וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי חוקר שחיתויות ברוסיה הואשם בסחר בסמים: "זו הפללה"

8.6.2019 / 23:48

איוואן גולונוב פונה לבית חולים אחרי שלדברי עורך דינו הוכה על ידי החוקרים, שעצרו אותו בדרך לפגישה עם מקור כשסמים בתיקו. לדבריו, הם הושתלו בחפציו של העיתונאי שדיווח על חשדות למעשי שוחד בעיריית מוסקבה. הנאשם הכחיש וטען: "לא ביצעתי פשע, אין לי קשר לסמים"

העיתונאי איוון גולוב בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 8 ביוני 2019. רויטרס
גולונוב בבית המשפט, היום/רויטרס

איוואן גולונוב, עיתונאי חוקר שחיתויות ברוסיה, שוחרר למעצר בית לאחר שנעצר בחשד לעבירות סמים ופונה היום (שבת) לבית חולים בשל פציעות בראשו. לפי המשטרה והאתר מדוזה, שבו עבד העיתונאי בן ה-36, הוא היה בדרכו לפגישה עם מקור ביום חמישי האחרון כשהוא נעצר במרכז מוסקבה עם סמים בתיקו.

עורך דין מטעמו של גולונוב, שחקר חשדות לשחיתות בקרב בכירים ברשויות במוסקבה, אמר כי הוא סבור שהמשטרה שתלה את הסמים בתיקו על מנת להפליל אותו. לדבריו, מרשו הוכה בידי השוטרים. הוא פונה לבית חולים, אולם בהמשך הוא שוחרר והועבר לבית משפט.

גולונוב חשוד בסחר בסחים בהיקף גדול והחוקרים אף ביקשו מבית המשפט להאריך את מעצרו בחודשיים. עם זאת, העיתונאי מכחיש את האישומים המיוחסים לו. לדבריו, הוא קיבל איומים בקשר לחקירה בנושא תעשיית שירותי הלוויות. "לא ביצעתי פשע, אני מוכן לשתף פעולה עם החקירה, אין לי שום קשר לסמים", צוטט בסוכנויות הידיעות ברוסיה. מחוץ לבית המשפט, מאות מתומכיו החלו בקריאות: "חופש! חופש!".

לקריאה נוספת
"מי שבאופוזיציה לא מפחד מהמוות": העיתונאית שמישירה מבט לפוטין
העיתונאי הרוסי "שחוסל" חוגג: אמות רק אחרי שארקוד על קברו של פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין 15 במאי 2019. רויטרס
עיתונאים חוקרים רבים נרדפו תחת שלטונו. פוטין/רויטרס

מוקדם יותר היום נלקח גולונוב לבית החולים לאחר שחש ברע. סוכנות הידיעות "אינטרפקס" ציטטה פרמדיק שאמר שהעיתונאי סובל משריטות בחזה, צלעות חבולות ופציעות בראשו. אולם בסוכנות הידיעות RIA פורסם מאוחר יותר כי הרופא הראשי בבית החולים, ד"ר אלכסנדר מיסניקוב, אמר שהבדיקות לא הוכיחו את קיומן של פציעות חמורות.

תחת שלטונו של ולדימיר פוטין נרדפו עיתונאים חוקרים רבים, חלקם נרצחו או הועמדו לדין. לפי הוועדה להגנת עיתונאים, 58 עיתונאים נהרגו ברוסיה מאז שנת 1992, 38 מהם נרצחו.

(עדכון ראשון: 21:19)

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully