וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחיו של מנהיג צפון קוריאה שחוסל היה מודיע של ה-CIA

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי קים ג'ונג נאם, שהורעל בגז עצבים בנמל התעופה בקואלה לומפור, פעל בשירותה של סוכנות הריגול האמריקנית ונפגש כמה פעמים עם אנשיה. עם זאת, לא ברור כמה פרטים היה ביכולתו לספק מחייו בגלות. בארה"ב ובמלזיה מאשימים את משטרו של קים בחיסולו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, פעל כמודיע בשירותה של סוכנות הריגול האמריקנית, ה-CIA - כך דווח הלילה (שלישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, מפי אדם המעורה בנושא, קים אף נפגש כמה פעמים עם אנשי הסוכנות לדבריו, הייתה "רשת קשרים" בין הסוכנות האמריקנית לבין אחיו של קים.

בשנת 2017 קים הורעל בנמל התעופה הבינלאומי של קואלה לומפור במלזיה כששתי נשים הצמידו לפניו גז עצבים. השתיים - דואה טי האונג הווייטנאמית וסיטי עיישה מאינדונזיה - שוחררו בחודשיים האחרונים. מלזיה ספגה ביקורת חריפה כשהאשימה את שתי הנשים ברצח, עבירה שהעונש עליה הוא גזר דין מוות, בזמן שלפי ההערכות, מתכנני המתקפה עדיין חופשיים. ארצות הברית וקוריאה הדרומית האשימו את המשטר בקוריאה הצפונית באחריות לחיסול, אך בפיונגיאנג מכחישים זאת.

עוד בנושא קוריאה הצפונית:
קים לא היה מרוצה - והורה לעצור את "המשחקים ההמוניים" בצפון קוריאה
דיווח: השליח הצפון קוריאני לשיחות הגרעין "שהוצא להורג" חי
בכיר צפון קוריאני שדווח כי נשלח למחנה עבודה נראה לצד קים

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
חי בגלות ממולדתו ועל פי החשד חוסל בהוראת המשטר הצפון קוריאני. קים ג'ונג נאם/צילום מסך, פייסבוק

למרות הדיווח, פרטים רבים מקשריו של קים ל-CIA נותרו לא ברורים. כמה גורמים אמריקניים לשעבר אמרו כי האח למחצה, שבמשך שנים חי מחוץ למולדתו ללא כוח בפיונגיאנג, לא יכול היה לספק פרטים סודיים על ענייניו הפנימיים של המשטר מחייו בגלות. בנוסף לכך, הם אמרו כי קים, ששהה בעיקר במובלעת הסינית מקאו, ככל הנראה ניהל קשרים עם סוכנויות ביטחון של מדינות אחרות, בעיקר של סין. ב-CIA סירבו להגיב לדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל".

עצם פגישתו של קים של אנשי ה-CIA מוכיחה עד כמה מוכנים במודיעין האמריקני ללכת רחוק כדי לקבל מידע על המדינה המבודדת. הדיווח מגיע על רקע העתיד הלא ברור שיש ליחסים בין המדינות אחרי כישלון הפסגה האחרונה בין קים לבין הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בהאנוי בחודש בפברואר האחרון. הלילה, ביום השנה לפסגה ההיסטורית בין טראמפ לקים בסינגפור, פרסמה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית אזהרה כלפי ארצות הברית, לפיה עליה "לסגת ממדיניותה העוינת" - או שההסכמות שעליהם חתמו המנהיגים "יהפכו לדף נייר ריק".

עוד באותו נושא

הרצח תועד ונחשף לעיני כולם, אך תעלומת חיסול אחיו של קים לא נפתרה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגעי החיסול של קים. תיעוד מהמצלמות בשדה התעופה בקואלה לומפור/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הגורם המעורה בנושא, גורמים במודיעין האמריקני חשו תחילה הקלה על כך שקשריו של האח למחצה עם CIA לא נחשפו לאחר חיסולו. עם זאת, שלושה חודשים לאחר מותו, במאי 2017, העיתון היפני "אסאהי שימבון" דיווח כי במלזיה, קים ג'ונג נאם נפגש עם אזרח קוריאני-אמריקני, וברשויות במלזיה חושדים שמדובר בקצין מודיעין אמריקני.

כמו כן, הגורם טען שקים נסע למלזיה בשנת 2017 כדי לפגוש איש קשר שלו ב-CIA, אך לא ברור האם זאת הייתה המטרה היחידה של הנסיעה. על פי הדיווחים, קשריו של קים ל-CIA ייחשפו בספר "היורש הגודל", שנכתב על ידי עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" וצפוי להתפרסם השבוע, אך ב"וול סטריט ג'ורנל" לא ראו עותק של הספר.

(עדכון ראשון: 2:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully