וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: "ארה"ב תבקש מרוסיה לפעול נגד השפעת איראן באזור"

5.6.2019 / 2:10

בכיר בממשל טראמפ אמר כי ביקורו המתוכנן של היועץ לביטחון לאומי בישראל הוא "הזדמנות דיפלומטית חסרת תקדים". לדבריו, בארה"ב מאמינים שרוסיה פתוחה יותר לחשש מהשפעתה של איראן באזור, כולל בסוריה. "נראה איך נוכל לעבוד יחד כדי להיפטר מההפרעה העיקרית במזרח התיכון"

צה"ל תוקף יעדים בסוריה בתגובה לשיגור שתי רקטות לגולן/צילום: דובר צה"ל

אחרי שארצות הברית הודיעה בשבוע שעבר על ביקורו המתוכנן בישראל של היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, גורם אמריקני הביע הלילה (רביעי) אופטימיות בנוגע לחלקה של רוסיה בריסון המעורבות האיראנית באזור. לדבריו, בוושינגטון מאמינים שמוסקבה עשויה לגלות פתיחות רבה יותר כלפי החששות האמריקניים והישראליים מפני השפעתה של טהראן בסוריה בפרט ובמזרח התיכון בכלל.

בולטון צפוי להגיע החודש לביקור בירושלים, שבמהלכו ייפגש עם עמיתיו הישראליים והרוסיים, אולם ארצות הברית לא סיפקה פרטים נוספים בנוגע לנושא הפגישה - שתתקיים על רקע המתיחות הגוברת בין וושינגטון לבין טהראן. על פי הממשל האמריקני, בנוסף לבולטון ישתתפו בפגישה גם ראש המל"ל מאיר בן שבת וכן ניקולאי פטרושב, מזכיר מועצת הביטחון הרוסית.

עוד בוואלה! NEWS:
השליט הערבי החזק ביותר: "יורש העצר של האמירויות רואה בישראל בעלת ברית"
ארה"ב: מוכנים לקיים שיחות עם איראן ללא תנאים מוקדמים
הירי לחרמון מסמן את הכיוון: ישראל תשלם את המחיר במלחמת ארה"ב-איראן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו ב-7 בפברואר 2019. AP
מתיחות גוברת עם איראן. טראמפ לצד שר החוץ האמריקני ויועצו, ג'ון בולטון/AP

הבכיר בממשלו של הנשיא דונלד טראמפ, שדיבר בעילום שם, תיאר את הפגישה כ"הזדמנות דיפלומטית חסרת תקדים" לדיון בנושא סוריה, שבה מעורבות ארצות הברית, רוסיה ואיראן. אלא שמעבר לדיונים בנושא מניעת הסלמה במדינה, הגורם האמריקני הוסיף כי מטרת השיחות תהיה "לראות איך נוכל לעבוד יחד כדי להיפטר מההפרעה העיקרית במזרח התיכון - הרפובליקה האסאלמית".

שאיפותיה של ארצות הברית לתמיכה רוסית במאמציה להדוף את איראן אינן חדשות. רוסיה דוחה זה זמן רב אפשרות זאת, כולל בקשר לסוריה, שבה היא הייתה מעורבת לצדה של איראן בתמיכתה בנשיא בשאר אסד ומשטרו במלחמת האזרחים. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר החודש בביקור עמיתו האיראני במוסקבה שקריאותיה של ארצות הברית לרסן את השפעת איראן במזרח התיכון "איננה מציאותית".

ממשל טראמפ הגביר בחודש שעבר את נוכחותו הצבאית באזור והורה על שליחת מטוסים מפציצים, טילי "פטריוט" וחיילים נוספים לאזור, תוך שהוא טוען שהמודיעין מצביע על כוונתה של איראן לתקוף את ארצות הברית. איראן דחתה האשמות אלה.

עוד באותו נושא

הערכה: התקיפה בבסיס T4 בסוריה - נגד מערך המל"טים האיראני

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה, ולדימר פוטין, לוחץ את ידו של נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך פגישתם בסוצ'י, רוסיה 14 בפברואר 2019. רויטרס
נשיאי רוסיה ואיראן בפגישתם בסוצ'י, בחודש פברואר/רויטרס

"אנחנו מקווים להעביר יחד עם הישראלים את הנקודה שהאיראנים לא משחקים אף תפקיד חיובי, לא רק בסוריה, אלא גם בלבנון, עיראק ותימן - מקומות אחרים שבהם הם פעילים", אמר הגורם האמריקני. "אם הרוסים יכירו בעובדה הזאת, אני חושב שנהיה מרוצים מאוד מהתוצאה".

בתשובה לשאלה מה העניק לממשל טראמפ אופטימיות דווקא עכשיו בנוגע לסיכויים שרוסיה תיענה לכך, הצביע הגורם האמריקני על בחירתה של רוסיה להשתתף בפגישה פומבית בישראל, יריבה עיקרית של איראן. "העובדה שהרוסים רואים ערך בשיחות האלה, שהם מעוניינים לקיים אותן בפומבי, אני חושב שזה משמעותי בפני עצמו", הסביר. "ולכן אנחנו מלאי תקווה שהם יגיעו לפגישה עם הצעות החדשות שיאפשרו לנו להתקדם בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully