וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים לא היה מרוצה - והורה לעצור את "המשחקים ההמוניים" בצפון קוריאה

5.6.2019 / 10:16

המופעים הם מקור הכנסה חשוב של המדינה הקומוניסטית המבודדת, אך חברות תיירות הודיעו כי הם נעצרו בשל זעם הרודן על הביצועים. "לא ברור איזה חלק הוא לא אהב"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג הורה לעצור את "המשחקים ההמוניים" שנערכים מדי שנה כדי לרומם את המדינה הקומוניסטית, בשל חוסר רצונו מהביצועים - כך אמרו היום (רביעי) ארבע קבוצות תיירים זרות. קים ואשתו נכחו יחד עם בכירים אחרים במשטר במשחקים שהתקיימו ביום שני בפיונגיאנג, אך בכלי התקשורת הרשמיים במדינה דווח כי הוא לא היה מרוצה מהארגון.

המשחקים נעצרו כדי לאפשר למארגנים לתקן בעיות שטיבן לא פורט. "'המשחקים ההמוניים' עשויים להיעצר זמנית החל מ-10 ביוני בשל אי-שביעות הרצון של קים ג'ונג און מפתיחתם", כתבה חברת התיירות "יאנג פיונר טורס". מנהל חברת קוריו טורס, סימון קוקרייל, אמר כי תיתן הפסקה של כמה ימים עד שבועות. "לא ברור איזה חלק הוא לא אהב", אמר על ההחלטה של קים. "היו לנו אנשים שם במשך שני הלילות שבהם התקיימו המשחקים והם מאוד נהנו". לדבריו, החברה שלו לא משלמת על הכרטיסים מראש, כך שהוא צופה שיבושים מינימליים לסיורים עתידיים.

קים יו ג'ונג (שנייה משמאל), אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, צופה בהופעה בפיונגיאנג, 4 ביוני 2019. רויטרס
רוב האמנים שמופיעים הם ילדים. קים, אשתו ובכירי המשטר בתחילת המשחקים, שני/רויטרס

בסוכנות הידיעות הרשמית אמרו כי קים "שלח ברכות חמות" והודה לאמנים שהופיעו, רבים מהם ילדים, ובהמשך הוא שוחח עם המארגנים וביקר את "רוח היצירה וגישת העבודה חסרת האחריות שלהם". לפי הדיווח, הרודן לא אהב את התוכן של המשחקים, שחודשו בשנה שעברה אחרי חמש שנות הפסקה כחלק מאירועים שנועדו להבליט את המאמצים הדיפלומטיים של קים מול ארצות הברית וקוריאה הדרומית ואת הפיתוח הכלכלי שהוא מקדם.

עוד באותו נושא

בכיר צפון קוריאני שדווח כי נשלח למחנה עבודה נראה לצד קים

לכתבה המלאה

הנושאים הללו הוצגו גם במופע השנה, אך היו כמה שינויים לפי המשתתפים בהם. בין היתר, הוצגה לראשונה תמונת ענק של קים ג'ונג און לצד אלו של אביו וסבו. המשחקים ההמוניים מהווים מקור הכנסה חשוב למדינה הקומוניסטית המבודדת, עם בואם של תיירים רבים, בעיקר מסין. עם זאת, ארגוני זכויות אדם משווים את השתתפותם של אלפי ילדים כעבודה כפויה, לצד עדויות של עריקים שתיארו תנאים קשים במיוחד באימונים המתקיים לקראת המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully