וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מוכר למנהיג צפון קוריאה מכוניות אסורות? תעלומת הלימוזינות של קים

28.4.2019 / 8:58

החברה הגרמנית דיימלר, יצרנית לימוזינות המרצדס של הרודן, אמרה כי היא אינה יודעת איך הוא השיג אותן והבהירה כי אין לה עסקים עם פיונגיאנג. תחת הסנקציות המוטלות עליה, אסור למכור למדינה הקומוניסטית מוצרי יוקרה, ובכללם מכוניות פאר

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

יצרנית המכוניות הגרמנית דיימלר, שמייצרת את הלימוזינות המשוריינות כמו אלו המשמשות את מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אמרה כי אין לה מושג כיצד הוא השיג אותן והבהירה כי היא לא מקיימת קשרים עסקיים עם פיונגיאנג.

הסוגיה שוב עלתה על הפרק אחרי שקים השתמש בשיירה המשוריינת שלו בפסגה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום חמישי האחרון, כפי שקרה בפגישותיו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

מכירת מוצרי יוקרה לקוריאה הצפונית, כולל לימוזינות, אסורה תחת הסנקציות שהוטלו על פיונגיאנג במטרה להפעיל עליה לחץ לנטוש את תכנית הגרעין שלה.

עם זאת, שתי לימוזינות המתינו לקים בתחנת הרכבת בוולדיווסטוק - מרצדס "מייבך" S600 ו"מייבך" S62. ככל הידוע, הוא גם השתמש ב-S600 בשתי הפסגות שלו עם טראמפ בסינגפור ביוני, ובווייטנאם בפברואר.

"אין לנו שום מושג כיצד המכוניות האלו הגיעו לקוריאה הצפונית", אמרה דוברת החברה, סילק מוקרט, בתגובה לפניית סוכנות הידיעות אי-פי בנושא. "עבור דיימלר, ייצוא מוצרים בהתאם לחוק הוא עקרון בסיסי של פעילות עסקית אחראית".

לקריאה נוספת:
דם, כסף והשפעה: הפרק החדש ברומן בין רוסיה לצפון קוריאה
קים: "השלום תלוי בגישה של ארה"ב, אנחנו בנקודה קריטית"
דיווח: "צפון קוריאה דרשה מיליונים עבור הסטודנט בקומה, טראמפ אישר"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און יוצא מלימוזינה, ולדיווסטוק, רוסיה, 25 באפריל 2019. AP
קים יוצא מהלימוזינה לפני הפגישה שלו עם פוטין, חמישי/AP

החברה הגרמנית, שבסיסה בשטוטגרט, היא אחת מחברות הרכב הגדולות והיוקרתיות ביותר בעולם. היא אחת היצרניות הגדולות ביותר של מכוניות יוקרה והיצרנית הגדולה ביותר של משאיות שמשקלן מעל שישה טונות. באתר הרשמי שלה, מתגאה ענקית הרכב במכירת כלי רכב ומתן שירותים בכמעט כל המדינות בעולם, אולם קוריאה הצפונית אינה לקוחה רשמית שלה.

"לחברה שלנו אין קשרים עסקיים עם קוריאה הצפונית זה יותר מ-15 שנה והיא מצייתת לחרם של האיחוד האירופי ושל ארצות הברית", אמרה. "כדי למנוע משלוחים לקוריאה הצפונית ולכל שגרירויותיה בעולם, דיימלר יישמה תהליך מקיף לבקרה על היצוא שלה. מכירת כלי רכב על ידי צד שלישי, במיוחד כלי רכב משומשים, היא מעבר לשליטה ולאחריות שלנו".

לפי הדיימלר, הלימוזינות מציעות חוויה "מפוארת לפגישות דיסקרטיות". סוג הרכב בו משתמש קים, אמור להיות מצויד במערכות תקשורת ובידור, ולפי תיאור החברה, "נוסעי הרכב יכולים להישאר בקשר עם העולם בזמן שנהנים מנוחות מקסימלית".

יכולתו של קים להשיג את הלימוזינות בכל מקרה היא דוגמה טובה עד כמה הסנקציות הבינלאומיות נוטות להיות פרוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully