וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיר באלבמה: "הומואים הם כמו רוצחי ילדים, צריך להרוג אותם"

מארק צ'יימברס, ראש עיריית קרבון היל המונה פחות מ-2,000 אנשים, כתב בפוסט בפייסבוק כי "אנחנו חיים בחברה שבה הומואים מטיפים מוסר" והוסיף: "הפתרון היחיד הוא להרוג את הבעיה". אחרי ביקורת רבה, הוא התנצל, אך מסרב להתפטר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש עיר במדינת אלבמה שבארצות הברית קרא להרוג הומואים בפוסט שפרסם בפייסבוק ושמאז נמחק בשל ביקורת חריפה על דבריו. מארק צ'יימברס, ראש עיריית קרבון היל, השוואה בין הומואים לבין "רוצחי תינוקות וסוציאליסטים", לפני שהתנצל על דבריו.

הערוץ המקומי WBRC דיווח כי ראש העיר פרסם תמונה שעליה נכתב באותיות גדולות: "אנחנו חיים בחברה שבה הומואים מטיפים מוסר, טרנסווסטים מטיפים לנו על ביולוגיה אנושית, רוצחי תינוקות מטיפים לנו על זכויות אדם וסוציאליסטים מטיפים לנו על כלכלה". לפי הדיווח, הוא כתב בתגובה לפוסט: "הדרך היחידה לשנות זאת, על אף שזה רע לומר זאת, היא להרוג את הבעיה".

ארגון קמפיין זכויות האדם של אלבמה, הפועל למען שוויון זכויות לקהילה הגאה, הזדעזע מדבריו של צ'יימברס ואמר כי הם "מחרידים, חסרי מצפון ולא מקובלים". עוד נמסר כי קהילת הלהט"ב "חווה רמות של אלימות והטרדה בלתי מדתיות בחיי היומיום שלהם, וזה נכון במיוחד באלבמה. ראש העיר צ'יימברס חייבת לשלם על מעשיו".

ראש עיר במדינת אלבמה שקרא לרצוח הומואים. אתר רשמי
"חייב לשלם על מעשיו". ראש העיר צ'יימברס/אתר רשמי

צ'יימברס לא אותת שהוא מתכוון להתפטר מראשות העיר קרבון היל, שבה חיים פחות מ-2,000 תושבים. היא נמצאת במרחק של 240 ק"מ מצפון לבירת המדינה, מונטגומרי. בתחילה הכחיש ראש העיר כי הוא כתב זאת, אך בשיחה נוספת שהגיעה אליו מהערוץ הוא טען כי פרסם את הדברים בשוגג. לדבריו, הוא רצה לשלוח אותם לחבר באופן פרטי. במהלך השיחה עם הערוץ, הוא גם כינה את המהגרים לארצות הברית "כפויי טובה" וטען שהם משתלטים על המדינה.

"על אף שאני מאמין שהתגובה שלי הוצאה מהקשרה והיא לא כוונה נגד קהילת הלהט"ב, אני יודע שזה היה שגוי לומר שמישהו צריך להיהרג", כתב צ'יימברס, שמשמש ראש עיר מאז 2014, בפוסט התנצלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully