וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: התקיפה בבסיס T4 בסוריה - נגד מערך המל"טים האיראני

4.6.2019 / 18:53

בתיעוד צילומי לוויין נראה אזור התקיפה שיוחסה לישראל בבסיס חיל האוויר הסורי הסמוך לחומס. על פי הערכת מכון המחקר ISI, נפגע בתקיפה חלק ממערכת נשק מתקדמת והמקום שהותקף נמצא על רחבה המארחת לאחרונה מטוסים הנוחתים מאיראן

אתר רשמי

צילומי לוויין של חברת ISI שפורסמו היום (שלישי) חושפים את תוצאות התקיפה שיוחסה לישראל בבסיס T4 שהתרחשה בלילה שבין ראשון לשני. בתמונת לוויין נראה כי הותקף רכיב אחד או רכיבים בודדים בלבד, להם ככל הנראה חשיבות מיוחדת, ולכן סביר שמהווים חלק ממערכת נשק מתקדמת. כמו כן, המקום שהותקף נמצא על רחבה המארחת לאחרונה מטוסים הנוחתים מאיראן. לפי הערכת המודיעין של ISI, סביר כי מדובר ברכיב הקשור למערך המטוסים הבלתי מאויישים שמפעילה איראן בשטח סוריה.

בכלי התקשורת בסוריה דווח כי ישראל שיגרה בליל שני כמה טילים לעבר מחסן טילים בשדה התעופה הצבאי בחומס. לפי הטלוויזיה הממלכתית, שציטטה גורם צבאי, שני בני אדם נהרגו ועוד שניים נוספים נפצעו. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על חמישה הרוגים, בהם חייל מצבא סוריה. בבסיס האווירי מוצבים, לפי דיווחים שונים, כוחות איראניים ולוחמי חיזבאללה.

לקריאה נוספת בנושא
תקופת מבחנים: לתגובות ישראל בסוריה השלכות גם בזירה הפלסטינית
בתגובה לשיגור שתי רקטות לגולן: צה"ל תקף יעדים בסוריה
צה"ל: שני שיגורים זוהו מסוריה לרמת הגולן

תוצאת תקיפת חיל האוויר בבסיס T-4 בסוריה. אתר רשמי
תוצאות התקיפה בבסיס T4 בחומס, השבוע/אתר רשמי

לילה לפני התקיפה, מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו כמה יעדים השייכים לצבא סוריה בתגובה לירי שתי רקטות שנורו לעבר החרמון בצפון רמת הגולן יום קודם לכן. אחת הרקטות אותרה בשטח ישראל. בין היעדים שהותקפו: שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וכן סוללת הגנה אווירית מסוג SA-2.

בסיס T4, הותקף גם בחודש יולי האחרון. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על הרוגים בקרב הכוחות האיראניים והמיליציות הפרו-איראניות בבסיס. שלושה חודשים קודם לכן, נהרגו בתקיפה באותו המקום 14 בני אדם, ארבעה מהם איראניים.

עוד באותו נושא

סוריה: ישראל תקפה את בסיס T4 בחומס; "חמישה נהרגו"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוסי קרב בבסיס חיל האוויר בחומס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully