וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד להנהגת בריטניה: השתמשתי בעבר בקוקאין, יש לי מזל שלא נעצרתי

שר הסביבה ומועמד המפלגה השמרנית, מייקל גוב, הודה בשימוש בסם אך הדגיש כי מדובר ב"טעות עמוקה שאני מצטער עליה". כשנשאל אם הכריז על צריכת סמים כשהפך לפוליטיקאי, ענה כי "אף אחד לא שאל". שר הפנים תקף: "מי שצורך סמים צריך לחשוב על כל החיים שנהרסים בדרך"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מייקל גוב, המועמד לראשות ממשלת בריטניה מטעם המפלגה השמרנית ושר הסביבה, הודה אתמול (ראשון) בריאון ל-BBC, כי היה "בר מזל" כשלא נכנס לכלא לאחר שימוש בקוקאין מספר פעמים לפני 20 שנה, בעת שעבד כעיתונאי עבור ה"טיימס". כשנשאל בריאיון אם היה צריך ללכת לכלא, גוב השיב כי "היה לי מזל שלא, אבל אני חושב שזו הייתה טעות עמוקה".

שר הפנים ויריבו מהמפלגה השמרנית, סאגי'ד ג'אביד, אמר כי אנשים שצורכים סמים צריכים להבין את הנזק שהם עושים. בריאיון ל"סקיי ניוז" אתמול, אמר ג'אביד כי "זה לא משנה אם אתה ממעמד הביניים או לא, מי שצורך סמים, צריך לחשוב על שרשרת האספקה שמגיעה מקולומביה, ונניח - לצ'לסי, ואת מספר הקורבנות שחייהם נהרסו לאורך הדרך".

לקריאה נוספת:
בוריס ג'ונסון זומן לבית משפט בטענה ששיקר לפני הברקזיט
קורבין, פרישה כאוטית או ביטול הברקזיט: בריטניה ביום שאחרי מיי
ראשת ממשלת בריטניה מיי הכריזה על התפטרותה בשל כישלון הברקזיט

מייקל גוב בעת ריאיון ל-BBC
ה-9/6. רויטרס
מייקל גוב, בריאיון ל-BBC בראשון/רויטרס

גוב הביע התנצלות ואמר כי "זה היה פשע, זו הייתה טעות ואני מצטער עליה מאוד". עם זאת, גוב הדגיש כי סמים מעולם לא היוו אצלו "הרגל". מאמר שפרסם בשנת 1999, בערך בזמן בו הודה שצרך סמים, פורסם מחדש ב"טיימס". במאמר, גוב מתח ביקורת על "אנשי מקצוע מהמעד הבינוני" שלקחו סמים, דבר שגרר תגובות שכינו אותו "צבוע". עם זאת, בריאיון הכחיש גוב כי על המאמר להסתכם ב"צביעות", ואמר כי "אני חושב שכל אחד יכול לקרוא את המאמר ולחשוב מה דעתו. הנקודה שהעליתי במאמר היא שאם מישהו מאתנו פורץ לפעמים מהסטנדרטים שאנחנו תומכים בהם - זה אנושי". גוב המשיך ואמר כי "מה שצריך לעשות הוא לא בהכרח לומר שיש להוריד את הסטנדרטים, צריך לחשוב איך לעשות טוב יותר בעתיד".

עוד באותו נושא

לפני הביקור: טראמפ הביע תמיכה בבוריס ג'ונסון - והרגיז את קורבין

לכתבה המלאה
בוריס ג'ונסון, 16 במאי 2019. רויטרס
"זה קרה כשהייתי בן 19". בוריס ג'ונסון, המועמד המוביל להנהגת המפלגה השמרנית/רויטרס

כשנשאל אם הכריז על שימוש בסמים לפני שהפך לשר, גוב השיב כי "אף אחד לא שאל, השאלה מעולם לא הועלתה". גוב, ששימש שר המשפטים מ2-15 ועד 2016, הנו אחד מ-11 חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית שהצטרפו למרוץ להחלפתה של תרזה מיי, לאחר שזו הודיעה הודיע על התפטרותה בחודש שעבר.

שר הפיתוח הבינלאומי, רורי סטיוארט, יריב נוסף לגוב, כבר התנצל על עישון אופיום בחתונה באיראן לפני 15 שנה. בוריס ג'ונסון, המועמד המוביל החלפת מיי כמנהיג המפלגה השמרנית, נשאל ב-2008 על חשדות לפיהן צרך קוקאין בזמן שלמד באוניברסיטה. על כך השיב, "זה קרה כשהייתי בן 19". בריאיון בשנת 2005, דחה ג'ונסון את הטענות, ואמר כי "אני חושב שפעם הציעו לי קוקאין אבל התעטשתי, אז זה לא נכנס לי לאף. למעשה, ייתכן והסנפתי אבקת סוכר".

אנדריאה לידסום, שמתמודדת גם היא מהמפלגה השמרנית, סיפרה ל"אינדיפנדנט" כי היא עישנה גראס באוניברסיטה, "אך לא עישנה מאז" לדבריה. דומיניק ראב, חבר פרלמנט מהמפלגה השמרנית גם כן, שהודה בעבר שעישון קנאביס, אמר בריאיון ל-BBC בשבת האחרונה כי "זה היה לפני הרבה זמן. אנשים ישפטו את זה כמו שזה, אבל אני מאמין בהזדמנות שנייה". שר החוץ ומועמד נוסף, ג'רמי האנט, סיפר ל"טיימס" כי שתה משקה קנאביס בזמן טיול תרמילאים בהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully