופגעה בתדמית של אנשי רשויות אכיפת החוק, מעשיו לא היו פליליים. "מה שמדאיג אותי הוא שזהו תקדים מסוכן", אמר. "בעתיד, אם לא נפריד בריב בבית ספר, זאת תהיה הזנחה? איפה זה ייעצר?". לדבריו, רק מי שמעניק טיפול יכול להיות מואשם בהזנחה. "אנחנו המגבים הראשונים, לא מטפלים", אמר.

עורך דינו של המאבטח, ג'וזף דירוזו, אמר כי הוא "יגן בתקיפות" על הלקוח שלו נגד האישומים "חסרי הבסיס" נגד פיטרסון, שהוא לדבריו השוטר הראשון המואשם בפשע על מעשיו בעת תגובה לתקרית ירי. בהצהרה כתובה שמסר, אמר עורך הדין כי "האדם היחיד שאשם הוא ניקולס קרוז".

נגד פיטרסון מתנהלת גם תביעה אזרחית. במאי אשתקד הגיש נגדו תביעה אנדרו פולאק, שבתו מדו הייתה אחת הקורבנות. בנו, האנטר, אמר כי הוא מקווה שפיטרסון יבלה את שארית חייו מאחורי הסורגים. "הוא נהג בפחדנות בזמן שאחותי מתה חסרת ישע והוא שיקר לגבי הכישלון שלו להתעמת עם היורה", הוא כתב בטוויטר.

סגן מפקד השריף של מחוז בראוורד, פלורידה לשעבר סקוט פיטרסון. רויטרס
"לעולם לא הייתי נותן לילדים שלי להישחט". המאבטח פיטרסון/רויטרס

השריף הקודם סקוט יזראל זעם אחרי שראה את הסרטון שבו נראה פיטרסון נותר מחוץ למבנה במשך ארבע דקות בזמן שקרוז ירה בתלמידים. הטבח נמשך שש דקות. "אני הרוס, זה עושה לי בחילה. הוא מעולם לא נכנס", אמר השריף. לדבריו, המאבטח היה צריך להיכנס לתיכון "ולהרוג את הרוצח".

גם הנשיא דונלד טראמפ גינה את המאבטח, שלדבריו עשה "עבודה גרועה מאוד" וכינה אותו פחדן. להגנתו, אמר פיטרסון כי הוא חשב שהיריות מגיעות מחוץ לבית הספר. הוא אמר בריאיון לרשת NBC כי הוא לא פעל נכון, אך הוסיף: "אלו היו הילדים שלי שם. לעולם לא הייתי יושב שם ומאפשר לילדים שלי להישחט".

שוטרים מסתערים על התיכון בעיירה פארקלנד, פלורידה, 14 בפברואר 2018. צילום מסך
לא הגיבו בזמן. שוטרים מסתערים על התיכון בעת הירי/צילום מסך

פיטרסון, ושוטר אחר, הודחו גם מתפקידם על ידי השריף של המחוז, גרגורי טוני. "אנחנו לא יכולים למלא את ההתחייבות שלנו להגן תמיד על הביטחון של קהילת מחוז ברוורד ללא הערכה מקיפה של מה שהשתבש באותו היום", אמר. פיטרסון כבר התפטר מתפקידו שבוע לאחר הירי, אך משמעות הדחתו היא שהוא לא יוכל לשמש בעתיד בתפקיד ברשויות אכיפת החוק במחוז.

המעצר של פיטרסון הגיע בתום חקירה בת 14 חודשים, שבה נלקחו עדויות מ-184 עדים. לפי הדוח בן 485 העמודים, שפורסם בינואר על ידי הרשויות בפלורידה, חלק מהשוטרים המתינו זמן רב מדי לפני שהסתערו לעבר מוקד הירי. החקירה מצאה עוד שהכשרת השוטרים להתמודדות עם תקריות ירי הייתה לא מתאימה. הוועדה המליצה על חימוש מורים והקצאת משאבים גדולים יותר לאבטחת בתי ספר ולשירותי הבריאות הנפשית כדי למנוע מקרים דומים.

אחרי הטבח, המושל לשעבר ריק סקוט חתם על הגבלות חדשות על רכישת כלי נשק. "אילו האדם הזה הי עושה את עבודתו, היה אפשר להציל חיים. למעשים - או לחוסר מעש - יש השלכות", אמר סקוט, כיום סנאטור מטעם המפלגה הרפובליקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully