וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השפעה ברמה הלאומית": צה"ל משנה את חלוקת אזורי ההתרעה

בפיקוד העורף הודיעו על מעבר להתרעה ממוקדת שבמסגרתה יתבטלו שמות האזורים הנוכחיים, כך שבמקומם יצוינו היישובים המאוימים על ידי ירי. הרשויות הגדולות יפוצלו לכמה אזורי התרעה, ובאתרים חיוניים כמו בתי חולים תימשך הפעילות אלא אם יהיה עליהם איום ממשי

צילום: דו"צ, עריכה: תומר לוי

פיקוד העורף הודיע כי אזורי ההתרעה שהונהגו ברחבי הארץ יבוטלו היום (רביעי), ובמקומם ייכנסו לתוקף שמות אזורי התגוננות ומספרים ממוקדים. זאת במטרה לשפר ולדייק את ההתרעה בעת ירי תלול-מסלול לעבר שטח ישראל. האזורים העדכניים יאפשרו את מיקוד ההתרעות והפעלת אזעקה באזורים מצומצמים ככל הניתן.

ראש ענף ההתרעה סא"ל שלומי ממן אמר היום כי "אם אנשים יודעים שהאזעקה היא אליהם ספציפית, הם בהרבה יותר ממושמעים אליה. ובנוסף, יותר אנשים, בתי חולים ותעשיות לא נאלצים להפסיק לעבוד ויכולים להמשיך בעסקים כרגיל. ברמה הלאומית תהיה השפעה על החוסן הלאומי, שיש מדינה שיכולה להמשיך לתפקד ולשמור על שגרת חירום".

עוד בוואלה! NEWS
בלב הפעילות באיו"ש: התקרית החריגה בשכם הותירה עצבים חשופים
תשע הרשעות ועונשי מאסר: העבר הפלילי של הנאשם בתקיפה שנמלט
אחרי שבע שריפות בעוטף: צה"ל הורה על צמצום מרחב הדיג בעזה

תרגיל פיקוד העורף, בית ספר יובלי הנגב במועצה אזורית בני שמעון. 15 בפברואר 2016. לירון מולדובן
אזורים חדשים לטובת שיפור ודיוק ההתרעה בעת ירי. תרגיל פיקוד העורף/לירון מולדובן

לדברי ממן, "בשנתיים-שלוש האחרונות שודרג את כל מערך ההתרעה ממערכות ישנות בעלות יכולות מוגבלות, למערכות חדשות עם יכולות התרעה ממוקדת. עכשיו לאחר תקופה ארוכה של בדיקות, אנחנו מוציאים את זה לפועל. זה לא מושלם וייתכנו עוד תקלות אבל לפי הבדיקות שנעשו הן צריכות לעבוד ולאפשר לנו את כל היכולות המדוברות".


החל מרגע המעבר להתרעה ממוקדת, האות שיינתן במקרה של ירי יהיה שם העיר או היישוב. כך לדוגמה בעיד לוד, שבעבר הוגדרה כאזור התרעה "שפלה 179", יינתן האות החדש "לוד". כמו כן, אזורי התרעה ייעודיים הוגדרו עבור מתקני תשתיות לאומיות, מתחמי חומרים מסוכנים, אזורי תעשייה ובתי חולים, על מנת לאפשר את פעילותו התקינה של המשק ככל הניתן.


בעשר רשויות מקומיות גדולות התאפשר פיצול בתוך העיר לכמה אזורי התרעה. הרשויות שפוצלו לארבע אזורי התרעה הן ירושלים, חיפה, תל אביב, באר שבע, חדרה ואשדוד. בנוסף לכך, רמת גן, הרצליה, ראשון לציון ונתניה חולקו לשני אזורי התרעה.

החל מהיום יחל פיקוד העורף במסע הסברה בכלי התקשורת השונים, בשפות שונות ואף קמפיין מותאם למגזר החרדי. כמו כן, לכלל המחוזות יחולקו עלונים, פוסטרים, סרטונים ייעודיים ועוד.

עוד באותו נושא

מי יושב בממ"ד - מי לא מוגן: תמנון המידע של פיקוד העורף

לכתבה המלאה
מפת ההתגוננות של פיקוד העורף. פיקוד העורף,
מפת אזורי ההתגוננות החדשה/פיקוד העורף
חלוקת אזורי התרעה בעיר באר שבע. פיקוד העורף,
חלוקת אזורי ההתרעה החדשים בבאר שבע/פיקוד העורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully