וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: שני שיגורים זוהו מסוריה לרמת הגולן

צה"ל פרסם כי זוהו שני שיגורים מסוריה לרמת הגולן. בצה"ל בודקים אם אחת הרקטות נפלה בשטח ישראל. גוברת ההערכה כי מדובר בירי מכוון, זאת מאחר שלא ידוע על לחימה באזור רמת הגולן מצדו הסורי של הגבול. אין הנחיות מיוחדות לתושבים

רויטרס

שיגורים לרמת הגולן - עדכונים אחרונים:

  • צה"ל: זוהו שני שיגורים מסוריה לרמת הגולן
  • במערכת הביטחון בודקים אם אחת הרקטות נפלה בשטח ישראל
  • ההערכה בצה"ל: הירי מכוון, מאחר שלא ידוע על לחימה באזור

שני שיגורים זוהו משטח סוריה לעבר החרמון - כך נמסר היום (שבת) מדובר צה"ל. לא דווח על נזק שנגרם. בצה"ל בודקים אפשרות שאחת הרקטות ששוגרו נפלה בשטח ישראל. בשעות האחרונות אין לחימה באזור רמת הגולן בצד הסורי, מה שמחזק את ההערכה בצה"ל כי מדובר בירי מכוון. לתושבים באזור לא נמסרו הנחיות מיוחדות.

האירוע בגבול סוריה מתרחש על רקע שורה של תקריות, האחרונה שבהן לפני ארבעה ימים - אז תקף צה"ל משגר ממנו בוצע ירי לעבר מטוס קרב ישראלי. על פי הודעת דובר צה"ל, מוקדם יותר זוהה ירי נ"מ לעבר המטוס הישראלי שביצע טיסה שגרתית בצפון הארץ. לפי דובר צה"ל, "פגז הנ"מ שנורה נפל בשטח סוריה והמשימה הושלמה כמתוכנן". בתגובה, צה"ל תקף את המשגר. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה כל איום על מטוסיו ופועל להגנתם".

לקריאה נוספת:
הלוויין חושף: איראן בונה מעבר גבול בסוריה שיאפשר להבריח נשק
ארגונים בסוריה: בניגוד לדברי ארה"ב, אין עדויות למתקפה כימית של המשטר

דיווח סורי: ישראל תקפה מטרות סוריות במערב המדינה, במהלכה נהרגו שני לוחמים איראנים. אתר רשמי
זוהו שיגורים לעבר שטח ישראל/אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך השבוע בעקבות האירועים כי "המדיניות שלנו ברורה - איננו מוכנים לסבול שום תוקפנות נגדנו, ונגיב נגדה בעוצמה ובתקיפות".

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי באותה התקיפה שני בני אדם - קצין וחייל בצבא אסד - נהרגו בתקיפה הישראלית שבוצעה באזור קוניטרה שבדרום סוריה. מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה על הרס כלי צבאי. כלי תקשורת בסוריה דיווחו על שמיעת פיצוצים וטענו כי הופל כלי טיס בלתי-מאויש של חיל האוויר במהלך התקרית. בתוך כך, בלבנון דווח כי מל"ט ישראלי השמיד מתקן ריגול בדרום המדינה. על פי הדיווח, המתקן היה בין ואדי זפתא לבין העיירה נומיריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully