וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר צפון קוריאני שדווח כי נשלח למחנה עבודה נראה לצד קים

3.6.2019 / 9:20

קים יונג צ'ול, השליח לשעבר לשיחות הגרעין עם ארה"ב, השתתף במופע אומנותי בצבא שאליו הגיע הרודן, אחרי דיווח בעיתון דרום קוריאני על שליחתו לחינוך מחדש. עדיין לא ברור מה עלה בגורלו של קים יוק צ'ול, השליח הנוכחי לשיחות, שדווח כי הוצא להורג

עריכה: איתי עמרם

בכיר צפון קוריאני נראה לצדו של המנהיג קים ג'ונג און בהופעה של הצבא אחרי שביום שישי דווח על כך שהוא נשלח למחנה עבודה - כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. הבכיר, קים יונג צ'ול, היה השליח לשיחות הגרעין עם ארצות הברית, שקרסו בפברואר אחרי הפסגה השנייה עם הנשיא דונלד טראמפ ללא הסכם בין המדינות.

הופעתו המחודשת של קים יונג צ'ול, שהיה אחד מ-12 "גורמים בכירים" שליווה את המנהיג ואת אשתו למופע אומנות חובבני של נשות קציני צבא, מאותתת שראש הביון לשעבר נותר שחקן בולט במבנה הכוח החשאי במדינה הקומוניסטית. ביום שישי דווח בעיתון הדרום קוריאני צ'וסון איבו כי קים יונג צ'ול נשלח למחנה לחינוך מחדש, יחד עם גורמים בכירים אחרים שהיו מעורבים בשיחות עם וושינגטון.

עוד דווח בעיתון, שציטט מקור עלום שם בקוריאה הצפונית, כי קים יוק צ'ול, השליח לשיחות עם ארצות הברית, הוצא להורג. הדיווח לא אומת על ידי שום מקור אחר, ושר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר כי בוושינגטון מודעים לדיווח ובוחנים את אמיתותו.גם בסיאול סירבו להגיב ובלשכת הנשיאות אמרו כי יהיה זה לא מתאים להגיב על נושא שטרם אומת. בעבר, דיווחים דומים על בכירים אחרים במשטר התגלו כלא נכונים ואלו צצו שנית עם תפקיד שונה.

לקריאה נוספת:
לשחד כדי לשרוד: מעגל החיים האכזר של אזרחי צפון קוריאה
צפון קוריאה "מברכת" את ביידן: "טיפש אימבציל עם IQ נמוך"
צפון קוריאה דורשת את שחרור הספינה שלה: ארה"ב לא תכניע אותנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קים יונג צ'ול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד דווח ביום שישי כי בין הנענשים גם קים סונג היי, שעבדה בצמוד עם קים יו ג'ונג, אחותו של המנהיג. אותו גורם דיפלומטי אמר לעיתון הדרום קוריאני כי העונש שלה היה בלתי-נמנע משום שהיא חיברה את התכנית שבמסגרתה הייתה אמורה לקבל פיונגיאנג הקלה בסנקציות תמורת פירוק הכור הגרעיני ביונגביון. ארצות הברית דחתה את ההצעה הזו, ודרשה לגבש מפת דרכים מקיפה לפירוק כל תכנית הגרעין הצפון קוריאנית.

בעיתון נאמר כי גם אחותו של קים, שהיא חברה בכירה במפלגה, נדחקה הצדה, אולם מאדן חלק על כך. הוא ציין את הופעתה לצדו של אחיה בכינוסים החשובים של המפלגה בחודש שעבר ואת הדיווחים עליה בכלי התקשורת הרשמיים כהוכחה לכך שמעמדה נותר איתן

עוד באותו נושא

דיווח: צפון קוריאה הוציאה להורג את השליח לשיחות עם ארה"ב

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו וראש צוות המשא ומתן מטעם קוריאה הצפונית קים יונג צ'ול בבית הלבן, 18 בינואר 2019. רויטרס
קשה לאמת את השינויים בהנהגה. פומפאו וקים יונג צ'ול בבית הלבן, ינואר/רויטרס

אתמול נשאל פומפאו על יחסיו עם קים יונג צ'ול, שהיה מקבילו לפני קריסת השיחות, ואמר: "אנחנו מקיימים את השיחות שלנו בפרטי". בחודש שעבר אמר פומפאו כי נראה שמקבילו בעתיד יהיה "מישהו אחר" והוסיף: "אנחנו לא יודעים זאת בוודאות. כפי שהנשיא טראמפ מחליט מי יהיו נציגיו במשא ומתן, כך היושב ראש קים מקבל את ההחלטות שלו לגבי מי שהוא רוצה שינהל את השיחות האלו".

באפריל אמר חבר פרלמנט דרום קוריאני כי קים יונג צ'ול הודח מתפקידו הבכיר במפלגה הקומוניסטית, ומומחים מעריכים כי המהלך הזה סלל את הדרך לשובם של דיפלומטים מנוסים אל שולחן המשא ומתן במקרה שהשיחות עם ארצות הברית יחודשו. מנגד, נראה שמי שנחשב ליד ימינו של המנהיג שמר על כוח מסוים במשטר, אחרי שנצפה מאחוריו של קים ג'ונג און בתמונה רשמית שפורסמה לאחר התכנסות הפרלמנט. עם זאת, הוא לא ליווה את קים אל פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהמשך אותו חודש.

"מאוד קשה לאמת שינויים בהנהגה הבכירה בקוריאה הצפונית", אמר הונג מין, חוקר בכיר במכון הקוריאני לאיחוד לאומי. "זה לוקח זמן משום שאתה צריך לבדוק שהם לא נראים בציבור לאורך זמן, מי לקח את מקומם ומי החליף את מי".

הפסגה בווייטנאם, השנייה בין קים לטראמפ, הסתיימה ללא הסכם בשל דרישתה של ארצות הברית לפירוז מוחלט מגרעין של חצי האי הקוריאני בטרם תקל בסנקציות על פיונגיאנג. מאז, שבה קוריאה הצפונית לערוך ניסויים בטילים בליסטיים, גם אם לטווח קצר, והחריפה את הטון נגד ארצות הברית. למרות זאת, טראמפ ממשיך להביע אמון ביחסיו עם קים, והתייחס בביטול לשיגורים האחרונים בשונה מבכירי ממשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully