וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעודי האלימות הופצו ברחבי הארץ, אך המשטרה מתקשה להגיע לחשודים

11.6.2019 / 16:25

אחרי הקטטות בימית 2000 נעצר חשוד, אף שבתיעוד נראו כחמישה תוקפים נוספים. בבת ים כלל לא דווח על מעצרים ובבני ברק - רק שניים נחקרו, וזהות המצולמים לא ידועה. המשטרה: "פועלים לחקור ביסודיות כל אירוע אלימות"

עריכה: עמית שמחה

למרות ריבוי תיעודי הקטטות, משטרת תל אביב לא מצליחה לשים את ידה על המעורבים שצולמו בתקריות האלימות במהלך חג השבועות. סרטוני התגרה בפארק המים "ימית 2000" בחולון, בחוף סטלה ביץ' בבת ים ובישיבה בבני ברק הצליחו להסעיר את המדינה, אך עתה מתברר כי המשטרה מתקשה להגיע אל החשודים במעשי הבריונות.

בחולון עצרה המשטרה רק מעורב אחד מתוך לפחות חמישה חשודים שנראים בתיעוד כמי שלקחו חלק פעיל בקטטה ובתקיפת המאבטחים באמצעות כסאות פלסטיק. בבת ים, נראו שורת מעורבים בקטטה, אולם עד עתה לא דיווחה המשטרה על מעצר חשודים.

האירוע השלישי בסדרת הקטטות האלימות היה בבני ברק, שם קבוצת צעירים השליכה שקית מים על קבוצות חסידים מישיבה ברקע חגיגות שמחת בית השואבה. בתגובה נכנסו כמה חשודים לתוך חצר המבנה והחלו לתקוף בעזרת מוטות, ובהמשך אף התיזו קצף ממטף כיבוי אש.

עוד בוואלה! NEWS
עובדת מעון רה"מ מעידה: לשרה היה חשוב לראות שאני שוטפת ידיים
318 אתרי מוות: תעשיית ההוצאות להורג בצפון קוריאה נחשפת
העבודה תקיים משאל מתפקדים כדי לקבוע את שיטת הבחירות

קטטה המונית בימית 2000, 8 ביוני 2019. צילום מסך
רק חשוד אחד נעצר. הקטטה בימית 2000, שבת/צילום מסך

המשטרה עצרה שניים מתוך מספר רב של מעורבים. במהלך דיון בבקשת הארכת מעצרם היום (שלישי) בבית המשפט, סיפר חוקר המשטרה רס"מ גיא קלדרון, כי זהות כל המעורבים בקטטה ידועה למשטרה. אך סירב לענות על שאלת הסנגורית, עו"ד אבישג כהן, מדוע לא נעצרו או נחקרו החשודים הנוספים.

במהלך הדיון הביע השופט איתן קורנהאוזר ביקורת קשה על התנהלות המשטרה בחקירה ובאיסוף הראיות נגד שני החשודים שהובאו בפניו, והורה לשחררם. לדבריו, "קיים בתיק החקירה חומר ראיות רב המבסס עבירות אלימות שבוצע בצוותא כנגד מספר מתלוננים. הסוגיה הרלוונטית בשלב זה היא כמובן הראיות הקושרות את החשודים שבפניי לביצוע העבירות".

עוד באותו נושא

אלימות בערב חג השבועות: תיעוד הקטטות האלימות ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
אלימות בבני ברק במהלך חופשת חג השבועות. אתר רשמי
שני חשודים נעצרו ושוחררו בהוראת בית המשפט. קטטה בבני ברק/אתר רשמי

לגבי הראיה שהביאה למעצרו של החשוד הראשון, אמר השופט כי "מדובר בראיה אליה לא צורפה הראיה הגולמית. בנוסף לכך, לא ניתן ללמוד מה היה חלקו של החשוד, ככל שאכן הראיה הגולמית מבססת את האמור במסמך המיוחס לו". באשר לחשוד השני הוסיף קורנהאוזר: "הראיה הקושרת אותו אינה הראיה הגולמית. יחד עם זאת המסמך קושר חשוד זה לאירוע, ואולם שני המסמכים עליהם מבקשת היחידה החוקרת לבסס את הראיות נגד חשוד זה אינם מבססים כלל ועיקר את המיוחס לו ואת חלקו באירוע".

בסיום קבע השופט כי שני החשודים ישוחררו ממעצר. "בהתחשב באמור אני מוצא כי עוצמת הראיות באשר למיוחס לחשודים היא חלשה, אף בשלב ראשוני זה של החקירה".

המשטרה: האלימות היא נגע חברתי פסול

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "האלימות היא נגע חברתי פסול ובהתאם המשטרה פועלת לחקור ביסודיות כל אירוע אלימות ומעשה בריונות באשר הוא. במהלך ימי החג טיפלה המשטרה במספר אירועי אלימות ברחבי הארץ ובחלקם כבר נעצרו חשודים. כך, בעקבות דיווח אודות קטטה בפארק המים ימית 2000 נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת. במהלך החקירה נעצר חשוד ובהמשך שוחרר בתנאים מגבילים, בהם מעצר בית".

עוד הוסיפו במשטרה: "באשר לאירוע בחוף סטלה ביץ', על אף שלא הועבר דיווח או פנייה למשטרה בעניין, פתחה המשטרה בחקירה יזומה לאיתור מעורבים. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות אולם נציין כי נמשיך בביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully