וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

318 אתרי מוות: תעשיית ההוצאות להורג בצפון קוריאה נחשפת

דוח מקיף של ארגון דרום קוריאני, שראיין מאות עריקים, מצביע על חיי האימים במדינה הקומוניסטית המבודדת: אזרחים הוצאו להורג כי גנבו פרה או צפו בערוץ דרום קוריאני, ילדים הוכרחו לצפות בבני משפחה מתים והגופות לא חוזרות למשפחות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ארגון דרום קוריאני אומר כי הוא זיהה 318 אתרים בקוריאה הצפונית שמשמשים את המשטר להוצאות להורג ציבוריות. הארגון Transitional Justice Working Group אמר כי הוא ראיין 610 עריקים במשך ארבע שנים שבהן גיבש את הדוח, שבו תועדו הוצאות להורג על מגוון רב של עבירות, החל מגניבת פרה ועד צפייה בטלוויזיה הדרום קוריאנית.

לפי ארגון זכויות האדם, ההוצאות להורג מתקיימות בסמוך לנהרות, שדות, שווקים, בתי ספר ומגרשי ספורט. בדוח, "למפות את גורלם של המתים", נכתב כי קהל של אלף צופים ויותר היה מתאסף כדי לצפות בהוצאות להורג הללו. בדוח נטען עוד כי בני משפחה של המוצאים להורג, כולל ילדים, אולצו לעתים לצפות ברגע מותם. הם לרוב לא קיבלו מידע על מקום קבורתן של הגופות. מאחת העדויות עלה כי האדם הצעיר ביותר שצפה בהוצאה להורג היה בן שבע.

חלק מההוצאות להורג בוצעו גם במחנות עבודה או בתי כלא. אחד העריקים סיפר כי במחנה עבודה אחד, שבו הוחזק בתחילת שנות ה-2000, נאלצו 80 אסירים לצפות בהוצאה להורג של שלוש נשים שניסו לברוח לסין. "זה יכול לקרות גם לכם", הוזהרו אז האסירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליד נהרות, שווקים ומגרשי ספורט. תרשים של אחד מאתרי ההוצאה להורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדוח נכתב כי ההוצאות להורג משמשות את המשטר להפיץ פחד ולהרתיע אזרחים מפני "פעילויות לא רצויות בעיני המשטר". רובן מבוצעות, לפי עדויות העריקים, בידי כיתות יורים. אלו הורכבו במקרים רבים משלושה יורים, שהיו יורים שלוש פעמים כל אחד בגופו של הנידון למוות. לעתים, היורים היו שיכורים. "זה מפני שהרג הוא דבר שקשה לעשות מבחינה נפשית", אמר אחד העריקים.

היו גם מספר קטן של תליות פומביות, אך הארגון אמר כי נראה שהן צומצמו או אף נעצרו מאז 2005. אית'ן שין, אחד ממחברי הדוח, אמר כי נראה שיש מגמת ירידה במספר ההוצאות להורג בקוריאה הצפונית, אולם ייתכן שזה נובע מהעובדה שהיא פועלת ביותר חשאיות "בניסיון לקבל הכרה כמדינה נורמלית".

עוד באותו נושא

דיווח: אחיו של מנהיג צפון קוריאה שחוסל היה מודיע של ה-CIA

לכתבה המלאה

בין אלו שהוצאו להורג לאורך השנים היו גם בכירים במשטר, כשב-2013 היה זה דודו של המנהיג הנוכחי קים ג'ונג און. עם זאת, קשה מאוד לאמת את הדיווחים הצצים על הוצאות להורג של גורמים רשמיים בפיונגיאנג, ואלו לעתים התגלו כלא נכונים. האחרון שבהם הוא קים יוק צ'ול, השליח לשיחות הגרעין עם ארצות הברית, שלפי דיווח בעיתון דרום קוריאני הוצא להורג - אולם לפי דיווחים אחרים הוא עודנו בחיים, אם כי מוחזק במעצר.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און במופע של הצבא, 3 ביוני 2019. רויטרס
הוציא להורג את דודו. קים אוחז בילד במופע בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully