וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין הדיח שני גנרלים במשטרה בעקבות מעצר העיתונאי

13.6.2019 / 15:11

הקרמלין הודיע כי נשיא רוסיה קיבל את בקשת שר הפנים להעניש את מי שהיה מעורב בניסיון ההפללה של איוואן גולונוב. הממשלה מנסה למזער נזקים אחרי שמחאה ציבורית ותקשורתית נדירה הובילה לשחרורו של העיתונאי החוקר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הדיח היום (חמישי) שני גנרלים במשטרה שהיו מעורבים בחקירת העיתונאי החוקר איוואן גולונוב - כך נמסר מהקרמלין. ביום שלישי נסגר התיק נגד העיתונאי, שנחשד בעבירות סמים, לאחר שמחאה ציבורית שפרצה בעקבות מעצרו בטענה שהוא הופלל בשל דיווחיו. בעת ההודעה החריגה על סגירת התיק, נקב שר הפנים בשמותיהם של שני גנרלים בכירים שאותם יבקש מפוטין להדיח.

אתמול הפגינו כאלף איש במוסקבה נגד הרשויות ודרשו להעניש את השוטרים שהיו מעורבים בחקירתו של גולונוב. ארגון זכויות האדם OVD-Info אמר כי יותר מ-400 מפגינים נעצרו, בהם גם מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, שתועד מפונה מהמקום על ידי שוטרים. כעבור כמה שעות הוא שוחרר.

כתב של סוכנות הידיעות רויטרס העריך כי יותר מאלף איש צעדו במוסקבה וצעקו "רוסיה תהיה חופשיה", "רוסיה בלי פוטין" ו"הלאה הצאר", בזמן שהמשטרה התריעה בפניהם שלא לעבור על החוק וחסמה את הגישה לכמה רחובות. לפי החוק הרוסי, יש לקבל אישור על הפגנות של יותר מאדם אחד. מארגני האירוע רצו שאנשי עיריית מוסקבה ינהלו עמם משא ומתן על כך בזמן שידור ישיר בטלוויזיה, אולם האחרונים דחו זאת.

לקריאה נוספת:
הקרמלין נכנע ללחץ הציבורי: העיתונאי שהואשם בסחר בסמים שוחרר ממעצר
מחאה נדירה בעיתוני רוסיה נגד מעצר העיתונאי: "אנחנו איוון גולונוב"
עיתונאי חוקר שחיתויות ברוסיה הואשם בסחר בסמים: "זו הפללה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטקס בקרמלין, 12 ביוני 2019. רויטרס
פוטין בטקס בקרמלין, אתמול/רויטרס

גולונוב, בן 36, חקר פרשות שחיתות בעיריית מוסקבה ובעסקי ההלוויות, והוא נעצר ביום חמישי האחרון. הוא הואשם בסחר בסמים, אך בוויתור נדיר של הרשויות הוא שוחרר אתמול לחופשי. תומכיו של גולונוב מאמינים כי הוא נעצר רק בשל דיווחיו, אך למרות שחרורו והבטחות להעניש את האחראים להפללתו לכאורה, הם יצאו להפגין היום.

המעצר של גולונוב הוביל למחאה חריגה בכלי התקשורת ברוסיה, שרובם נאמנים לקרמלין לאור הלחץ המופעל על עיתונים וערוצים עצמאיים, בזמן שהנשיא פוטין כבר סובל מירידה בפופולריות שלו בשל ירידה באיכות החיים.

לאחר שחרורו אתמול, הודה גולונוב למי שתמכו בו כשהוא נרגש. "אמשיך את עבודתי ואפרסם את החקירות שערכתי", הבטיח. "אני צריך להצדיק את האמונה שמי שתמכו בי הראו לי. אני מקווה שזה לא יקרה יותר לאף אחד במדינה שלנו".

תחת שלטונו של פוטין נרדפו עיתונאים חוקרים רבים, חלקם נרצחו או הועמדו לדין. לפי הוועדה להגנת עיתונאים, 58 עיתונאים נהרגו ברוסיה מאז שנת 1992, 38 מהם נרצחו. רוסיה מדורגת במקום ה-149 מתוך 180 מדינות בעולם במדד חופש התקשורת שנערך על ידי "עיתונאים ללא גבולות".

עוד באותו נושא

אחרי שחרור העיתונאי: 400 עצורים, בהם מנהיג האופוזיציה, בהפגנה במוסקבה

לכתבה המלאה
העיתונאי איוון גולונוב בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 8 ביוני 2019. AP
הבטיח להמשיך בעבודתו. גולונוב במעצר, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully