וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הישראלית באוסטרליה: הנאשם הודה במעשיו בשידור מהכלא

9.6.2019 / 22:44

קודי הרמן, בן 20, הודה באונס וברצח איה מסארווה שאירע בחודש ינואר בעיר מלבורן. בשידור מהכלא בו הוא מוחזק אמר החשוד בפנים קפואות: "אני מודה". השופטת הותירה אותו במעצר ובשבוע הבא ייקבע מועד בו יעיד בפני בית המשפט. אבי הנרצחת: "לא היה ביטחון, לפחות יהיה צדק"

צילום: שלומי גבאי

הנאשם ברצח איה מסארווה, סטודנטית ישראלית בת 22, בינואר האחרון באוסטרליה, הודה ביום שישי בעבירות המיוחסות לו. הוא לא התייצב לבית המשפט במלבורן ואת הודאתו מסר לשופטת בשידור וידאו מבית הסוהר בו הוא מוחזק. התקשורת המקומית שנכחה באולם דיווחה כי הבעתו הייתה קפואה בעת שאמר רק: "אני מודה".

השופטת מישל מיקיטוביץ' הותירה אותו במעצר, ובשבוע הבא הוא צפוי להגיע לבית המשפט, לקביעת מועד לדיון רשמי אליו יגיע ובו תישמע הודאתו כשהוא נוכח. הנאשם, קודי הרמן, אוסטרלי בן 20 וראפר אבוריג'יני, הסכים כבר בשבוע שעבר להודות בעבירות האונס והרצח של מסארווה. התביעה שמסרה זאת אמרה כי משפחתה של מסארווה בישראל קיבלה על כך הודעה.

לקריאה נוספת בנושא
גופת ישראלית נמצאה בתחנת רכבת באוסטרליה; חשד שנרצחה
"תקיפה מחרידה": התיעוד האחרון של הישראלית שנרצחה באוסטרליה
אוסטרליה: נעצר חשוד במעורבות ברצח הישראלית במלבורן

איה מסרוואה, אשר גופתה נמצאה באוסטרליה. אתר רשמי
ירדה בתחנה הסמוכה לביתה ולמחרת בבוקר התגלתה גופתה. איה מסארווה/אתר רשמי

מסארווה, סטודנטית מבאקה אל גרבייה שלמדה במלבורן בתכנית לשיפור כישוריה בשפה האנגלית, נרצחה ב-16 בינואר בדרכה הביתה, אחרי ערב שבו בילתה עם חבריה. היא חזרה הביתה ברכבת, ירדה בתחנה הסמוכה לדירתה וצעדה לכיוונה כשהיא מנהלת שיחת וידיאו עם אחותה. השיחה נקטעה בפתאומיות וגופתה נתגלתה למחרת בבוקר על ידי עוברים ושבים.

הרמן נעצר שלושה ימים אחר כך בפארק קטן בפרבר גרינסבורו, מרחק נסיעה קצרה משכונת באנדורה בה נרצחה מסראווה. הוא נעצר בזכות שוטר חד עין שזכר את החולצה וכובע המצחיה שנותרו סמוך לזירה, אותם לבש הרמן ארבעה ימים קודם לכן בעת שעיכב אותו.

לנאשם אמנם אין עבר פלילי. אך, בחשבונותיו בכינויים שונים ברשתות החברתיות נמצאו מסרים אפלים. ככל המסתמן מסארווה הייתה קורבן אקראי מזדמן של הרוצח. מאז הרצח בחודש ינואר נרצחו עוד שלוש נשים צעירות במלבורן, עיר שפעם נחשבה לאחת הבטוחות בעולם.

עוד באותו נושא

"כולנו איה מסראווה": אישום נגד רוצח הישראלית באוסטרליה

לכתבה המלאה
תמונתה האחרונה של איה מסארווה שנרצחה באוסטרליה כפי שנקלטה במצלמות אבטחה, 17 בינואר 2019. משטרת ויקטוריה, אוסטרליה, אתר רשמי
מאז הרצח בינואר, עוד שלוש צעירות נרצחו בעיר. תיעוד אחרון של איה מסארווה/אתר רשמי, משטרת ויקטוריה, אוסטרליה

סעיד, אביה של איה, אמר לוואלה! NEWS כי "אולי ההודאה שלו מקלה קצת על הכאב כי לפחות לא יהיה משפט ממושך ולא נצטרך לעבור שוב על כל הפרטים". אך הוסיף כי "הכאב על זה שהלכה לא נעשה קל יותר. הכאב נעשה יותר קשה. חושב על איה כל הזמן, כל מקום שאני הולך אליו אני חושב מה איה היתה חושבת עליו, איך היתה מרגישה. מגלה עוד צדדים שלה והרבה דברים שבכלל לא ידעתי עליה. פתאום גיליתי כמה סביבתית היא היתה".

"כמה רצתה שלא לפגוע בעולם. תמיד שמחה, תמיד היתה עליזה. מלאה שמחת חיים בעצמה ומילאה אותנו בשמחת חחיים. כך גידלנו אותו וכך חינכנו אותה ועכשיו יש חיסרון גדול". הוא מתייפח כשהוא מוסיף, "אני מודה לאלוהים על 22 השנים שנתן לי אותה, אבל זה לא הספיק. רצינו יותר. הרבה יותר. רציתי לראות אותה כלה. לא הספקתי".

"אני מקווה שיעשו צדק שם באוסטרליה. אני מקווה שאם לא היה ביטחון לפחות שיהיה צדק. אנחנו לא נקמנים ולא אנשי שנאה. אני מקווה שהוא ואנשים כמותו יורחקו לצמיתות אל מאחורי סורג ובריח, שלא יוכלו לגרום סבל למשפחות של אנשים שרק רוצים לעשות יותר טוב בעולם הזה", אמר סעיד מסארווה. "חינכנו את הבנות לאהבה לתרבויות אחרות, רציתי לא רק שילמדו מהספרים אלא שיתערבבו בין אנשי העולם הגדול ולא יכירו רק תרבות אחת ומצומצמת כדי שיוכלו להשוות, ולשקול את מה שיש להן. אנחנו מתכננים לנסוע עם המשפחה לראות איפה היתה איה חיה בחדשים האחרונים לחייה, לפגוש את חבריה וחברותיה שם באוסטרליה היכן שהיה לה כה טוב, ללכת בעקבות זכרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully