וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי הרוסי "שחוסל" חוגג: אמות רק אחרי שארקוד על קברו של פוטין

אנדריי בבצ'נקו, שיחד עם שירותי הביטחון בקייב בדה את הרצח שלו כדי לחשוף לכאורה מזימה רוסית רחבה, לעג לנשיא רוסיה: "אמות רק בגיל 96". בעולם גינו את אוקראינה: "מסוכן לשחק עם עובדות על גבם של עיתונאים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אנדריי בבצ'נקו, העיתונאי הרוסי שאת מותו ביימה אוקראינה כדי לחשוף לכאורה מזימה של מוסקבה להתנקש בו, אמר אתמול (רביעי) כי הוא "ימות בגיל 96", אחרי "שירקוד על קברו של פוטין". בבצ'נקו, שנמלט ממולדתו בפברואר אשתקד בשל איומים על חיוו שספג בשל ביקורת על מדיניות הקרמלין, הגן על ההצגה שבתחילה נטען כי נורה למוות בגבו בדירתו בקייב.

בבצ'נקו בן ה-41 שירת בצבא רוסיה במהלך המלחמה הראשונה בצ'צ'ניה בשנות ה-90 ובהמשך הפך לעיתונאי. הוא עבד ככתב צבאי של כמה כלי תקשורת ברוסיה, אך בשנים האחרונות התגברה הביקורת שלו נגד הקרמלין. הוא עזב את רוסיה בפברואר אשתקד, אחרי שסיפר כי קיבל איומים על חייו וחשש שיישלח למאסר. בחודשים האחרונים הוא עבר לקייב, שם הוא עבד כמגיש ברשת הטלוויזיה הטטרית של חצי האי קרים, ATR.

ההודעה על חיסולו בדם קר הזכירה שורת התנקשויות דומות בעיתונאים ובמתנגדי שלטון רוסים בשנים האחרונות, כולל אחת לפני שנתיים - אז נהרג העיתונאי הבלארוסי פבל שרמט, שביקר את ההנהגה במולדתו והיה מקורב למנהיג האופוזיציה הרוסי בוריס נמצוב, שנרצח בעצמו, בפיצוץ מכונית במרכז קייב.

לקריאה נוספת בנושא
אוקראינה הדהימה: זייפה את חיסול העיתונאי כדי להפיל את מוסקבה
עוד עיתונאי רוסי חוסל: מבקר של פוטין נורה למוות בדירתו בקייב

ארקדי בבצ'נקו, עיתונאי רוסי שדווח כי נורה למוות, היה למעשה שותף סוד במבצע להצלת חייו. רויטרס
בבצ'נקו במסיבת העיתונאים, אתמול/רויטרס

אוקראינה, שמסוכסכת עם רוסיה מאז נפילת הממשל הפרו-רוסי ב-2014 שהוביל לסיפוח חצי האי קרים ולהתקוממות בדלנים במזרח המדינה, האשימה את מוסקבה בחיסול - עד שאתמול, לתדהמת כולם, צץ בבצ'נקו במסיבת עיתונאים שכינסו הרשויות כדי למסור פרטים נוספים על אותו רצח, שלא היה. "לא הייתה דרך אחרת", אמר העיתונאי, שהתנצל בפני הציבור ובפני אשתו, שלה נאמר כי הוא נורה פעמים רבות בגבו.

ברוסיה, שמלכתחילה התנערו מקשר להתנקשות, בדומה למקרי עבר, אמרו כי הם "שמחים" לראות שבבצ'נקו נותר בחיים וגם גינו את אוקראינה על מבצע "ההתחזות" שלטענתם נעשה "למען מטרות תעמולה". גם גופים עיתונאיים בינלאומיים גינו את המהלך של קייב, שלטענתם עלול לפגוע באמינות העבודה העיתונאית בעולם.

ארגון עיתונאים ללא גבולות כינה זאת חלק מ"ממלחת תעמולה" והוסיף: "זה תמיד דבר מסוכן מאוד עבור מדינות לשחק עם עובדות, במיוחד על גבם של עיתונאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully