וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שבאופוזיציה לא מפחד מהמוות": העיתונאית שמישירה מבט לפוטין

רומן רייב

27.2.2017 / 16:40

מריה ברנובה הייתה בין אלפי המשתתפים בעצרת לזכרו של בוריס נמצוב, מבקר בולט של נשיא רוסיה שנרצח לפני שנתיים. עם תנועת מחאה שלדבריה צוברת תאוצה, היא אומרת לוואלה! NEWS: "בחרתי לעשות משהו, ולא לשבת בבית". על ישראל: "היחסים טובים יותר מתמיד"

צילום: אנה מילטון

ברוסיה מציינים היום (שני) שנתיים להתנקשות במנהיג האופוזיציה בוריס נמצוב, שחוסל בנסיבות מסתוריות במוסקבה. היום פירקה העירייה את האנדרטה שהוקמה בידי תומכיו של ראש הממשלה לשעבר, אחד מיני יריבים רבים של הנשיא ולדימיר פוטין שהושתק בצורה כזאת או אחרת בשנים האחרונות. למרות זאת, באופוזיציה מסרבים להיכנע ואחת הקולות הבולטים בשורותיה היא מריה ברנובה, עיתונאית הידועה בביקורתה כלפי הקרמלין, שהתמודדה על מושב בפרלמנט בבחירות בשנה שעברה.

ברנובה השתתפה בהפגנה שהתקיימה אתמול במוסקבה לזכרו של נמצוב בהשתתפותם של אלפים. "באנו לכבד אותו, אנשים יצאו מהבית מאחר שהיום זה לא מובן מעליו", אמרה בריאיון לוואלה! NEWS. "הוא היה לוחם חירות". פעילת האופוזיציה, החברה בתנועת "רוסיה פתוחה" שאותה הקים האוליגרך ומתנגדו של פוטין מיכאיל חודורקובסקי. היא סיפרה על אלימות שחוו המפגינים, כולל תקיפה של ראש הממשלה לשעבר מיכאיל קסיאנוב, שהשתתף במחאה. לדבריה, "המשטרה התערבה מהר מאוד ועצרה את העבריינים".

לקריאה נוספת בנושא
מפגן כוח של האופוזיציה: אלפים בהפגנה נגד פוטין במוסקבה
שנתיים אחרי שנטען שהורעל: פעיל אופוזיציה רוסי שוב בתרדמת

מריה ברנובה, עיתונאית ומתנגדת לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. פייסבוק, צילום מסך
ניסתה להתמודד לפרלמנט ללא הצלחה. ברנובה/צילום מסך, פייסבוק

כשנשאלה אם היא חוששת לחייה לנוכח מה שעלה בגורלם של מבקרי השלטון, היא הבהירה: "כל מי שבאופוזיציה ברוסיה כיום כבר עבר את המושג פחד מזמן. אנחנו לא מפחדים כי יש לנו את האמת שלנו ואנחנו צודקים". ברנובה הבהירה כי למרות הכול, לאופוזיציה יש זכות קיום. "עדיף לעשות משהו ולא לשבת בבית ולחכות שאחרים יעשו. אני החלטתי לעשות".

היא אמרה כי היא לא שוללת שיום אחד חודורקובסקי, המתגורר כיום בבריטניה, יהיה נשיאה של רוסיה – וגם היא עצמה. "אני פוליטיקאית, וככזאת אני מדמיינת את עצמי במקום הבכיר ביותר", אמרה בריאיון. "אבל נכון לעכשיו, אני מתרכזת בפעילות שטח ובהעצמת התנועה שלנו, שצוברת כוח וכל יום מצרפת עוד ועוד אנשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עצרת במוסקבה לזכרו של מנהיג האופוזיציה ברוסיה בוריס נמצוב, 26 בפברואר 2017. רויטרס
הרשויות פירקו את האנדרטה. עצרת הזיכרון לנמצוב, אתמול/רויטרס

אחד הנושאים שמעסיקים כיום את הציבור ברוסיה הוא היחסים בין מוסקבה לוושינגטון. בניגוד לציפיות בקרמלין, ניצחונו של דונלד טראמפ לא הוביל לשינוי מידי והחודש התפטר היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, מאחר שנחשף כי שוחח עם שגריר רוסיה בוושינגטון על סוגיית הסנקציות עוד בטרם נכנס לתפקידו. אני באופן אישי מכבדת את טראמפ ומאמינה שיש בו גם הרבה דברים שהם טובים לרוסיה", אמרה. "לצערי, אני לא רואה התקרבות ממשית בין רוסיה לארצות הברית, אלא להפך. צריך גם להבין שגם אם טראמפ ירצה ללכת ממש לקראת רוסיה, לא יתנו לו. לא הכול תלוי בו".

על ישראל היו לברנובה רק מילים טובות להגיד. היא סיפרה כי יש לה חברים רבים המתגוררים בה וכי היא מבקרת בה לעתים קרובות. "אני רואה בישראל מדינה מערבית, דמוקרטית, שיודעת לנהל דיפלומטיה ומדיניות חוץ טובה למרות הקשיים", הסבירה פעילת האופוזיציה. "אני באופן אישי חושבת שחשוב להיות בקשר עם פוליטיקאים מהרבה מדינות, זה תורם לרוסיה. אנחנו חוששים עכשיו מ'אפקט פלין'. פוטין יכול להשתמש בזה ולהגיד 'תראו, יועץ לביטחון לאומי התפטר רק משום שהיה בקשר עם גורם חיצוני ולא היה בשום תפקיד ממלכתי'. זה נוח. נקווה שזה לא ישמש נגדנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין, מוסקבה רוסיה. 7 ביוני 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ייפגשו שוב בחודש הבא. פוטין ונתניהו, יוני/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בחודש הבא יבקר ראש הממשלה בנימין נתניהו ברוסיה, וייפגש עם פוטין, שעמו נועד פעמים רבות מאז התערבה מוסקבה במלחמת האזרחים בסוריה. לטענתה, היחסים בין המדינות כיום הם הטובים ביותר מאז הוקמה מדינת ישראל, והיא זוקפת זאת לפוטין. כי ממשלה בישראל ימנית והם מכירים היטב את פוטין. יודעים איך לדבר ואיך להתנהל איתו.

ברנובה סבורה כי הנוכחות הרוסית בסוריה היא רעה עבורה, אולם היא חושבת שיש "לכך יתרונות לישראל. יש סדר מסוים, יש סדר מסוים ואני בטוחה שרוסיה לא תאפשר זליגה של נשק שלה או כל נשק רציני לחיזבאללה". עם זאת, היא אמרה כי מדובר בצביעות בכך שמוסקבה לא מגדירה את הארגון השיעי - את חמאס - ארגוני טרור. לדעתי זה חמור מאוד, זאת מדיניות דו-פרצופית. טרוריסטים הם טרוריסטים, בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully