וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן למנהיגי אירופה: חדשו את יחסי המסחר עמנו, או תישאו בתוצאות

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, קרא למנהיגי היבשת לנרמל עם הרפובליקה האסלאמית את היחסים הכלכליים, חרף הסנקציות החדשות שהטילה ארה"ב, או שאירופה "תישא בתוצאות". עוד אמר זריף כי מדינות אירופה אינן נמצאות במקום של לבקר את טהראן בגין יכולותיה הצבאיות

צילום: רויטרס

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום (ראשון) כי על מנהיגיה של אירופה לנרמל את יחסי המסחר עם הרפובליקה האסלאמית, אחרת אירופה "תישא בתוצאות". שר החוץ, שצוטט בערוץ הטלוויזיה הממלכתי של הרפובליקה האסלאמית, הוסיף כי מדינות אירופה אינן נמצאות במקום של לבקר את טהראן בגין יכולותיה הצבאיות, תוך שהוא משתמש בראשי התיבות JCPOA של עסקת הגרעין.

זריף אמר את הדברים ברקע הודעתה של ארצות הברית ביום שישי על הטלת סנקציות חדשות על התעשייה הפטרוכימית באיראן, כולל על החברה הגדולה ביותר בתחום. שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין הודיע כי הסנקציות מכוונות נגד "מרכיבים מרכזיים במגזר הפטרוכימי באיראן שמספקים תמיכה המשמרות המהפכה".

דוברו של שר החוץ האיראני, עבאס מוסאווי, אמר אמש כי הטלת סנקציות חדשות על איראן מוכיחות כי הצעתה של ארצות הברית לקיים שיחות אינה כנה. מוקדם יותר החודש אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי יהיה מוכן לשוחח עם איראן. בתגובה מסר מוסאווי כי "היה הכרחי להמתין שבוע אחד עד שאמירתו של הנשיא תוכח כחלולה. המדיניות האמריקנית של לחץ מקסימלי היא מדיניות שהובסה".

לקריאה נוספת בנושא
חקרית תקיפת המכליות במפרץ: צוללנים של מדינה זרה טמנו את המוקשים
בצל המתיחות: "ארה"ב תבקש מרוסיה לפעול נגד השפעת איראן באזור"
ארה"ב: מוכנים לקיים שיחות עם איראן ללא תנאים מוקדמים

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בריאיון עם רויטרס, 24 באפריל 2019. רויטרס
דוברו גינה את הצעת ארה"ב. זריף/רויטרס

המתיחות בין ארצות הברית ואיראן גברה בשבועות האחרונים בעקבות החלטתה של וושינגטון לתגבר את כוחותיה במזרח התיכון, בין היתר באמצעות נושאת מטוסים וטילי פטריוט. זאת על מנת להוכיח את כוחה נגד מה שכינו בכירים אמריקניים כאיומים איראניים על חיילי המדינה והאינטרסים שלה באזור.

שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, התייחס אתמול לנוכחות ספינות המלחמה האמריקניות באזור. לדבריו, אויבי הרפובליקה האסלאמית חוששים מעימות לאור כוחות ההגנה וההתקפה המתקדמים של מדינתו. "הם מפחדים מכל סוג של מלחמה או עימות עם איראן", ציין. עוד הוסיף חתאמי כי הצעותיה של ארצות הברית לקיים שיחות ללא תנאים מוקדמים היא שקרית.

עוד באותו נושא

בצל המתיחות: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן

לכתבה המלאה
מטוס נוחת על נושאת המטוסים אברהם לינקולן הים האדום, 10 במאי 2019. GettyImages
מטוס נוחת על נושאת המטוסים האמריקנית במפרץ הפרסי, בחודש שעבר/GettyImages

בתוך כך, שר הנפט האיראני, ביג'אן זנגנה, הדגיש כי למדינתו אין שום תכנית לעזוב את ארגון המדינות המייצאות נפט (OPEC). "איראן מתחרטת כי כמה חברות ב-OPEC הפכו את הארגון לפורום פוליטי לעימות נגד שתיים ממייסדותיו - איראן וונצואלה", אמר זנגנה בריאיון לאתר חדשות מקומי.

השר תקף שתי מדינות החברות אף הן בארגון, אולם סירב לציין את שמותיהן. "שתי מדינות באזור נוטרות טינה כלפינו בארגון הזה", טען. "אנחנו לא האויב שלהן, אבל הן פועלות נגדנו ככה ומשתמשות בנפט כנשק נגדנו בשוק הגלובלי ובעולם".

(עדכון ראשון: 08/06/19 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully