וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר גברים, בעיקר במרכז הארץ: עלייה של 50% בהכשות נחשים

12.6.2019 / 9:26

כ-200 מקרי הכשות נחש טופלו על ידי צוותי מד"א מחודש אפריל 2018 ועד היום. פי שלושה מקרים נרשמו בחודשי הקיץ לעומת חצי השנה שלאחריהם, וב-35% מהם מדובר בילדים. בשנה האחרונה מתו בן 81 תושב השרון ובת 75 מצפון הארץ לאחר שהוכשו. כל הנתונים

צילום: דן פנחס

נתוני מגן דוד אדום, המתפרסמים היום (רביעי), מצביעים על עלייה של 50% במקרי הכשות נחשים בחודשים האחרונים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתחילת חודש אפריל האחרון טופלו על ידי מד"א 45 אנשים שהוכשו. לעומת זאת, בתקופה המקבילה בשנה שעברה מד"א טיפלה בכ-30 בני אדם.

בסך הכל, מתחילת חודש אפריל אשתקד ועד תחילת יוני 2019, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ל-199 בני אדם שהוכשו על ידי נחשים, ופינו שמונה מהם לבית החולים במצב קשה ו-21 במצב בינוני. מותם של שניים מהנפגעים, גבר בן 81 תושב השרון ואישה בת 75 מצפון הארץ, נקבע בבית חולים.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעודי האלימות הופצו ברחבי הארץ, אך המשטרה מתקשה להגיע לחשודים
318 אתרי מוות: תעשיית ההוצאות להורג בצפון קוריאה נחשפת
שיפור במצבו של הפעוט שטבע בבריכה בכפר יונה: "קרה לנו נס"

נחש הצפע שהכיש תושב ביר אל-מכסור. מד"א
נחש צפע שהכיש תושב הצפון, בשנה שעבר/מד"א

עוד עולה מהנתונים כי 69 מאלו שנפגעו מהכשות, כ-35%, הם מתחת לגיל 18, בהם שמונה פעוטות מתחת לגיל שלוש. תריסר אחרים הם קשישים מעל גיל 65. פעוטה בת שנה וחצי היא הצעירה ביותר שנפגעה על ידי נחש בשנה האחרונה, ואילו המבוגר ביותר הוא גבר בן 86.

151 מכלל הנפגעים מאז חודש אפריל 2018 הם בנים ו-48 הן בנות. 91 הוכשו במרכז הארץ ובאזור השרון, 64 בצפון הארץ ו-44 בדרום. עוד עולה מהנתונים פער משמעותי בין כמות ההכשות לאורך חודשי הקיץ לעומת אלו בחודשי החורף: בששת החודשים שבין אפריל וספטמבר 2018 הוכשו 118 בני אדם, יותר מפי שלושה מאשר בחצי השנה שלאחר מכן, בה הוכשו 36 בני אדם בסך הכל.

עוד באותו נושא

ילד בן שמונה הוכש על ידי נחש צפע בגליל התחתון; מצבו קשה

לכתבה המלאה
חובשת במוקד מד"א מקבלת קריאה על הכשת נחש , 11 ביוני 2019. מד"א
חובשת במוקד מד"א מקבלת קריאה על הכשת נחש, השבוע/מד"א

דוראל ארזואן, פרמדיק ומדריך סדנאות בתחום במד"א, אמר כי "בתקופה זו של השנה גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כגון הצפע הארץ ישראלי, ועל מנת להימנע מהכשות, ניתן לנקוט בפעילויות מנע כדי לצמצם את המפגש בין בני אדם ונחשים. יש להימנע מהפיכת סלעים ואבנים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע, ולא ללכת יחפים או בסנדלים במקומות אלה. בחצרות בתים יש להקפיד על גיזום צמחיה ופינוי אשפה".

במד"א הוסיפו כי "במקרים בהם אנשים נפגעים כשהם נמצאים בשטח הפתוח ולא בכתובת מסודרת, ישנה חשיבות אדירה לשימוש ביישומון 'מד"א שלי', המסייע לחובשים ולפרמדיקים במוקד ובאמבולנס לאתר את מיקומכם המדויק ומאפשר לשלוח תמונה של סימני ההכשה ושל הנחש מהשטח. בכך נחסך זמן יקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully