וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשחד כדי לשרוד: מעגל החיים האכזר של אזרחי צפון קוריאה

מאות עריקים סיפרו לחוקרים של האו"ם על הקושי להתקיים במדינה המבודדת, שבה אנשי השררה עושים כרצונם והאזרחים הצייתנים גוועים ברעב. "הם יכולים להתחמק מכל דבר, כולל מרצח"

צילום: רויטרס

אזרחי קוריאה הצפונית מנהלים מאבק הישרדותי יומיומי בשל "מעגל אכזר של שחיתות, מחסור ודיכוי" - כך נכתב בדוח של האו"ם על מצב זכויות האדם במדינה הקומוניסטית המבודדת. הדוח, שפורסם אתמול (שלישי), קבע כי ההתנהלות הכלכלית הכושלת של משטרו של קים ג'ונג און הותירה את האזרחים להילחם על קיומם.

הדוח, "המחיר קובע", מתבסס על ריאיונות עם 214 עריקים שנערכו ב-2017 וב-2018. לפיו, על הקשיים הללו נוספו בקשות השוחד של אנשי המשטר מהאזרחים הפשוטים. פיונגיאנג דחתה את המתואר בדוח ואמרה כי התוכן "מונע ממניעים פוליטיים למען מטרות ציניות".

"אם תעקוב אחרי הוראות המדינה, אתה תגווע ברעב", אמר אחד העריקים בהתייחסו לקריסת מערכת הסובסידיות הממשלתית בשנות ה-90. כשלושה רבעים מהאוכלוסייה נאלצו לעבור לשווקים השחורים משום שהקצבאות היומיומיות לא מספיקות עוד כדי לשרוד.

לקריאה נוספת:
צפון קוריאה "מברכת" את ביידן: "טיפש אימבציל עם IQ נמוך"
בנות 9 תמורת 4 דולר: אלפי צפון קוריאניות נמכרות כשפחות מין לסין
מי מוכר למנהיג צפון קוריאה מכוניות אסורות? תעלומת הלימוזינות של קים

מצעד צבאי לרגל חגיגות ה-70 לקוריאה הצפונית, פיונגיאנג. רויטרס
מצעד צבאי לרגל חגיגות ה-70 לקוריאה הצפונית, פיונגיאנג, ספטמבר האחרון/רויטרס

בדוח נכתב כי מי שמנסה להרוויח כסף באותם שווקים מקבילים, מסתכן במעצר, ובמיוחד נשים. בעלי השררה, לעומת זאת, "יכולים להתחמק מכל דבר, כולל מרצח", לפי אחד העריקים.

המצב הכלכלי החמיר תחת שלטונו של קים ג'ונג און, שירש את השלטון מאביו שמת ב-2011. למרות זאת, הצבא עדיין מקבל עדיפות בתקציבים על פני הבטחת אספקת המזון לתושבים, שלפי תכנית המזון של האו"ם כעשרה מיליון מהם נמצאים בסכנה חמורה מפני מחסור במזון. זאת על רקע הבצורת הקשה ביותר במדינה זה עשור.

"אני מודאגת מכך שההתמקדות בסוגיית הגרעין מסיטה את תשומת הלב ממצב זכויות האדם הנורא של מיליוני צפון קוריאנים", אמרה מישל בצ'לט, נציבת זכויות האדם של האו"ם. "הזכות למזון, לבריאות, למקלט, לעבודה, לחופש התנועה ולחירות היא אוניברסלית, אך בקוריאה הצפונית היא תלויה בעיקר ביכולת לשחד עובדי מדינה".

השגרירות של קוריאה הצפונית באו"ם הדפה בתקיפות את הדוח. "הדוחות הללו הם לא יותר מהמצאות, שתמיד מבוססות על עדויות לכאורה של 'עריקים' שרוצים להרוויח כסף או לשכנע אחרים לעשות זאת תחת לחצים ופיתויים", נאמר בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully